PepsiCo Türkiye Yiyecek Pazarlama Direktörü Osman Dilber: “Eğitimde fırsat eşitliği icin çalışıyoruz”

PepsiCo’nun tüm dünyada “Fayda Gözeterek Kazanmak” vizyonuyla çalışanlarına, iş ortaklarına ve faaliyet gösterdiği toplumlara değer katan projelere imza attığını söyleyen PepsiCo Türkiye Yiyecek Pazarlama Direktörü Osman Dilber, Türkiye’de de “GAPCheetos Çocuk Gelişim Merkezleri”, “Kızlarımız Okuyor” ve “Bi Cesaret” projeleriyle değer yarattıklarını ifade ediyor. Tüm kampanyalarını KazandıRio uygulamasında dijitale taşıdıklarını kaydeden Dilber, uygulamanın bir yılda 3,6 milyon defa indirildiğini belirtiyor.

Söyleşi: Ece Özcan ece.ozcan@marketingturkiye.com

2019 tüm yiyecek markalarımız için çok başarılı bir yıl oldu 

✓2019 zor bir yıldı, döviz pi­yasalarında yaşanan dalgalan­maların pek çok sektörde ma­liyetlere etki ettiğini, bunun da son kullanıcı fiyatlarına yansıdığını gördük. PepsiCo olarak hem satış kanalımızı hem de tüketicilerimizi koru­mak üzere bu artışı minimum düzeyde tutmaya çalıştık.

✓ Geçtiğimiz yıl tüm yiyecek markalarımız için başarılı bir yıl oldu. PepsiCo bir önceki yıla kıyasla cirosunu büyüyerek kapattı seneyi. Büyümenin yanı sıra 2019’da markalarımızla pek çok ödül de kazandık.

✓ Lay’s için Demet Evgar ile yaptığımız kampanya ile “En İyi Makro Çerez Kampanyası” dalında Altın Effie, yine Doritos Cool&Hot lansmanı ile 2 Altın Effie alarak uzun zamandan sonra bir yılda aynı kategoride 2 altın ödül alan ilk ekip olduk. Doritos ile biri Avrupa, biri global olmak üzere 3 tane MMA Smarties ödülü ve 1 Altın Mixx ödülü kazandık. Aynı zamanda The One Awards’da “Yiyecek ve İçecek” kategorisinde Lay’s, Ruffles ve Doritos “Yılın İtibarlısı” seçilerek büyük bir başarıya imza attı.

Türkiye’de en çok reklamveren 4’üncü şirketiz

✓ Reklamverenler Derneği’nden alınan verilere göre PepsiCo olarak yiyecek ve içecek markaları arasında en çok reklamveren 2. Şirket olarak sektöre katkı sunmaya devam ediyoruz. Tüm reklamverenler arasında ise, 4’üncü şirketiz.

✓ Hedefimiz tonaj olarak büyümemizi artırarak devam ettirmek. Ülkedeki birçok kategoride olduğu gibi yiyecekte de kişi başı tüketimlerde özellikle Doğu Avrupa’ya göre çok büyük fırsatlarımız var.

✓ Tüm dünyada “Fayda Gözeterek Kazanmak” vizyonumuz çerçevesinde çalışanlarımıza, iş ortaklarımıza ve faaliyet gösterdiğimiz toplumlara değer katan projeler yapmaya çalışıyoruz.

e-ticaret ciromuz yüzde 346 büyüdü

✓ PepsiCo olarak inovasyona çok önem veriyoruz. Neredeyse her ay arkasında 360 derece entegre bir kampanya ile birer büyük lansman yapıyoruz. Tüketicilerimizin tercihlerine uygun en lezzetli ürünleri sunmaya devam ederken devamlı yenilikler yapıyoruz.

✓ 2019’da gerçekleştirdiğimiz en büyük inovasyonlar arasında tüm promosyon ajandamızı dijitalleştiren KazandıRio uygulamasını örnek verebilirim. PepsiCo olarak yaptığımız tüm kampanyaları dijitalleştiren uygulamamızın birinci yaşını dolduruyoruz. Uygulama bir yıl içerisinde 3.6 milyon kişi tarafından indirildi. Son 3 ay aktif kullanıcı sayısı ise 825 bin.

✓ Yılın 52 haftası tüketici promosyonları yapan bir şirket olarak bu uygulamanın bizi daha hızlı, daha güçlü yapacağına inanıyoruz ve promosyonlarla da tüketi­cilerimize değer sunmaya gayret ediyoruz. Aynı zaman­da 2018’e kıyasla e-ticaret alanında ciro olarak yüzde 346’lık bir büyüme yakaladık. 7/24 hizmet veren e-ticaret oyuncuları sayesinde, tüke­ticilerimizle buluşma saat­lerimiz de geçmişe kıyasla değişmeye başladı.

