3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yılın en sevilen oyuncakları belli oldu!
Haberler

Yılın en sevilen oyuncakları belli oldu!

Nafizcan Önder
19 Ocak 2022
2 dk okuma

2020’de pandemi ile birlikte en büyük sıçrama yaşayan sektörlerden birisi de “oyuncak” sektörü olmuştu. Büyük bir ivmeyle satışları artan sektörde tahmin edilebileceği gibi ev oyuncakları da zirve yapmıştı. Hepsiburada’nın 2021’de oyuncak alışverişlerinde dikkat çeken tüketici eğilimlerini açıkladığı verilere göre, bir önceki yıl ev oyuncaklarını tercih eden kullanıcılar, 2021’de daha çok bahçe ve sokak oyuncaklarını tercih etmişler… Peki, geride kalan yılın sektörde yıldızları kimlerdi? Yanıtlar Hepsiburada‘dan geliyor…

Hepsiburada’nın 2021 yılı verilerine göre, oyuncak kategorisinde en çok ilgiyi sırasıyla figür oyuncaklar, parçalı setler, kutu oyunları, su aktivite ürünleri ve bebek oyuncakları gördü. Platformda, yılbaşı öncesi kasım ayı en yoğun alışveriş yapılan ay olarak öne çıktı. En çok alışveriş yapan 5 şehir ise İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya ve Bursa oldu. 

İşte oyuncakta en çok arananlar

Hepsiburada’da oyuncak kategorisinde 2021 boyunca en çok “Lego, Barbie ve LOL bebek” kelimeleri aranırken, listenin devamında “pelüş ayı, oyuncak mutfak seti, scooter, Nerf, uzaktan kumandalı araba, oyun çadırı ve akülü araba” aramaları yer aldı.

Hepsiburada’nın 2021 yılı oyuncak satışları ile ilgili trend raporunda, çeşitli kategorilerde en çok talep gören marka ve oyuncaklar  

  • Play-Doh / 4’lü Hamur
  • Push Pop Bubble /  Pop It Silikon Stress Oyuncağı
  • Diy-Toy / Manyetik Tablet Alfabe Seti
  • Moli Toys / Buz Tuzağı Akıl Oyunu
  • Pure IQ / JB Grafik Digital Çocuk Yazı Çizim Tableti
  • Nerf / Elite 2.0 Commander RD-6
  • Fisher-Price / Eğlen & Öğren Yaşa Göre Gelişim Eğitici Köpekçik
  • LEGO® / Classic 484 Parçalık Orta Boy Yaratıcı Yapım Kutusu (10696) 
  • Hot Wheels / Onlu Araba Seti
  • Monopoly / Kutu Oyunu (Klasik)

2021 yılında en çok talep gören oyuncak markaları

  • Play-Doh 
  • Diy-Toy 
  • Nerf 
  • LEGO® 
  • Hasbro 
  • Fisher Price 

Süper kahramanlara ilgi büyük!

Gerek dijital yayın platformlarındaki artış ve film/dizi/oyun içeriklerine erişim kolaylığı, gerekse farklı süper kahraman serilerinin sinemalarda 2021’de art arda vizyona girmesinin, figür ve karakter oyuncaklarına ilgiyi artırdığı da görüldü. Hepsiburada platformundan 2021 boyunca 366 binden fazla figür oyuncak satışı gerçekleşirken, yine hayal gücüne yönelik oyunlarda çocukların tercih ettiği kumandasız arabalar kategorisindeki satışlarda da bir önceki yıla kıyasla yüzde 51 arttı. 

Hepsiburada üzerinden geçen yıl yapılan oyuncak alışverişlerinde yapboz, puzzle ve puzzle aksesuarları gibi ev oyuncaklarına talep dikkat çekerken, 2021 yılında ise açık hava aktivitesi olarak öne çıkan ve fiziksel hareketliliği destekleyen çocuk scooterları ve bisiklet talebinde yüzde 33 artış gerçekleşti. 

Gıda ve içecek endüstrisi 2022 trendleri açıklandı

featured Hepsiburada oyuncak
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
3 Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
4 Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
5 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Güncel Haberler
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Haberler
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
İrem Alimoğlu
24 Mayıs 2025
"Tesla Takedown" sonuç veriyor: Yenilenen Model Y'nin satışları beklentilerin altında kaldı
Haberler
“Tesla Takedown” sonuç veriyor: Yenilenen Model Y’nin satışları beklentilerin altında kaldı
Nafizcan Önder
14 Mayıs 2025
Mendil kutuları tuvale dönüştü...
Haberler
Mendil kutuları tuvale dönüştü…
Marketing Türkiye
7 Mayıs 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-12 Haziran)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-12 Haziran)
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.