10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İş arayanlar daha işe başlamadan istifa etme düşüncesine sahip... Peki ama neden?
Haberler

İş arayanlar daha işe başlamadan istifa etmeyi düşünüyor… Peki ama neden?

Gizem Yıldız
24 Mayıs 2022
2 dk okuma

İş yaşamına katılan Y kuşağı ve Z kuşağı gençler işe başladıktan kısa bir süre sonra motivasyonlarını kaybediyor. 2500′den fazla Y kuşağı ve Z kuşağı katılımcıyla yapılan bir ankete göre, iş arayanların yaklaşık yüzde 72′si yeni bir işe başladıktan kısa bir süre sonra rolün veya şirketin beklediklerinden çok farklı olması karşısında şaşkınlık veya pişmanlık hissettiklerini dile getiriyor. İş arayanların yüzde 20’si ise henüz işe başlamadan istifa etme düşüncesine sahip olduklarını belirtiyor. Anket verilerini değerlendiren uluslararası eğitim platformu Laba’nın Türkiye Ülke Müdürü Elif Tuzlakoğlu, şirketleri çalışan odaklı işletmelere dönüşmeleri gerektiği konusunda uyarıyor. 

Eğitim hayatı sonrası iş yaşamına katılmak için Y kuşağı ve Z kuşağı büyük bir çaba sarf ediyor. Özellikle ilk iş arama süreci yalnızca Y kuşağı ve Z kuşağı gençler için değil herkes için önemli bir noktada yer alıyor. 2500’den fazla katılımcıyla gerçekleştirilen bir ankete göre, iş arayanların yaklaşık yüzde 72′si yeni bir işe başladıktan kısa bir süre sonra rolün veya şirketin beklediklerinden çok farklı olması karşısında şaşkınlık veya pişmanlık hissediyor. Kuşaklar arasındaki beklenti farklılıklarının görev ve sorumluluklara bakış açısını değiştirdiğini dile getiren uluslararası eğitim platformu Laba’nın Türkiye Ülke Müdürü Elif Tuzlakoğlu, iş arayanların yüzde 20’sinin henüz işe başlamadan istifa etme düşüncesi içerisinde olduğunun altını çiziyor. Verilerin oldukça kritik bir noktayı işaret ettiğini dile getiren Tuzlakoğlu, işletmelerin çalışan odaklı düşünce sistemini benimsemeleri gerektiğini aktarıyor. 

Y kuşağı ve Z kuşağı neden çok sık iş değişikliği yapıyor?

Y kuşağı ve Z kuşağı gibi birden fazla neslin bir arada çalıştığı heyecan verici bir zamanda yaşıyoruz. Eski nesiller ve Y kuşağı arasındaki farklar hakkında çok şey yapılmış olsa da Y kuşağı ve Z kuşağı arasındaki çalışma anlayışlarındaki farklar gözden kaçıyor. “Özellikle Y kuşağı ve Z kuşağı dinamik, eğlenceli ve rahat bir çalışma ortamı istiyor” açıklamasında bulunan uluslararası eğitim platformu Laba’nın Türkiye Ülke Müdürü Elif Tuzlakoğlu, Y kuşağı ve Z kuşağı çalışanların görev ve sorumluluk ya da çalışma koşulları memnuniyetsizliğiyle karşılaştıkları durumda çok sık iş değiştirdiklerinin altını çiziyor. Şirketlerin ve yöneticilerin çalışan memnuniyeti konusuna odaklanması gerektiğini belirten Tuzlakoğlu’na göre, motivasyon ve bağlılığı artırmak için özel bir çaba gerekiyor. Örneğin, doğum günü, evlilik yıl dönümü gibi özel günlerde izin vermek, prim sistemi ve başarıların ödüllendirmesi gibi çalışmalar bu noktada oldukça etkili oluyor. 

İşe alım yöneticilerine büyük bir rol düşüyor

İşe alım yöneticileri, bir işin ve şirketin reklamını özgün bir şekilde yaptıklarından emin olmaktan sorumludur. İşe alım sürecinde çalışanlara yansıtılan şirke profilinin işe başladıklarında görecekleriyle uyumlu olması için insan kaynakları çalışanlarına ve işe alım yöneticilerine büyük bir rol düşüyor. Yapılması gereken ilk ve en önemli adım ise birim çalışanlarının görev ve sorumluluklarını net bir şekilde belirleyerek aksi bir iş yükünün eklenmesinin önüne geçmek oluyor. Gerekli inceleme ve düzenlemeler yapıldığında şirkete yeni katılacak çalışanların memnuniyet seviyeleri de artış gösteriyor.

İş arkadaşlarınızla pek çok şeyi paylaşabilirsiniz. Hatta pek çok insan ofis arkadaşlarını ailesi olarak konumlandırıyor. Ama maaş konuşmak çoğu zaman söz konusu dahi değil. Buna rağmen meslektaşının maaşını merak eden pek çok insan var. Peki hiç düşündünüz mü ofiste herkes birbirinin maaşını bilseydi ne olurdu ya da çalışanlar meslektaşlarının zam taleplerinde söz sahibi olsaydı? Şeffaf maaş stratejisini uygulayan şirketlerin deneyimlerine göz atmak için TIKLAYIN.

featured LABA Eğitmenleri
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
5 Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Güncel Haberler
Anneler Günü'nü kutlayan markalar!
Anneler Günü’nü kutlayan markalar!
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yoğun talep üzerine Brandverse Awards başvuruları 28 Mart’a dek uzatıldı!
Haberler
Yoğun talep üzerine Brandverse Awards başvuruları 28 Mart’a dek uzatıldı!
Sena Tufan
17 Mart 2025
Hafızalara kazınan reklam filmleri, Brandverse Awards’da ödüle uzanacak
Haberler
Hafızalara kazınan reklam filmleri, Brandverse Awards’da ödüle uzanacak
Sena Tufan
15 Mart 2025
Kanserojen madde endişesi: L'oreal'in ünlü kremi ABD’de toplatılıyor
Haberler
Kanserojen madde endişesi: L’oreal’in ünlü kremi ABD’de toplatılıyor
İrem Alimoğlu
12 Mart 2025
RTÜK "Güçlü Medya, Bilinçli Toplum Zirvesi"ni tamamladı: İşte zirvede öne çıkan başlıklar
Haberler
RTÜK “Güçlü Medya, Bilinçli Toplum Zirvesi”ni tamamladı: İşte zirvede öne çıkan başlıklar
Marketing Türkiye
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.