14 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Z Kuşağı ofisleri dönüştürüyor
Haberler

Z Kuşağı ofisleri dönüştürüyor

Marketing Türkiye
14 Ekim 2015
2 dk okuma

Açık ofislerin yaygınlaşmasını sağlayan Y kuşağının ofislerdeki hakimiyetine Z kuşağı son veriyor. İş dünyasına giriş yapan Z kuşağının ekip çalışmasına uygun olmayan, bağımsız ve yüksek özgüvenli karakteri ofislere de yansımaya başladı.

Önümüzdeki 5 yıl içerisinde firmalar dört kuşağın bir arada çalıştığı bir döneme girecek. Kurucu ya da onursal başkanlığa terfi edecek “Baby Boomer”lar ve X kuşağının, gençlik enerjisiyle dolu Y ve Z nesliyle çalışmaya başlaması, ofis alanlarında kuşaklar arası çözümler planlanma zorunluluğunu da beraberinde getirecek. Değişime “hevesli” Y kuşağının hemen ardından gelen Z kuşağının teknolojiyle büyümesi nedeniyle daha bireysel yetiştiğini anımsatan ERSA Mobilya Genel Müdür Yardımcısı Yalçın Ata, çalışma ortamı tasarımlarının da son dönemde yeni kuşaklara uygun olarak belirlendiğini vurguluyor. Ata, klasik ofis düzeninde azalma gözlendiğini, işbirliği içinde çalışan ve sosyal bağlantılar kurma ihtiyacından motive olan, özgürlüğüne düşkün Y kuşağının iş yapma tercihlerinin de bu değişikliği tetiklediğini belirterek, önümüzdeki dönemde ofis tasarım trendlerini şöyle anlatıyor: “Çalışma dünyasına iyiden iyiye alışan Y kuşağı, kullanacakları alanlar için çeşitli seçenekler talep ediyor. Firmalar da bunlara yanıt vermek için çatı bahçelerinden, samimi lounge alanlarına, kafeteryadan, oyun odası ve meditasyon merkezlerine kadar değişik bireysel ve interaktif mekanları çalışma ortamlarına ekliyor. Bunların sonucunda doğan ofis tasarım felsefesi ise açıklık, çeşitlilik ve karmaşıklık unsurlarını ev hissiyle kombine eden bir yaklaşım olarak gelişiyor. Bu durum da açık ofis yerleşiminin daha fazla öne çıkmasını sağlıyor.”

İçe dönük Z kuşağı ofisleri dönüştürüyor

İçe dönük Z neslinin de iş dünyasına girmesiyle ofis alanlarında köklü değişiklikler yaşandığının altını çizen Ata, iletişimi sosyal mecralar aracılığıyla kurmayı tercih eden yeni kuşak alışkanlığının tasarımlara da yansıdığını kaydediyor. Ekip çalışmasına çok uygun olmayan Z kuşağıyla, açık ofis kavramının trend olmaktan uzaklaşacağına dikkati çeken Yalçın Ata, “Z’ler, önümüzdeki 5 yıl içerisinde iş dünyasında çok daha görünür olacak. Dünyada olup biten her şeyin farkında olan, ne istediğini iyi bilen, kendilerini doğru ifade eden Z kuşağı, aynı zamanda eğitime ve yaratıcılığa verdiği önemle de iş dünyasına yenilikçi anlayış getiriyor. Tasarım özelinde ise geleneksel ofis alanları Z kuşağının ihtiyaçlarını karşılayamıyor. Takım çalışmasını önemsemeyen, bireyselliği savunan ve çevreyle doğrudan iletişim konusunda sıkıntı yaşayan bu kuşak açık ofis düzeninde rahat çalışamıyor. Bu da firmaların daha kapalı ve kendine özgü ofis alanları oluşturmasına neden oluyor” diyor.

 

1 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
2 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
3 Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
4 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
5 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Güncel Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
McDonald’s’ın AI tabanlı işe alım sisteminden büyük veri sızıntısı
McDonald’s’ın AI tabanlı işe alım sisteminden büyük veri sızıntısı
Meta’dan "ses" getirecek hamle: İnsan sesi üretebilen Play AI Meta bünyesine katıldı
Meta’dan “ses” getirecek hamle: İnsan sesi üretebilen Play AI Meta bünyesine katıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye yapay zeka kullanımı yeterliliğinde 109 ülke arasında 55. sırada
Haberler
Türkiye yapay zeka kullanımı yeterliliğinde 109 ülke arasında 55. sırada
Nafizcan Önder
1 ay önce
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Haberler
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Sena Tufan
9 Mayıs 2025
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Haberler
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Nafizcan Önder
7 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.