16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Phishing e-postaları
Haberler

Çalışanların kafasını en çok karıştıran “oltalama” e-postaları

Gizem Yıldız
17 Temmuz 2022
3 dk okuma

Kaspersky Security Awareness Platform’dan alınan kimlik avı simülasyon verileri, çalışanların kurumsal sorunlara ve teslimat sorunu bildirimlerine ayrılmış e-postalarda gizlenen tuzakları fark etmeme eğiliminde olduğunu gösteriyor. Araştırmaya katılanların yaklaşık beşte biri (yüzde 16 ila yüzde 18), bu ortalama saldırılarını taklit eden e-posta şablonlarındaki bağlantıya tıklıyor.

Tahminlere göre tüm siber saldırıların yüzde 91’i kimlik avı e-postasıyla başlıyor ve tüm başarılı veri ihlallerinin yüzde 32’sinde kimlik avı teknikleri yer alıyor.

Bu tehdide ilişkin daha fazla bilgi sağlamak için Kaspersky, kullanıcılar tarafından gönüllü olarak sağlanan kimlik avı simülatöründen toplanan verileri analiz etti. Kaspersky Security Awareness Platform‘a entegre olan bu araç, şirketlerin çalışanlarının kurumsal verileri riske atmadan kimlik avı e-postasını gerçek bir e-postadan ayırt edip edemediğini kontrol etmelerine yardımcı olmayı amaçlıyor. Yönetici, simülasyonda yaygın kimlik avı senaryolarını taklit ederek şablon kümesinden seçim yapıyor veya özel bir şablon oluşturuyor. Ardından bunu önceden uyarmaya çalışan grubuna gönderiyor ve sonuçları izliyor. Bağlantıyı tıklayan çok sayıda kullanıcının olması, ek siber güvenlik farkındalığı eğitiminin gerekli olduğunun açık bir göstergesi niteliğinde oluyor.

En son kimlik avı simülasyonlarına göre, en etkili beş kimlik avı e-postası türü şunlardan oluşuyor:

  • Konu: Başarısız teslimat girişimi: Maalesef kuryemiz ürününüzü teslim edemedi. Gönderen: Posta dağıtım hizmeti. Tıklama: yüzde 18,5
  • Konu: Aşırı yüklenmiş posta sunucuları nedeniyle teslim edilemeyen e-postalar. Gönderen: Google destek ekibi. Tıklama: yüzde 18
  • Konu: Çevrimiçi çalışan anketi: Şirkette çalışma konusunda neleri geliştirmek istersiniz? Gönderen: İK Departmanı. Tıklama: yüzde 18
  • Konu: Hatırlatma: Şirket genelinde yeni kıyafet yönetmeliği. Gönderen: İnsan Kaynakları. Tıklama: yüzde 17,5
  • Konu: Tüm çalışanların dikkatine: yeni bina tahliye planı. Gönderen: Güvenlik Departmanı. Tıklama: yüzde 16

Önemli sayıda tıklama alan diğer ortalama e-postaları arasında rezervasyon hizmetinden gelen rezervasyon onayları (yüzde 11), sipariş bildirimi (yüzde 11) ve bir IKEA yarışma duyurusu yer alıyor (yüzde 10).

Öte yandan, alıcıyı tehdit etmeye veya anında fayda sağlamaya yönelik e-postaların daha az başarılı olduğu görülüyor. “Bilgisayarınızı hackledim ve arama geçmişinizi biliyorum” konulu bir şablon tıklamalarının yüzde 2’sini alırken, ücretsiz Netflix teklifleri ve bir bağlantıya tıklayarak 1.000 ABD doları vaat eden teklifler çalışanların yalnızca yüzde 1’ini kandırabiliyor.

Kaspersky Güvenlik Bilinci İş Geliştirme Başkanı Elena Molchanova şunları söylüyor: “Kimlik avı simülasyonu, çalışanların siber direncini izlemenin ve siber güvenlik eğitimlerinin verimliliğini değerlendirmenin en basit yollarından biridir. Ancak bu değerlendirmeyi gerçekten etkili kılmak için göz önünde bulundurulması gereken önemli hususlar var. Siber suçlular tarafından kullanılan yöntemler sürekli değiştiği için uygulanacak simülasyon, yaygın siber suç senaryolarının yanı sıra güncel sosyal mühendislik trendlerini de yansıtmalıdır. Simüle edilmiş saldırıların düzenli olarak gerçekleştirilmesi ve uygun eğitimle desteklenmesi çok önemlidir. Bu nedenle kullanıcılar, hedefli saldırılardan veya hedefli kimlik avı olarak adlandırılan saldırılardan kaçınmalarını sağlayacak güçlü beceriler geliştirecektir.”

Kimlik avı saldırılarının neden olduğu veri ihlallerini ve ilgili finansal ve itibar kayıplarını önlemek için Kaspersky, işletmelere şunları öneriyor:

  • Kimlik avı e-postalarının temel belirtilerini çalışanlarınıza anlatınız. Dramatik bir konu satırı, yazım hataları, tutarsız gönderen adresleri ve şüpheli bağlantılar gibi.
  • Alınan e-posta hakkında herhangi bir şüpheniz varsa, açmadan önce eklerin biçimini ve tıklamadan önce bağlantının doğruluğunu kontrol ediniz. Bu, öğelerin üzerine gelinerek gerçekleştirilebilir. Adresin orijinal göründüğünden ve ekli dosyaların yürütülebilir bir biçimde olmadığından emin olunuz.
  • Oltalama saldırılarını ilgiliye bildiriniz. Bir kimlik avı saldırısı tespit ederseniz, bunu BT güvenlik departmanınıza iletiniz ve kötü amaçlı e-postayı açmaktan kaçınınız. Bu, siber güvenlik ekibinizin istenmeyen posta önleme politikalarını yeniden yapılandırmasına ve olayı önlemesine olanak tanıyor.
  • Çalışanlarınıza temel siber güvenlik becerisi sağlayınız. Eğitim, öğrencilerin davranışlarını değiştirmeyi ve onlara tehditlerle nasıl başa çıkacaklarını öğretmeyi amaçlamalıdır.
  • Kimlik avı girişimleri kafa karıştırıcı olabileceğinden ve tüm kaza tıklamalarını önleme garantisi olmadığından, çalışanlarınızın cihazlarınızı güvenilir bir çözümle korumanız gerekiyor. İstenmeyen posta önleme özellikleri sağlayan, şüpheli davranışları izleyen ve fidye yazılımı saldırıları durumunda dosyalarınızın yedek bir kopyasını oluşturan bir çözümü tercih ediniz.

Siber suçlular Dark Web’te dükkan açtı! Şirket verileri 2 bin dolara satılıyor

featured Kaspersky
1 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
2 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
3 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
4 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Haberler
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Marketing Türkiye
7 Mayıs 2025
Kendisi küçük etkisi büyük!
Haberler
Kendisi küçük etkisi büyük!
Sena Tufan
17 Nisan 2025
BYD Seal, reklamları "solladı"
Haberler
BYD Seal, reklamları “solladı”
Sena Tufan
3 hafta önce
Tablet pazarı 2025'e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
Haberler
Tablet pazarı 2025’e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
İrem Alimoğlu
15 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.