15 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye'nin fast food haritası
Haberler

Türkiye’nin fast food haritası

İrem Alimoğlu
20 Mart 2025
5 dk okuma

Hızlı, pratik ve lezzetli… Şüphesiz fast food, günümüz tüketim alışkanlıklarında önemli bir yer tutuyor. Ancak tüketicilerin fast food’a bakışı, yalnızca lezzet ve hızla sınırlı değil. Sağlık, fiyat, marka algısı ve sunulan deneyim gibi pek çok faktör, tercihleri doğrudan etkiliyor. Peki, Türk tüketici fast food’u ne sıklıkla tüketiyor? En çok hangi markalar tercih ediliyor? Sağlıklı alternatifler fast food sektöründe nasıl bir yer ediniyor? Fiyat-performans dengesi tüketici kararlarını nasıl yönlendiriyor? Yanıtlar, Marketing Türkiye adına Twentify’ın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Fast Food Haritası Araştırması”ndan geliyor…

Geleneksel lezzetlerle modern yaşamın hızına ayak uyduran fast food kültürü, Türkiye’de her geçen gün daha da yaygınlaşıyor. İster restoranda ister eve siparişle olsun, tüketiciler pratik ve lezzetli alternatifleri tercih ediyor. Peki, fast food dendiğinde akla ilk hangi markalar geliyor? En çok hangi ürünler tüketili­yor? Marketing Türkiye adına Twentify Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Türkiye’nin Fast Food Haritası Araştırması”, bu sorulara yanıt verirken tüke­ticilerin alışkanlıklarını, tercih kriterlerini ve sektördeki rekabet dinamiklerini detaylı bir şekilde ortaya koyuyor.

Türkiye'nin fast food haritası

Fast food’un yükselişi hız kesmiyor

“Türkiye’nin Fast Food Haritası Araştırması”na göre toplumun yüzde 72’si fast food’u restoranda veya eve/ofise sipariş vererek tüketiyor. Yüzde 49’luk bir ke­sim hem restoranda hem de eve sipariş vererek fast food tükettiğini söylüyor.

Ege (yüzde 82), İstanbul (yüzde 80) ve Doğu Marmara’da (yüzde 79) tüketici­ler diğer bölgelere göre daha fazla fast food tercih ediyor.

Türkiye'nin fast food haritası

“Hızlı ve pratik” olması en önemli kriter!

Günümüz tüketim alışkan­lıkları, hız ve pratikliğin ön planda olduğu bir yaşam tar­zını yansıtıyor. Fast food tü­ketiminin temel motivasyon­ları arasında “hızlı ve pratik” olma özelliği ile “lezzet” önemli bir yer tutuyor. Eve veya ofise verilen siparişler­de ise hız ve pratiklik, diğer seçeneklere göre çok daha ön planda. Bu faktörler, sırasıy­la yüzde 59 ve yüzde 53 oran­larında tercih ediliyor.

Türkiye'nin fast food haritası

Geleneksel lezzetler zirvede

Araştırma, Türkiye’de fast food tüketiminde geleneksel lezzetlerin öne çıktığını gösteriyor. En çok tercih edilen fast food ürünleri pi­de-lahmacun ve döner olarak sıralanıyor. On­ları pizza ve burger takip ediyor. En sık tercih edilen fast food ürünü olan döner, diğer seçe­neklere fark atıyor.

Türkiye'nin fast food haritası

Erkekler, fast food’u daha sık tercih ediyor

Türkiye'nin fast food haritası

Türkiye’de fast food tüketimi, aylık ortalama olarak 5,7 kez restoranlarda ve 5,4 kez eve ya da ofise verilen siparişlerle gerçekleşiyor. An­cak bu tüketim alışkanlıkları, cinsiyet açısın­dan önemli farklılıklar gösteriyor. Erkekler, restoranlarda kadınlara göre daha sık yemek yiyor (6,5 vs. 5). Aynı şekilde, eve ya da ofise verilen siparişlerde de erkekler, kadınlardan daha fazla sipariş veriyor (6,1 vs. 4,9).

En çok öğle ve akşam yemeklerinde tercih ediliyor

Türkiye'nin fast food haritası

Fast food en çok ana öğünlerde, özellikle öğle ve akşam yemeklerinde tüketiliyor. Öğle saat­lerinde fast food tüketimi restoranlarda daha yoğunken, akşam yemeklerinde ev ya da ofise sipariş verme oranı, restoranda yemeye kıyas­la daha yüksek bir eğilim gösteriyor. Ayrıca, öğleden sonra atıştırmalığı olarak fast food tüketildiğinde ise restoran ile ev/ofis siparişi arasında belirgin bir fark gözlemlenmiyor.

Fast food denince akla ilk gelen marka Burger King!

