16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
IAB Başkanı Neslihan Olcay: "Markalar bu süreçte 'fırsatçı' algısı yaratmamaya özen göstermeli fayda sağlamaya odaklanmalı"

IAB Başkanı Neslihan Olcay: “Markalar bu süreçte ‘fırsatçı’ algısı yaratmamaya özen göstermeli fayda sağlamaya odaklanmalı”

Marketing Türkiye
30 Mart 2020
3 dk okuma

Koronavirüs nedeniyle yaprak kımıldamayan perakende sektöründe markalar da dijital pazarlamaya odaklanmış durumda… Sektörde yaşanan gelişmeleri, dijital pazarlama alanında markaların atması gereken adımları ve dijital pazarlama sektörünün konuştuğumuz IAB Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Neslihan Olcay markaların “fırsatçı” algısı yaratmamaya özen göstermesi gerektiğini vurguluyor. Olcay “Markalar bu dönemde tüketicileri ile sıcak temaslarını kesmeden, bu dönemi destekle ve dayanışmayla geçirme konusunu ilk sıraya almalı ve fayda sağlamaya odaklanmalı” diyor.

Her ne kadar dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgını geleneksel perakende sektörünü derinden sarssa da online ticaret, son zamanların en çok kullanılan kanalı haline geldi. Markalar da bu doğrultuda dijital pazarlama alanında çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Dijital pazarlamada yaşanan gelişmeleri, bu alanda markaların atması gereken adımları ve dijital pazarlama sektörünün geleceğini konuştuğumuz IAB Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Neslihan Olcay “Reklamverenler bütçelerinin büyük bölümünü artan dijital mecra tüketimini değerlendirmek, e-ticaret satışlarını artırmak ya da kriz iletişimi amacıyla dijitale ayırmış durumda.” diyerek içinde bulunduğumuz durumu özetliyor.  Bu dönemde evde kalan herkesin zorunlu bir dijital dönüşümün içine girdiğini söyleyen Olcay, markaların da iletişim stratejilerini güncellediklerini ve evde kalan tüketicilerle bağ kurmaya odaklı kampanyalar düzenlediklerini söylüyor. Neslihan Olcay markaların bu dönemde tüketiciyle sıcak temaslarını kesmeden destekle ve dayanışmayla geçirme konusunu ilk sıraya almalarını ve fayda sağlamaya odaklanmalarını öneriyor.

Covid-19 salgını tüm dünyayı etkisi altına aldı. Bu süreç Türkiye’yi de derinden sarstı. Koronavirüs dijital pazarlama sektörünü nasıl etkiledi?

Tüm dünyada benzeri yaşanmamış bir dönemden geçiyoruz. Reklamverenler bütçelerinin büyük bölümünü artan dijital mecra tüketimini değerlendirmek, e-ticaret satışlarını artırmak ya da kriz iletişimi amacıyla dijitale ayırmış durumda. Markalar iletişim stratejilerini güncelleyerek “evde kalın” mesajı veren ve evde kalan tüketicilerle bağ kurmaya odaklı kampanyalara dönüştürdüler. Bu süreçte sosyal fayda odaklı iletişimlerin de arttığını görüyoruz. Salgınının olumsuz etki ettiği endüstriler olduğu gibi, talep artışında patlama yaşayan endüstrilerde var. Dijitaldeki tüketici davranışlarına baktığımızda ise online alışverişin özellikle gıdada arttığını, oyun oynama, video izleme ve müzik dinleme sürelerinin uzadığını, gündemin video izleme davranışını değiştirdiğini ve haber sitelerindeki videoların izlenmelerinin TV kanallarının dijital platformlarını geçtiğini, benzer şekilde online gazete erişimlerinde artış olduğunu görüyoruz.

Sizce bu salgından sonra dijital pazarlama sektöründe neler değişecek?

