Reklamverenler Derneği tarafından reklamlarda yer etmiş cinsiyet eşitsizliğine karşı bir farkındalık kampanyası yaratıldı. Reklamlar değişirse, toplumun da değişeceğini vurgulayan kampanya Reklamverenler Derneği, Reklamcılar Derneği ve ARVAK (Açıkhava Reklamcıları Vakfı) desteğiyle hayat buldu.
Bahçeşehir Üniversitesi tarafından 2019’da ikinci fazı açıklanan “Effie Ödüllü Reklamların Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Karnesi” araştırmasının çarpıcı sonuçlarından yola çıkarak başlatılan ve reklamlar değişirse, toplumun da değişeceğini vurgulayan kampanya, Reklamverenler Derneği, Reklamcılar Derneği ve ARVAK (Açıkhava Reklamcıları Vakfı) desteğiyle hayat buldu. #Reklamlardeğişirtoplumdeğişir etiketiyle Reklamverenler Derneği Instagram hesabında yayınlanan kampanyada reklamlarda rastlanan cinsiyetçi roller değiştirilerek sunuldu. Concept imzası taşıyan kampanyanın basın, dijital ve radyo gibi mecraların da desteği ile geniş kitlelere ulaşması sağlanacak.
https://www.instagram.com/p/B7jWHO5gxeo/
Kampanyanın Künyesi:
Reklamveren: Reklamverenler Derneği, Reklamcılar Derneği
Reklam Ajansı: Concept
Yönetici Kreatif Direktör: Kerem Özkut
Kreatif Direktör: Sedat Dündar, Umut Dizdar
Yaratıcı Grup Başkanı: Emre Günaydın
Yaratıcı Ekip: Kübra Çakır, Berke Gülçiçek, Furkan Yaman, Görkem Can Uygun, Kübra Demirkaya, Gizem Kuşçu, Gizem Serçe
Müşteri İlişkileri Direktörü: Barış Alemdar
Müşteri İlişkileri: Berna Aşkın, Serap Balaban, Beril Gırbalar, Gizem Pelivan
Strateji Ekibi: Onur Aydın, İpek Kardeşler
Mecra: Açıkhava, Basın, radyo, dijital