Facebook, Instagram ve WhatsApp birbirine bağlanacak – Son 24 saatin gündemi
Facebook, Instagram ve WhatsApp birbirine bağlanacak
Mark Zuckerberg, Facebook çatısı altında bulunan tüm sosyal medya platformlarını bir araya getirmeyi planlıyor. Bu plana göre, gelecekte Facebook, Instagram ve WhatsApp mesajları birbirine bağlanmış olacak. Yani, Instagram’daki bir arkadaşınıza WhatsApp ya da Facebook kullanarak mesaj atabileceksiniz.
Aslında Facebook ve Instagram arasında mesajlaşma özelliği daha önceden bağlanmıştı. Bu şekilde iki uygulamanın özellikleri birbirine daha benzer hale geldiği gibi Facebook, grup mesajlaşmaları gibi özellikleri de ortak hale getirmişti.
Şimdi ise denkleme WhatsApp’ın da dahil olması işleri daha ilginç hale getiriyor. Nitekim bu, diğer platformlarda tanımadığımız insanların WhatsApp’ımıza mesaj gönderip gönderemeyeceğini, telefon numaramızın ne denli güvende olacağını merak ettiriyor.
Honda fabrikasını satın alan HABAŞ’tan “yerli hibrit” atağı!
Honda’nın kapanan Gebze’deki fabrikasını satın alan HABAŞ, yerli hibrit otomobil üretimine başlayacak. HABAŞ yetkilileri, Honda’nın İngiltere’deki fabrikasının ekipmanlarını da satın aldıklarını açıkladı.
Dünya Gazetesi’nden Aysel Yücel‘in haberine göre, Türkiye’de üretime son veren Honda’nın Gebze’deki fabrikasını satın alan HABAŞ, burada yerli araç üretmek için hazırlık yapıyor. Hibrit olarak karşımıza çıkması beklenen otomobilin üretimi için Kapsamlı bir mühendislik ekibi kuran HABAŞ, 30’dan fazla kişiyle anlaşarak bünyesine kattı. Aynı zamanda Honda‘nın bir süre önce İngiltere‘de kapanana fabrikasındaki ekipmanları da satın alan HABAŞ, parçaları Türkiye‘ye getirmek için çalışmalara başladı.
Yapılan açıklamalarda HABAŞ‘ın Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Rüştü Başaran, hibrit otomobilin üretimi için eski Honda çalışanlarına da teklif götürmeye başladıklarının bilgisini paylaştı…
Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’21’in programı belli oldu
Türkiye’de UX, CX ve EX kavramlarına odaklanan ilk ve tek etkinlik olan Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’21’in programı belli oldu.
Kendisi de bir deneyim olarak tasarlanan zirve “Deneyimin Kalbi”, “Deneyimin Aklı”, “Deneyimde Dönüşüm”, “İleri Deneyim Teknolojileri”, “Deneyim +” ve “Özel Deneyim Uygulamaları” olmak üzere altı ana bölümden ve 17 alt başlıkta kurgulandı. 18:00’a kadar alanında uzman isimlerin katılımcıları yeni içgörülerle buluşturduğu sunumların ardından “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” A.L.F.A. Awards Ödül Töreni ile “Customer Brands” olarak ödüllerine kavuşacak. Programa göz atmak için TIKLAYIN.
Kişisel veriler olmadan reklamları özelleştirmek mümkün mü?
Çok değil, daha bir-iki yıl öncesinde, kişisel verilerin dijital reklamcılık üzerindeki ivmelendirici etkisi ve bunun yarattığı fırsatlar heyecan yaratıyordu. Ancak, kullanıcılardan verileri toplayan ve işleyen algoritmalar geliştikçe bu verilerin gizliliği konusu da gündeme gelmeye başladı. Nihayet bir anda bu konudaki politikalarını güncelleme kararı alan Apple, bir anda dijital reklamcılığın temeline darbe indirmiş oldu.
Apple ve Google kişisel verilerin kullanımıyla alakalı değişiklikler yaptıkça gelirinin ciddi bir kısmı reklamlara dayanan platform ve uygulamalar kara kara düşünmeye başladı. Ancak bu yaşananlar, öyle ya da böyle, üçüncü taraf verilerine daha az bağımlı bir dijital reklam modelinin artık gerekli olduğunu gösteriyor. Kullanıcıların kendilerini güvende hissedeceği ama aynı zamanda kişiselleştirilmiş reklamlar görebileceği bir modelin oluşturulması mümkün olduğu gibi elzem de görünüyor. Bu çabayla yola çıkan Facebook, üçüncü taraf verilerine daha az bağımlı olan ama yine de insanlara alakalı reklamlar gösterilmesine olanak tanıyan teknolojiler üzerinde çalıştıklarını duyurdu. Gizliliği Artıran Teknoloji (PET) sayesinde işlenen kişisel bilgiler minimuma indirilmiş oluyor.
Tüketiciler salgında bağışıklık rafına koştu
Pandemi döneminde bağışıklığı korumak önem kazanınca tüketici soluğu takviye gıda reyonlarında aldı; bağışıklık artırıcı ürünlere olan talep yüzde 80 arttı.
Phygital perakende deneyimi sağlayıcısı REM People, geçtiğimiz günlerde yeni bir araştırma yaparak takviye gıda ve vitaminlere olan ilginin salgın döneminde nasıl bir değişim yaşadığını inceledi. Elde edilen sonuçlara göre, bağışıklık destekleyici ürünlere olan talep salgın dönemi boyunca yaklaşık yüzde 80 arttı. Fiyatları yüzde 20’den fazla artan takviye gıda ve vitaminlerin toplam ürünler içindeki payı da yüzde 80’e varan oranda arttı. En çok satılan ürünler ise C vitamini, multivitaminler, kolajen ve propolis çeşitleri oldu.
Türkiye’de bu alanda ilk analizi yaptıklarını anlatan REM People Müşteri Başarı Direktörü Ali Dedei, “Salgının ilk döneminde artan vitamin veya takviye edici gıdalara yönelik talep 2021’in ilk yarısında aşılamanın artmasıyla beraber azalma trendine girse de vaka sayıları yükselince vitamin talebi de patladı” dedi.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #AkpDenKurtulunca |
2 | #BahçeşehirKolejiCevapVer |
3 | #FenerinMaçıVar |
4 | #Ask101 |
5 | #Persembe |
6 | Kaymakam |
7 | Benzine 29 |
8 | ADAYINIZ NEREDE |
9 | Iran |
10 | Fatih’te |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Aşk 101 2.sezon izle |
2 | MEHMET FARUK SAYGIN |
3 | LPG zam |
4 | Jandarma |
5 | Lazio |
6 | CBC Sport |
7 | Euroleague |
8 | Frankfurt |
9 | Banu Küçükpolat |
10 | Kaan Urgancıoğlu |