22 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Endüstriyel üretim sektörü yapay zekada çıtayı yükseltti!
Haberler

Endüstriyel üretim sektörü yapay zekada çıtayı yükseltti!

Sena Tufan
6 saat önce
3 dk okuma

KPMG’nin “Küresel Teknoloji Raporu, Endüstriyel Üretim İçgörüleri” endüstriyel üretim sektörünün teknoloji adaptasyonu ve yapay zeka kullanımında diğer sektörleri geride bıraktığını ortaya koyuyor. Firmaların büyük kısmı teknolojik dönüşüme istekli bir iş gücüne ve yüksek memnuniyete sahipken, sektörün liderliği özellikle yapay zekadan elde edilen kazanımlarla da dikkat çekiyor. Raporda ayrıca dijital dönüşüm, veri stratejisi, çalışan eğitimi, müşteri odaklı inovasyon ve sürdürülebilirlik gibi konularda sektöre yönelik kapsamlı bir yol haritası da sunuluyor.
 
Küresel değer zincirlerinin yeniden şekillendiği, yapay zekanın iş gücünü dönüştürdüğü ve sürdürülebilirliğin temel rekabet avantajı hâline geldiği çağımızda, endüstriyel üretim dijitalleşme yarışında bayrağı eline aldı. KPMG’nin üretim sektöründeki dönüşümün yalnızca bir trend olmadığını, stratejik bir zorunluluk hâline geldiğini ortaya koyan “KPMG Küresel Teknoloji Raporu, Endüstriyel Üretim İçgörüleri” raporu yayımlandı. 26 ülkeden 2 bin 450 teknoloji liderinin katıldığı araştırmada, endüstriyel üretim sektöründen 368 yöneticinin görüşleri alındı.
 
Rapora göre endüstriyel üretim firmalarının yüzde 76’sı, iş gücünün ileri düzey teknolojileri benimsemeye istekli olduğunu söylüyor. Bu oran, ankete katılan tüm sektörler arasında en yüksek oran oldu. Ayrıca endüstriyel üretim yöneticilerinin yüzde 72’si, şirketlerinin teknoloji yatırımlarından sağladığı değerden memnun olduklarını belirtiyor. Bu oran da tüm sektörlerin ortalamasının üzerinde.

Sektör, yapay zekadan yatırım getirisi (ROI) elde etme konusunda başarılı

Rapora göre endüstriyel üretim, yapay zeka uygulamalarında lider konumda yer alıyor. Yapay zeka benimsemesinde en olgun aşamada olma olasılığı en yüksek üç sektörden biri olan bu sektördeki firmaların yüzde 34’ü çeşitli yapay zeka kullanım alanlarından yatırım getirisi (ROI) sağlıyor. Endüstriyel üreticilerin yüzde 80’i, yapay zekanın kendilerine zaman kazandırdığını, daha üretken olmalarını sağladığını ve daha yüksek katma değerli işlere odaklanmalarına imkan tanıdığını söylüyor. Bazı başarılı örneklere rağmen, sektör hala yapay zekanın sunduğu tam potansiyele ulaşmakta zorlanıyor. Bunun önündeki engeller arasında veri temelli tahminlerin iyileştirilmesi, ürün optimizasyonu, inovasyonun desteklenmesi, verimlilik ve üretkenliğin artırılması ile maliyetlerin düşürülmesi gibi kritik alanlarda eksiklikler yer alıyor.

Endüstriyel üretim sektörü çıtayı yüksek tutmaya devam ediyor

Veri olgunluğu sektör ortalamasının üzerinde olsa da endüstriyel üretim sektörü çıtayı yüksek tutmaya ve kendine daha fazlasını hedef olarak belirlemeye devam ediyor. Veriye erişimi yüksek olmasına rağmen, endüstriyel üretim sektörü aynı zamanda veri stratejisinde yapılacak iyileştirmelerin dijital dönüşümün hızını artıracağı gerçeğine en fazla dikkat eden kuruluşlara sahip sektör. Raporda sektörün üretken yapay zekâdan tam anlamıyla yararlanabilmesi için endüstriyel üreticilerin iş ihtiyaçlarına özel olarak tasarlanmış, güvenilir ve sağlam bir veri altyapısı inşa etmeleri gerektiğine dikkat çekiliyor.

