16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bizi nasıl bir Black Friday bekliyor?
Haberler

Bizi nasıl bir Black Friday bekliyor?

Sena Tufan
9 Kasım 2024
4 dk okuma

Tüketicinin dört gözle beklediği, alacağı ürünler için haftalar öncesinden listeler hazırladığı Black Friday’e sayılı günler kaldı… Ancak bu defa bambaşka bir Black Friday bekliyor bizleri… Zira yüksek fiyatlar ve sabit kalan gelirler, tüketicilerin alışveriş davranışlarını yeniden şekillendirdi. Peki, her yıl heyecanla beklenen Black Friday kriz ortamından nasıl etkilenecek? Bu yılki Black Friday’de indirimler, tüketicileri eskisi kadar cezbedebilecek mi? Önceki senelere kıyasla tüketicinin Black Friday bütçesi ne durumda? Yanıtlar Marketing Türkiye için YouGov tarafından yapılan “Black Friday 2024” araştırmasında…

Bizi nasıl bir Black Friday bekliyor?

Adobe’un gerçekleştirdiği bir araştırmaya göre Black Friday’i de kapsayan Kasım ve Aralık ayı arasındaki tatil ve promosyon alış­verişleri 2023 yılında globalde yaklaşık 221 milyar dolar tuta­rında bir büyüklüğe ulaştı. Aynı araştırma markaların bu döne­mi kapsayan gelirlerinde önceki yıla göre yüzde 4,8’lik bir artış olduğunu da söylüyor. Artık bir güne değil, kasım ayının geneline yayılan bu coşkulu indirim dönemi, Türkiye’de de yıldan yıla büyüyen bir ekonomi yaratı­yor. Tüketiciler aylar öncesinden alışveriş listelerini hazırlarken kasım ayı hem online hem de mağazalar cephesinde bir alışveriş festivaline dönüşüyor.

Ancak bu yıl şartlar farklı! Tüketici “bugün almazsam yarın zamlanacak” de­mekten de indirim peşinde koşmaktan da yorgun düştü. Üstüne bir de ekono­mik belirsizlik eklenince bu yıl bizi nasıl bir Black Friday sezonunun beklediği büyük bir muammaya dönüşüyor… YouGov’un Marketing Türkiye adına ger­çekleştirdiği “Black Friday 2024” araştırması işte bu muammayı aydınlatmayı amaçlıyor. Gelin önce tüketicinin gözünden “Black Friday 2024” beklentilerine bir göz atalım ardından da pazaryelerinin bu yıl tüketiciler için nasıl bir alışveriş sezonu tasarladığını kendilerinden dinleyelim…

Black Friday bütçesi hazır

Bizi nasıl bir Black Friday bekliyor?

Araştırmada ilk olarak “Bu yıl Black Friday’de alışveriş yapacak mısınız?” diye soruldu. Alışveriş yapacağını ifade edenlerin oranı yüzde 63, yapmayacağını ifade edenlerin oranı ise yüzde 37 oldu. Geçmiş yıllarda Black Friday’de alışve­riş yapanların yüzde 68’lik bir kitleye denk geldiği düşünüldüğünde bu yıl alış­verişlerin bir miktar düşebileceği öngörüsü çıkıyor ortaya. Öte yandan Black Friday’de alışveriş yapacaklarını söyleyenlerin yüzde 83’ü şimdiden bir bütçe ayırmış durumda. Bu konuda bir planlama yapmayanların oranı ise yüzde 17.

Influencerlar yardımcı olmuyor

Araştırmada “Gerçekten iyi indirimler bulacağımı düşü­nüyorum” ifadesine katılanların oranı yüzde 47, katılma­dığını ifade edenlerin oranı ise yüzde 26 olarak sonuçlara yansıyor. Kararsızların oranı ise yüzde 27.

Bizi nasıl bir Black Friday bekliyor?

Alışverişçilerin yarısı Black Friday sezonunda gerçekten cazip indirimler bulduklarını belirtiyor ancak aynı za­manda alışverişçilerin yarıdan fazlası (yüzde 61) da zaten yılın başka zamanlarında da benzer fırsatlarla karşılaş­tığını dile getiriyor. Bu da aslında, cazip bir dönem olsa bile, yılın tek fırsatı gibi görülmediğini de ortaya koyuyor.

