21 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
CMO’ların sahip olması gereken en önemli 5 yetkinlik
Haberler

CMO’ların sahip olması gereken en önemli 5 yetkinlik

Nafizcan Önder
18 Nisan 2021
3 dk okuma

Dünya hızla değişip pazarlama dünyasına dair tüm ezberler bozulurken, şirketlerin CMO’lardan beklentileri ve bu beklentileri karşılayan yetkinlikler de hızla farklılaşıyor. Bundan birkaç yıl öncesine kadar 8 yıl olan CMO’ların ortalama görevi süresinin şimdilerde 3,5 yıla kadar düşmüş olduğu verisini göz önüne aldığımızdaysa da CMO’ların sahip olması gereken yetkinliklerin önemi bir adım daha öne çıkıyor. Tam da bu nedenle biz de Human Group Genel Müdürü Gaye Özcan ile CMO’ların sahip olması gereken en önemli yetkinlikleri mercek altına aldık…

1- Eleştirel Düşünme (Critical Thinking)

Neredeyse her alanda aranan 21.yy yetkinliklerden biri olan eleştirel düşünme, CMO’da da aranan önemli bir özellik. Farklı açılardan bakabilmek ve bilgileri birbirine sentezleyebilmek gibi özellikler yeniliğe ayak uydurabilmek için gerekli görülüyor.

2- Merak/Sürekli Kendini Geliştirme

Dijital pazarlamanın ve teknolojinin hızla geliştiği ve şekil değiştirdiği bu dönemde yenilikleri çok yakından takip etmek, farklı kaynaklar ve araştırmalardan faydalanmak ve kendini her durumda yenilemek.

3- İçgörü Sahibi Olmak

Özellikle müşteri ilişkileri ve marka stratejisi konularındaki beklentileri karşılayabilmek; müşterilerde ve pazarda oluşacak tepki ve sonuçları önceden belirlemek.

4- Çevik Olmak

Değişime direnmemek, hızlı adapte olabilmek ve gerekli aksiyonları kısa sürede alabilmek.

5- Hızla Baş Edebilmek

Diğer yetkinliklerle yakından bağlantılı olan bu terim, pazarlama liderlerinin değişim içindeki dünyada kaybolmamaları için son derece önemli.

“CMO’lar artık insan deneyimine odaklanmalı!”
Gaye Özcan – Human Group Genel Müdürü

CMO’ların sahip olması gereken en önemli 5 yetkinlik

✓ Kuruma ve markaya adaptasyon, pazar dinamiklerini değerlendirme, strateji ve yol haritalarının revizyonu, alınan aksiyonlar ve sonuçlar derken bir CMO’nun görevde kalma süresinin üç yıldan kısa olmaması gerektiğini düşünüyorum. Sadece CMO rolü için değil, optimum performansı sağlamak açısından genel olarak üst düzey rollerde üç yılın kritik olduğunu düşünüyorum.

✓ Aynı zamanda günümüzün son derece dinamik piyasa ve rekabet koşullarını ve belirsizlikle mücadele ettiğimiz bu dönemi dikkate aldığımızda, bir CMO’nun görev süresinin 6-7 yıldan fazla olmamasının da anlamlı olacağını düşünüyorum. Bu kadar hızlı değişen bir ortamda yeni heyecan ve markaya kazandırılacak yeni bir soluk her zaman önemli olacaktır. Rutine dönmemek ve işletme körlüğünü engellemek için özellikle CMO gibi kritik bir rolün performansının yakından sorgulanması gerekecektir. Ancak CMO; sürekli öğrenen, çevik, kendini her koşulda yenileyen, dijital yetkinliklere sahip ve yaratıcı fikirleriyle şirkette öncü bir rol üstlenmekten kaçınmayan bir kişilikse şirket için her zaman faydalı olacaktır. Bu noktada herhangi bir süre kısıtı uygulanmasına gerek olmayacaktır, tam tersi markaya her koşulda değer katmaya devam edecek ve şirketin sürdürülebilirliğinde önemli bir rol oynayacaktır.

✓ Sadece CMO değil, C -Suite ve diğer liderler için yetkinlik ve beklentiler tekrar tanımlanıyor. 21. yüzyıl yetkinliklerine baktığımızda sosyal seviyede çevreye uyum, ileri iletişim, sosyal öğrenme ve empati gibi yetkinlikler; teknoloji açısından da ileri veri analizi, verilerin gizliliği ve etik kullanımı gibi konular odak noktası haline geliyor.

✓ Toplumsal fayda yaratmayan, çevre bilinci olmayan markaların sürdürülebilir olması artık mümkün değil. Bu nedenle “müşteri deneyimi” nin bir adım ilerisine geçerek “insan deneyimi”ne odaklanmak, insan davranışını yorumlayabilmek ve buna uygun değer önermesi yaratabilmek CMO’lar için önemli bir yetkinlik.

✓ Toplum 5.0 Japonlar tarafından ortaya atılan bir kavram ve insan merkezli, teknoloji çıkışlı bir toplum düzenine geçiş anlamına geliyor. Günümüzde düzen artık toplumsal olmaktan çıktı ve bireyin isteklerine odaklandı; deneyimler kişiselleşiyor ve hızla sosyal fayda sağlamaya doğru kayıyor. Kısaca ölçek ekonomisi artık kayboluyor, pazarlama kitleselden çıkıyor ve bireysel tercihlere dönüyor. Bu yeni düzenin şampiyonları teknoloji okuryazarlığı iyi olan, insan ve toplumu öne koyan markalar olacak.

“CMO’ların iş süreleri neden kısalıyor” haberini okumak için TIKLAYIN!

cmo featured gaye özcan Human Group yetkinlik
1 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
2 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
3 Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
4 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
5 Haftanın marka-ajans iş birlikleri (8-14 Ağustos)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (8-14 Ağustos)
Güncel Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Türkiye'de "tırışkadan işler" gerçeği: Her 5 çalışandan 2'si işini "gereksiz" görüyor!
Türkiye’de “tırışkadan işler” gerçeği: Her 5 çalışandan 2’si işini “gereksiz” görüyor!
Ticaret Bakanlığı'ndan 30 sosyal medya hesabına yasa dışı bahis reklamı nedeniyle engel
Ticaret Bakanlığı’ndan 30 sosyal medya hesabına yasa dışı bahis reklamı nedeniyle engel
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Fırından taze çıktı: Lahmacun Endeksi ile TÜFE yarışıyor...
Haberler
Fırından taze çıktı: Lahmacun Endeksi ile TÜFE yarışıyor…
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Haberler
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Marketing Türkiye
20 Haziran 2025
X'te beklenmedik veda: CEO Linda Yaccarino istifa etti
Haberler
X’te beklenmedik veda: CEO Linda Yaccarino istifa etti
Nafizcan Önder
10 Temmuz 2025
PayPal’dan sınırları aşan hamle: PayPal World
Haberler
PayPal’dan sınırları aşan hamle: PayPal World
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.