3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Enflasyon günlükleri: Artan fiyatlar hizmet kalitesini de vurdu!
Haberler

Enflasyon günlükleri: Artan fiyatlar hizmet kalitesini de vurdu!

Sena Tufan
27 Ekim 2024
2 dk okuma

Ekonomik dalgalanmaların en görünür etkilerinden biri de hizmet sektöründe yaşanan kalite düşüşleri… Artan maliyetlerle başa çıkmak isteyen birçok işletme, personel sayısını azaltmak, porsiyonları küçültmek ve hizmet süreçlerini sadeleştirmek gibi yollara başvuruyor. Ancak bu stratejiler, müşteri memnuniyeti üzerinde olumsuz bir etki bırakıyor. Twentify Araştırma’nın yapay zeka destekli platformu Quals.ai ile gerçekleştirdiği araştırmaya göre müşteriler, karşılaştıkları ilgisizlik, hijyen eksikliği ve küçülen porsiyonlar nedeniyle hayal kırıklığı yaşıyor.

Hizmet kalitesinde düşüş

Son dönemde hizmet kalitesinde gözlemlenen düşüş, müşterilerin deneyimlerini olumsuz etkiliyor. Hizmette karşılaşılan eksiklikler, müşteri memnuniyetini ve tekrar ziyaret etme isteğini azaltıyor. Kalitesiz hizmet, işletmelerin marka itibarı üzerinde de olumsuz bir etki yaratıyor.

“Kötü hizmet aldığımda bir daha gitmeme kararı alıyorum.” 22 yaş, Erkek

Beklenti karşılanamıyor

Müşteri beklentilerinin karşılanamaması, hayal kırıklığı ve öfke gibi duygusal tepkilere yol açıyor. Müşteriler, ödedikleri paranın karşılığını alamadıklarında işletmeye olan güvenlerini yitiriyorlar. Bu durum, müşteri sadakatini olumsuz yönde etkiliyor.

“Yeterince ilgilenilmemesi, sorduğum sorulara baştan savma veya dalga geçilerek cevap verilmesi sinirimi çok bozuyor.” 33 yaş, Kadın

İlgisizlik ve tavır sorunları

İlgisiz veya kaba personel tavırları, müşteri memnuniyetini ciddi şekilde etkiliyor. Müşteriler, saygısız davranışlar karşısında rahatsızlık duyuyor ve bu durum işletme imajını zedeliyor. Tavır ve davranışlardaki özensizlik müşteri sadakatini olumsuz yönde etkiliyor.

“Çalışanlar, çık git der gibi tavırlar sergilediler, pişmanlık ve sinir hissettim.” 29 yaş, Erkek

Porsiyon ve ürün kalitesi

Porsiyonların küçülmesi ve ürün kalitesinin düşmesi, müşteri beklentilerinin karşılanamamasına yol açıyor. Bu durum değersizlik hissi yaratıyor. Müşteri deneyimi olumsuz etkileniyor ve tekrar alışveriş yapma isteği azalıyor.

“Restoranlarda yemekler tam bir hayal kırıklığı yaratıyor, porsiyonlar küçüldü, ikramlar azaldı ya da tamamen kesildi.” 50 yaş, erkek

Suçlu: Ekonomi

Müşterilere göre işletmeler, maliyetleri düşürmek için hizmet ve ürün kalitesinden ödün veriyor. Bu durum, müşteri memnuniyetsizliğine ve işletmeye olan güvenin azalmasına yol açıyor.

“Kötüleşen ekonominin farkındayım, kalitenin gerilemesinde bu en büyük etmen.” 21 yaş, Kadın

Güleryüz ve samimiyet

Güler yüz, samimiyet ve özenli hizmet müşteri memnuniyetini artırıyor. Müşteriler, olumlu deneyimlerde kendilerini değerli hissediyor ve bu durum tekrar ziyaret etme isteğini artırıyor. Temizlik ve hijyen gibi unsurlar da müşteri tatmininde önemli rol oynuyor.

“Güler yüzlü hizmet ve söylediğim sözün anlaşılması beni tatmin etmek için yeterli.” 35 yaş, Kadın

Eğitim ve motivasyon

Çalışanların eğitimi ve motivasyonu, hizmet kalitesini artırmada önemli faktörler olarak görülüyor. İşletmeler, çalışanlarının ihtiyaçlarını dikkate alarak çalışma koşullarını iyileştirir ve müşteri geri bildirimleri dikkate alınarak hizmet süreçleri geliştirilirse sorunun çözüleceği düşünülüyor.

“Personelin de zor bir durumda olabileceğini düşünüyorum ve anlayış gösteriyorum, bunun çözülmesi gerektiğini düşünüyorum.” 20 yaş, Kadın

Empati çabası

Hizmet personelinin ekonomik zorluk çektiği, personel sayısındaki azalmadan dolayı çok çalıştıkları ve buna benzer diğer faktörlerden ötürü daha anlayışlı olma çabası var. Bu çaba sadece çalışan için değil. Müşteri aynı zamanda aldığı kötü hizmete karşı kendini avutma çabası içerisinde.”

“Çok çalışıp karşılığını maddi manevi alamadıklarını bildiğimden çalışanlara bir şey diyemiyorum ama marka/mağazaya olan güvenim kayboluyor.” 37 yaş, Kadın

Sonuç olarak…

Hizmet kalitesindeki düşüş birçok müşteri tarafından belirgin bir şekilde hissediliyor ve bu durum, müşteri memnuniyetini olumsuz yönde etkiliyor. Porsiyonların küçülmesi, ürün kalitesindeki düşüş ve çalışanların ilgisiz veya kaba tavırları hayal kırıklığı yaratıyor. Ekonomik zorluklar, işletmelerin maliyetleri düşürme çabalarıyla birlikte hizmet kalitesinde ödün vermelerine neden olurken, bu durum müşteri sadakatini zedeliyor. Ancak, çalışanların eğitimi ve motivasyonu, işletmelerin müşteri memnuniyetini yeniden kazanması için önemli bir fırsat sunuyor. Bu bağlamda, müşteri geribildirimlerini dikkate alan ve hizmet süreçlerini sürekli geliştiren işletmeler, rekabet avantajı elde edebilir ve uzun vadede müşteri bağlılığını artırabilir.

Bir önceki Enflasyon Günlükleri’ni BURADAN okuyabilirsiniz…

featured Twentify
1 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
2 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
3 Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
4 Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
5 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
Güncel Haberler
Yandex Ads; ajanslara görünürlük garantili etkileşim fırsatı sunuyor
Yandex Ads; ajanslara görünürlük garantili etkileşim fırsatı sunuyor
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
Haberler
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
2 hafta önce
UEFA Uluslar Ligi, futbolseverlerin internet aramalarına yansıdı
Haberler
UEFA Uluslar Ligi, futbolseverlerin internet aramalarına yansıdı
Sena Tufan
3 Haziran 2025
Golden Drum için geri sayım başladı! Başvurular için son tarih 27 Haziran!
Haberler
Golden Drum için geri sayım başladı! Başvurular için son tarih 27 Haziran!
Sena Tufan
1 hafta önce
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
Haberler
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
Nafizcan Önder
8 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.