Black Friday’de influencer’lara yönelik algı ise görece daha olumsuz. Öyle ki bu dönemde influencer’ların kul­lanılmasının indirimli ürünlere ulaşmalarını kolaylaştır­dığını söyleyenlerin oranı yüzde 38’de kalıyor. Influencer kullanımının kolaylık yarattığını düşünenlerin oranı ise yüzde 31 olarak verilere yansıyor.

Alışveriş alışkanlıkları nasıl şekilleniyor?

Bizi nasıl bir Black Friday bekliyor?

Black Friday’den haberdar olanların yüzde 52’si geçen yıl bu dönemde alışveriş yapmış ve bu yıl da alışveriş yapmayı planlıyor. Black Fri­day’de ilk defa alışveriş yapacağını söyleyenle­rin oranı ise yüzde 11. Öte yandan, geçen yıl alışveriş yapanların yüzde 16’sı bu yıl alışveriş yapmayı düşünmüyor. Geçen yıl Black Friday alışverişi yapmayan ve bu yıl da yapmayacağı­nı söyleyenlerin oranı ise yüzde 21.

İndirim varsa kaçırılmaz

Bizi nasıl bir Black Friday bekliyor?

Black Friday indirimleri söz konusu olduğunda, kullanıcılar adeta birer indirim avcısına dö­nüşüyor… Öyle ki Black Friday indirimlerini düzenli olarak ta­kip ettiğini söyleyenlerin oranı yüzde 52 olurken, indirimleri takip etmediğini söyleyenlerin oranı ise yüzde 42 oluyor.

Geçen yıl beklentileri karşılamadı

Bizi nasıl bir Black Friday bekliyor?

“Geçtiğimiz yılki Black Friday alışverişinizi nasıl değerlendirirsiniz?” diye so­rulan katılımcıların yüzde 48’i alışveriş deneyimlerinin beklentilerinin altın­da kaldığını belirtiyor. Beklentilerin üstünde bir alışveriş deneyimi yaşadığını söyleyenlerin oranı ise yüzde 23. “Tam beklentim gibiydi” diyenlerin oranı ise yüzde 29 oluyor.

Black Friday’i bekleyenler çoğunlukta

Bizi nasıl bir Black Friday bekliyor?

Araştırmaya katılanlara “Bu yıl Black Friday’de al­mayı düşündüğünüz belli bir ürün var mı?” diye so­rulduğunda yanıtları; yüz­de 73 oranında “evet”, yüz­de 27 oranında ise “hayır” olarak sonuçlara yansıyor.

Online, fiziki fark etmez!

Bizi nasıl bir Black Friday bekliyor?

Black Friday sırasında çoğu insan hem fiziksel mağazalardan hem de çevrim içi kanallardan alışveriş yapmayı tercih ediyor (yüzde 62). Sa­dece çevrim içi kanallardan alışveriş yapmayı düşünen kitlede azımsanmayacak büyüklükte (yüzde 29). Alışverişi çevrim içi veya fiziksel mağazadan yapacak olmak bütçede bir fark­lılaşma yaratmıyor. Bu da her iki kanalın da Black Friday döneminde tüketiciler için önem­li bir alışveriş kanalı olmaya devam edeceğini gösteriyor.

İndirim bayrağı Trendyol’da

Bizi nasıl bir Black Friday bekliyor?

Alışverişçiler, Black Friday kapsamında orta­lama üç farklı e-ticaret sitesini ziyaret ediyor. Trendyol, yüzde 89 ile en popüler tercih olarak öne çıkarken, Hepsiburada yüzde 75 ile ikin­ci, Amazon yüzde 47 ile üçüncü sırada yer alı­yor. Onları N11 (yüzde 36), Getir (yüzde 23), Çiçeksepeti (yüzde 23) ve Temu (yüzde 14) ta­kip ediyor.

Araştırmanın 2. bölümü yarın marketingturkiye.com.tr’de…

Black Friday bütçeleri ne alemde?

Black Friday featured YouGov
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

OpenAI'den dev hamle: "Kodlama aracı Windsurf’ü 3 milyar dolara satın alıyor" iddiası
Haberler
OpenAI’den dev hamle: “Kodlama aracı Windsurf’ü 3 milyar dolara satın alıyor” iddiası
İrem Alimoğlu
6 Mayıs 2025
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Haberler
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
TikTok'ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter'a dönüşmek...
Haberler
TikTok’ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter’a dönüşmek…
Sena Tufan
2 hafta önce
YouTube’da seyahat zamanı: Zirvedeki "gezginler" belli oldu!
Haberler
YouTube’da seyahat zamanı: Zirvedeki “gezginler” belli oldu!
Nafizcan Önder
17 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.