16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Büyümenin anahtarı: Deneyim
Haberler

Büyümenin anahtarı: Deneyim

Marketing Türkiye
8 Kasım 2023
3 dk okuma

Marketing Türkiye tarafından Deloitte Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen XCO’23 Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi, bu yıl dokuzuncu kez en iyi deneyimi yaşatan markaları bir araya getirecek. “Grow with XV” ana temasıyla gerçekleştirilecek olan zirvede deneyim tasarımı alanındaki en son gelişmeler 16 Kasım’da Hilton İstanbul Bomonti’de 5 ana başlık ve 10 alt başlıkla ele alınacak. Zirvenin sonundaysa ALFA Awards Ödül Töreni ile müşteri deneyimini en iyi yöneten markalar “Customer Brands” olarak ödüllerine kavuşacak.

Pazarlamanın uzmanlık ge­rektiren dikey alanların­daki en güncel gelişmeleri sektörle buluşturan Mar­keting Türkiye tarafından düzenlenen ve Deloitte Türkiye iş birliğiy­le içeriği tasarlanan, Türkiye’de UX, CX ve EX kavramlarına odaklanan ilk etkinlik olan XCO’23 Deneyim Tasarımı ve Yöneti­mi Zirvesi için geri sayım başladı. Bu yılki ana teması, “Grow with XV” olarak belir­lenen zirve 5 ana başlık üzerinden küresel deneyim tasarımı trendlerinin nabzını tutacak. Zirve, 16 Kasım 2023 tarihinde Hilton Bomonti’de gerçekleşirken sektö­rün en iyilerini bir araya getirecek. “Grow with XV” ana temasını belirlerken müş­teri deneyiminin bugün itibarıyla geldiği olgunluk düzeyi, potansiyeli ve gelecekte erişebileceği noktaya odaklandıklarını söyleyen Deloitte Danışmanlık Lideri Ha­kan Göl, deneyim tasarımı ve yönetiminin ana trendleri çerçevesinde şekillenen baş­lıkları ise “Rekabet Ekseni”, “Sürdürülebi­lirlik” ve “Yapay Zeka” odağında belirle­diklerine dikkat çekiyor.

REKABET EKSENİ:

Deneyim artık sadece bir kurgu olmak­tan çıkıp şirketlerin ana rekabet ekse­nine oturdu. Birçok markanın müşteri değer önerisine deneyimde farklılaşmayı koyduğunu görüyoruz. Özellikle büyüme olanaklarının sınırlandığı ekonomik or­tamlarda deneyimde farklılaşma büyüme­nin, yeni müşteri kazanımının, müşteriyi elde tutmanın, daha fazla satış yapmanın anahtarı rolünü üstlendi.

Bu nedenle “Grow with Innovation” baş­lığı altında deneyim kurgularında ürün ve hizmet tasarımı, satış sonrası hizmetler ve müşteri etkileşiminde yenilikler beklenen bir döneme giriyoruz. Özellikle henüz el değmemiş iş modellerinin ortaya çıkması­na hazırlık dönemindeyiz diyebiliriz.

“Grow with CX” özellikle büyümenin en güçlü motorunun deneyim olduğunu vur­guluyor. AVM’lerin kapandığı, rollerinin değiştiği, metrekare ve kategori genişle­mesinin yavaşladığı günümüzde deneyim büyüme demek.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK:

Deneyimde sürdürülebilirlik bir başka gündem maddesine dönüştü. Kurumlar müşterilerine ve paydaşlarına aktardıkları var oluş amaçlarını güncelleme döngüsü­ne girdiler. Markalar da kurumun var oluş amacıyla uyumlu stratejilerini sürdürüle­bilirlik gündemini içerecek şekilde gün­celleme döngüsüne başladılar. Deneyim tasarımlarında ürün ve hizmetlerin sür­dürülebilirliğini ön plana çıkarmak, ürün portföylerini dönüştürmek ve çevresine ördükleri deneyimi yeniden kurgulamak gerekecek. Bu nedenle “Grow with Sus­tainability / Grow with Purpose” başlığı altında şirketlerin ve markaların var oluş amaçlarını yeniden sorguladıkları, tüm paydaşlarına hitap edecek şekilde gaye cümlelerini yeniden yazdıkları, bunun peşinden koştukları ve sürdürülebilirliğin bunun en önemli bileşeni olarak karşımı­za çıktığı bir dönem bizi bekliyor. Burada markaların paydaşlarına verdikleri sözler kadar, yapılanların ölçülmesi, şeffaflığı, ve hesap verilebilirliği çok önemli bir gün­dem maddesi olacak.

YAPAY ZEKA:

Deneyim tasarımlarında süreç otomas­yonu şimdiye kadar özellikle verimlilik yaratmak amacıyla hayata geçirildi. Şimdi sıra deneyimde veri ve yapay zekanın gü­cünü ortaya çıkarmada… Yapay dar zeka, yerini yapay genel zeka uygulamalarına bırakmaya başladı. Özellikle yaratıcı ya­pay zekanın (GenAI) konuşma, metin, video gibi yaratıcı alanlarda kendini gös­termesiyle birlikte deneyim tasarımında da kendine yer ediniyor. Bundan sonraki dönemde deneyim kurgularının ne kadar insan ne kadar yapay zeka kokacağını hep birlikte göreceğiz.

Bu nedenle “Grow with GenAI – More or Less Human?” başlığı altında bir taraftan yapay zekanın tüketici ve çalışan olarak kolaylaştırdığı hayatımızı yaşarken diğer taraftan insan olmanın, zihnin, bilincin, karar verme mekanizmamızı sorguladığı­mız bir döneme gireceğiz.

XCO’23’TE NELER KONUŞULACAK?

1- Grow with Innovation

2- Grow with Sustainability / Grow with Purpose

3- Grow with GenAI – More or Less Human?

– More Human:

– Less Human:

– More or Less Human:

4- Grow with CX

5- Grow with EX

En iyi deneyimi yaşatanlar ALFA Awards’da ödüllendirilecek

Büyümenin anahtarı: Deneyim

Her yıl olduğu gibi bu yıl da en iyi müşteri deneyimini yaşatan markaların ödüllendirildiği, Marketing Türkiye ve Akademetre iş birliğiyle düzenlenen ALFA Awards’un kazanları XCO’23 Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesi’nin hemen ardından gerçekleştirilecek törenle sahiplerini bulacak. Yarışmada 50’nin üstünde kategoride aldıkları ALFA puanlarıyla müşteri deneyimini en iyi yaşatan markalar “Customer Brand” olarak ödüllendirilecek.

Deneyim tasarımının en büyük buluşması için kayıtlar başladı…

ALFA Awards 2023’te ilk üçe kalan markalar belli oldu…



featured
1 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
2 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
3 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
4 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Çalışanların yüzde 60’ı "önce kişisel yaşam" diyor!
Haberler
Çalışanların yüzde 60’ı “önce kişisel yaşam” diyor!
İrem Alimoğlu
27 Nisan 2025
Yapay zeka sanatçı mı yoksa hırsız mı?
Haberler
Yapay zeka sanatçı mı yoksa hırsız mı?
Nafizcan Önder
5 Nisan 2025
Kediler, LEGO Kolezyum'u sahiplendi!
Haberler
Kediler, LEGO Kolezyum’u sahiplendi!
Sena Tufan
7 Nisan 2025
atyarışı.com ve Sergen Yalçın iş birliğiyle at yarışına talk show keyfi geldi!
Haberler
atyarışı.com ve Sergen Yalçın iş birliğiyle at yarışına talk show keyfi geldi!
Advertorial
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.