Bu dönemde evde kalan herkes zorunlu bir dijital dönüşüm içine girdi. Öğrenciler uzaktan eğitimle eğitimlerine devam ediyorlar; üniversiteler uzaktan eğitim altyapılarını duyurdular ve kısa bir aradan sonra eğitimlerine yeniden başladılar. Online market alışverişleri ve kapıya hemen teslim hizmetleri daha yaygın şekilde kullanılmaya başlandı. Aileler ilk defa duydukları platformlar üzerinden görüntülü çoklu görüşmeler yapmaya başladılar. İnsanlar arkadaşlarıyla internet üzerinden sohbet ederek sosyalleşiyorlar. İş dünyasının yüz yüze toplantıları video konferanslara dönüştü. Kamu hizmetleri, bankacılık hizmetleri internete yönlendiriliyor. Üreticiden tüketiciye tüm tedarik zincirinin dijitalleşmesi konuşuluyor. Bu dijital dönüşümü yapmış şirketler ve tüm tedarik zincirini dijital üzerinden yöneten dolaysız markalar bu döneme hazırlıklı yakalandılar. Diğer markalar gerek tedarik zinciri yönetimi gerekse de iletişim aktiviteleri açısından hızlı bir dönüşüm çabası içine girdiler. Yaşanan bu zorunlu deneyimle başlayan bu dönüşümün gerek iş yapış biçimleri gerekse de marka iletişim stratejileri açısından devam edecek bir dönüşüm olduğunu düşünüyorum.

Markalar şu dönemde dijital pazarlama alanında ne tür çalışmalar gerçekleştirmeliler?

Markalar bu dönemde tüketicileri ile sıcak temaslarını kesmeden bu dönemi destekle ve dayanışmayla geçirme konusunu ilk sıraya almalı ve fayda sağlamaya odaklanmalılar. Fırsatçı algısı yaratmamaya özen göstererek, tüketicilerinin hayatlarını kolaylaştırmak için neler yaptıklarını, bu zor günlerde müşterilerine nasıl destekler sunduklarını ve tüketicilerin kendilerine nasıl ulaşabileceklerini anlatan kampanyalar yapmalılar. Markaların, değişen dijital mecra tüketimini yakından takip ederek, gündem sonrasında sayısı ne yazık ki artan sahte haberlere ve bu bağlamda marka güvenliğine ekstra dikkat ederek, hedeflemeler için kullanılan verilerin geçmiş tarihli tüketim alışkanlıklarını ve tüketici davranışlarını baz alıyor olabileceğini akılda tutarak planlama ve optimizasyon yapmalarında da fayda olacaktır.

Yaşadığımız bu dönemin pazarlama sektörü için anlamı nedir?

Bu dönemin pazarlama sektörünün tüm kanallarında ekiplerin dayanışma ve destek içinde çalışacağı bir dönem olduğuna inanıyorum. Öğrenilenlerin, yaşananların paylaşılması ve konuşulmasının çok önemli olduğunu düşünüyorum. Bu bağlamda IAB TR olarak başlatacağımız sosyal medya üzerinden canlı sektör buluşmaları ve sohbetlerinin herkes için faydalı olacağına inanıyorum. Başta üyelerimiz olmak üzere tüm sektör profesyonellerini bu paylaşımlara önerileri ile ya da konuşmacı olarak katılarak destek olmaya davet ediyorum.

Covid-19 IAB Türkiye Koronavirüs neslihan olcay söyleşi
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye Mayıs sayısı yayında: Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Haberler
Marketing Türkiye Mayıs sayısı yayında: Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Nafizcan Önder
1 Mayıs 2025
Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Haberler
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
Marketing Türkiye
6 gün önce
Amazon'dan ABD'de 10 milyar dolarlık dev yatırım
Haberler
Amazon’dan ABD’de 10 milyar dolarlık dev yatırım
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Pepsi’den futbola "taze" bir bakış: Kadın futbolcularla yazılan yeni bir efsane
Haberler
Pepsi’den futbola “taze” bir bakış: Kadın futbolcularla yazılan yeni bir efsane
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.