PepsiCo tarımsal üretimde sürdürülebilirliği hedefliyor

✓ Türkiye’de atıştırmalık ürün sektöründe, tüketicilerin en önemli beklentisi çevreye saygılı, sürdürülebilir bir yaklaşımla üretilmiş, kaliteli ve sağlıklı ürünler tüketmek. Bu kapsamda PepsiCo, kaliteli patates yetiştirmeyi, verimi arttırmayı ve tarımsal üretimde sürdürülebilirliği sağlamayı en büyük önceliklerinden biri sayıyor.

✓ Lays ile yıl boyu sürecek sürdürülebilir tarıma büyük bir destekte bulunacağımız yepyeni bir kampanyaya başlıyoruz. Türkiye’de toplamda 10 bin hektar üzerinde patates, mısır ve mısır irmiği üretiminin yapılmasını sağlayan bir şirket olarak tarımı değer zincirinin çok önemli bir parçası olarak konumlandırıyoruz.

✓ Bugün yürüttüğümüz tarım faaliyetleriyle ve diğer operasyonlarımızla birlikte dolaylı olarak 40 binden fazla kişiye istihdam imkânı sağlıyoruz. Sürdürülebilir bir şekilde yapılan tarımsal üretim sonucunda son derece kaliteli ve sağlıklı patatesler yetiştiriliyor. Bu lezzet de Lay’s ürünlerine yansıyor.

“Eğitimde fırsat eşitliği” için çalışıyoruz

✓ Lays ile yıl boyu sürecek sürdürülebilir tarıma büyük bir destekte bulunacağımız yepyeni bir kampanyaya başlıyoruz. Türkiye’de toplamda 10 bin hektar üzerinde patates, mısır ve mısır irmiği üretiminin yapılmasını sağlayan bir şirket olarak tarımı değer zincirinin çok önemli bir parçası olarak konumlandırıyoruz.

✓ 2003 yılından bu yana “GAP-Cheetos Çocuk Gelişim Merkezleri”yle çocukların derslerine destek oluyoruz ve eğitimde fırsat eşitliğinde bölgeler arası farklılıkları azaltmak için çalışıyoruz. GAP-Cheetos Çocuk Gelişim Merkezleri’ne bugüne kadar 100 bine yakın çocuk kaydoldu ve merkezin programlarına düzenli olarak devam etti.

✓ Bunun yanı sıra, “Kızlarımız Okuyor” projesiyle GAP-Cheetos Çocuk Gelişim Merkezleri’ne devam etmiş ancak ekonomik ve sosyal şartları sebebiyle lise eğitimlerine devam edemeyecek olan başarılı kız öğrencilerin lise ve üniversite eğitim masraflarını karşılıyoruz.

“Bi cesaret” projesi gençlere umut olacak

✓ Araştırmalara baktığımızda gençlerin geleceğe dair umutsuz olduğunu görüyoruz. Öyle ki Türkiye gençler arasında umut seviyesi en düşün ülke olarak çıkıyor karşımıza. Gençlerin büyük bir bölümü yatırım bulamadıkları için kariyer hedeflerini gerçekleştiremiyor.

✓ Biz de araştırmalarımızın sonunda gençlere fon yaratmak amacıyla bir proje gerçekleştirmeye karar verdik. Doritos tarafında yeni başladığımız, Facebook ve kitlesel fonlama şirketi Fongogo ile birlikte yaptığımız hedef kitlesi gençler olan “Bi Cesaret” projesini hayata geçirdik. Amacımız gençlere cesaret vererek “bi adım” atmalarını sağlamak.

Yeni Ayşe Teyzemiz: “Demet Evgar”

✓ Lays markamız yaklaşık 10-15 sene önce Ayşe Teyze fikri üzerinden iletişim çalışmalarını gerçekleştirdi. Proje bir noktadan sonra doyuma ulaşınca 2015’te Ayşe Teyzeyle yollar ayrıldı. 2017’nin sonuna kadar da bir sürü reklam yaptık ve 2018 başından itibaren yeni Ayşe Teyze’miz olur ve uzun vadeli çalışabiliriz dediğimiz Demet Evgar ile çalışmaya başladık. Evgar’ın kampanyaya katkısı inanılmaz oldu.

✓ Türk tüketicisi yeniliklere o kadar açık bir tüketici değil. Bizde de bugüne kadar baktığımızda Lays klasik, Ruffles original, Doritos Taco öne çıkıyor. PepsiCo olarak yıl içerisinde yaklaşık yedi sekiz tane lansman yapıyoruz. Bu lansmanlardan iki üç tanesi kalıcı oluyor. Oyun konseptli ürünümüz “Doritos risk” gibi bazı ürünlerimizi bilerek üç dört aylık sürelerle heyecan yaratması için çıkarıyoruz.

İLGİLİ HABERLER