Endüstriyel üretim sektörünü için yol haritası

Üretim sektörü değişen tedarik zinciri dinamiklerine ve artan çevresel taleplere stratejik olarak yanıt verirken raporda sektördeki kuruluşlar için geleceğe dönük tavsiyeler de yer alıyor:

  • Dijital dönüşüm süreçlerini ileriye taşıyan proaktif ve yenilikçi yaklaşım sürdürülmeli. Bu doğrultuda sürekli gelişen siber güvenlik stratejileri, özellikle gerçek zamanlı veri paylaşımı için mühendislik tasarım sistemlerine bağlanan iç veri ağlarının güvenliğini artırmaya yönelik girişimleri içermelidir.
  • Çalışanların veriye dayalı daha isabetli kararlar alabilmesini sağlamak için görselleştirme yetenekleri ile iş akışlarını iyileştirin. Ayrıca bu içgörülerin, doğru zamanda doğru kişilere ulaştığından emin olun.
  • Yapay zekânın iş yerlerinde giderek daha fazla yer bulmasıyla birlikte, fabrika çalışanlarını analitik düşünme ve bilim-teknoloji becerilerine odaklanan eğitim programlarıyla donatarak bu dönüşüme hazırlamak büyük önem taşıyor. Endüstriyel üretim yöneticileri, üretken yapay zekânın verimliliği artıracağına ve bilgi teknolojileri ile yaratıcı iş kollarında iş birliğini güçlendireceğine, diğer sektörlere göre daha yüksek oranda inanıyor.
  • Müşterilerin hız ve kişiselleştirme beklentilerini karşılayacak, aynı zamanda operasyonları daha enerji verimli hâle getirecek yenilikçi yollar keşfedin. Tüketicilerin ürün özellikleriyle ilgili paylaştığı anlık geri bildirim ve tercihlerden elde edilen verileri toplayıp merkezi hâle getirerek, üreticiler yeni ürün serileri ya da gelir kaynakları yaratabilecek değerli içgörüler elde edebilir. Kuruluşların hedef kitlesine gerçekten ihtiyaç duydukları çözümleri sunabilmesi için, müşteri geri bildirimini merkeze alan süreç ve sistemlere yatırım yapılması kritik önem taşır.
Endüstriyel üretim sektörü yapay zekada çıtayı yükseltti!
Hande Şenova
KPMG Türkiye Strateji ve Kurumsal Finansman Hizmetleri Bölüm Başkanı ve Endüstriyel Üretim Sektör Lideri

Rapor hakkında değerlendirmede bulunan KPMG Türkiye Strateji ve Kurumsal Finansman Hizmetleri Bölüm Başkanı ve Endüstriyel Üretim Sektör Lideri Hande Şenova, “Endüstriyel üretim alanında hızla değişen dinamikler karşısında, kuruluşlar operasyonel verimliliği, kalite kontrolünü ve sürdürülebilirliği artırmak için dijital dönüşümün gerekliliğini giderek daha fazla kabul ediyor. Üretim sektörü endüstride adeta dijital dönüşümün lokomotifi konumunda bulunuyor. Nitekim raporumuz da endüstriyel üretim firmalarının bu dönüşümün öncüsü konumunda olduğunu ve diğer sektörlere kıyasla en yüksek dijital olgunluk seviyelerine ulaştıklarını ortaya koyuyor. Bu rapor, endüstriyel üretimde dijitalleşmenin mevcut durumunu anlamak ve ilerlemeyi sürdürebilmek için gerekli stratejik adımları belirlemek açısından kritik bir kaynak niteliğinde” dedi.

Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!

featured kpmg
1 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
5 37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Güncel Haberler
İç mekanda görünmeyen kirleticilere karşı Dyson hava temizleme teknolojileri
İç mekanda görünmeyen kirleticilere karşı Dyson hava temizleme teknolojileri
Siber saldırılar şirketlerin değerini yüzde 27 oranında düşürebiliyor!
Siber saldırılar şirketlerin değerini yüzde 27 oranında düşürebiliyor!
İkinci el araç fiyatları yükselişe geçti. Peki ortalama fiyatlar ne kadar oldu?
İkinci el araç fiyatları yükselişe geçti. Peki ortalama fiyatlar ne kadar oldu?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Çocuk oyunu" aslında hiç de çocuk oyunu değil!
Haberler
“Çocuk oyunu” aslında hiç de çocuk oyunu değil!
Sena Tufan
2 hafta önce
“Simit satarak bilgisayar alıyorum” dedi, Monster Notebook’tan yanıt gecikmedi!
Haberler
“Simit satarak bilgisayar alıyorum” dedi, Monster Notebook’tan yanıt gecikmedi!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Apple, Siri davasında uzlaşmaya vardı: Kullanıcılar tazminat alabilecek
Haberler
Apple, Siri davasında uzlaşmaya vardı: Kullanıcılar tazminat alabilecek
İrem Alimoğlu
8 Mayıs 2025
Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Haberler
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
Marketing Türkiye
5 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.