Fast food markaları arasındaki rekabet büyük olsa da tüketicinin kalbinde ki­min zirvede olduğu oldukça net! Verilere göre, Türkiye’de “fast food” denil­diğinde akla ilk gelen marka olan Burger King (yüzde 46), toplam akla gelen markalar içinde ise yüzde 68 gibi ezici bir paya sahip.

McDonald’s yüzde 12 ile ikinci sırada yer alırken, toplam hatırlanma oranı yüzde 38’e ulaşıyor. Sıralama Domino’s, KFC, Popeyes, Tavuk Dünyası ve Ko­magene olarak devam ediyor.

Türkiye'nin fast food haritası

Burger King hem en çok tüketilen hem de en sevilen marka!

Türkiye’de fast food rekabeti giderek artarken, tüketicilerin en çok tercih etti­ği ve sevdiği markalar arasında belirgin bir lider var: Burger King. Araştırma gösteriyor ki, Burger King hem en çok tüketilen (yüzde 65) hem de en sevilen (yüzde 48) marka olarak zirvede bulunuyor. Onu sırasıyla Domino’s ve McDo­nald’s takip ediyor. Ayrıca, Tavuk Dünyası, Komagene ve KFC gibi markalar da geniş bir tüketici kitlesine hitap ederken, döner ve çiğ köfte de dikkat çekiyor.

Türkiye'nin fast food haritası

Fast food tercihinde sağlık arka planda…

Türkiye'nin fast food haritası

Fast food tüketicilerinin en önemli tercih kriteri lezzet (yüzde 47) olarak öne çıkarken, indirimler ve kampanyalar (yüzde 42) ile fi­yat (yüzde 39) da önemli rol oynuyor. Bu veriler, tüketicilerin fi­yat avantajlarını dikkate aldığını ancak en öncelikli faktörün hala damak tadı olduğunu gösteriyor. Ayrıca, malzeme kalitesi (yüzde 38) ve hız (yüzde 35) gibi unsurlar da fast food sektöründe reka­bet avantajı sağlamak için önemli faktörler arasında yer alıyor.

Bununla birlikte, sağlıkla ilgili tercih kriterleri daha düşük oran­larla dikkate alınıyor. Sağlıklı ürünler (yüzde 22), sağlıklı alter­natifler (yüzde 16), besin değeri (yüzde 13) ve düşük kalorili se­çenekler (yüzde 7) gibi unsurlar, fast food seçiminde hala arka planda kalıyor. Bu durum, tüketicilerin fast food’u daha çok keyif ve pratiklik odaklı bir tercih olarak gördüğünü ve sağlık endişele­rinin bu kategoride öncelikli olmadığını ortaya koyuyor. Ancak, sağlık trendlerinin yükselmesiyle birlikte, markaların sundukla­rı sağlıklı seçenekleri artırması ve daha görünür hale getirmesi, uzun vadede rekabet avantajı sağlayabilir.

Motivasyon belli!

Türkiye'nin fast food haritası

Fast food’un tercih edilme nedenleri, tüketicilerin günlük yaşam alışkanlıklarıyla doğrudan bağlantılı. En yaygın motivasyonlar, çok aç olmak (yüzde 46) ve dışarıda pratik bir yemek alternatifi (yüzde 41) olarak öne çıkıyor. Bu, fast food’un hız ve erişilebilirlik ihtiyacını karşıladığı bir tüketim alışkanlığı olduğunu gösteriyor.

Yanı sıra, fast food sadece bir zorunluluk değil, aynı zamanda sos­yal ve duygusal bir deneyim de olabilir. Katılımcıların yüzde 34’ü, fast food’u arkadaşlarıyla ya da ailesiyle vakit geçirirken tükettik­lerini belirtiyor, yüzde 19’u ise mutlu ve keyifli hissettiklerinde bir kutlama aracı olarak tercih ettiğini söylüyor. Ancak, stres, üzüntü veya öfke gibi olumsuz duygularla bağlantılı fast food tüketimi ol­dukça düşük. Bu da fast food’un Türkiye’de daha çok pratiklik ve sosyal bağlamlarla ilişkilendirildiğini, duygusal yemek yeme alış­kanlıklarının ise daha az etkili olduğunu gösteriyor.

Araştırmanın metodolojisi

Marketing Türkiye adına Twentify Araştırma’nın yaptığı “Türkiye’nin Fast Food Haritası Araştırması”, 4-10 Şubat 2025 tarihleri arasında Türkiye temsili 1000 kişiyle gerçekleştirildi.

fast food featured
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Sena Tufan
4 Mayıs 2025
Mutfaktaki dönüşümün adı: Dondurulmuş gıda
Haberler
Mutfaktaki dönüşümün adı: Dondurulmuş gıda
Marketing Türkiye
19 Nisan 2025
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi...
Haberler
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi…
Sena Tufan
2 hafta önce
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Haberler
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Marketing Türkiye
11 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.