29 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yemek sektöründe yeni fırsat: Hayalet mutfak!
Haberler

Yemek sektöründe yeni fırsat: Hayalet mutfak!

Nafizcan Önder
11 Şubat 2021
2 dk okuma

Gelişen teknoloji ve özellikle 2020’de yeni normalin oluşturduğu şartlar pek çok yeni iş kolunun gelişmesine sebep olurken, mevcut sektörlerinde iş yapış şekillerinin değişmesine ve dönüşmesine neden oldu. Bu dönüşümün en çok hissedildiği sektörlerden biri de, pandemi süresince paket servis dışında hizmet veremeyen restoran sektörü oldu. Ancak restoran sektörü bu zorluğu inovatif bir yaklaşımla aşmayı planlıyor. Sektördeki dengeleri değiştirmesi beklenen bu yeni trendin adı, “Ghost Kitchen” yani “Hayalet Mutfak…”

Birkaç yıl önce Amerika başta olmak üzere birçok ülkede yaygınlaşan; ghost kitchen (hayalet mutfak), cloud kitchen (bulut mutfak), virtual kitchen (sanal mutfak), shadow kitchen (gölge mutfak), dark kitchen (karanlık mutfak) gibi farklı adlarla anılan profesyonel bir mutfağın çeşitli işletmeler ya da şefler tarafından paylaşıldığı bir iş modeli geliştirildi. Yalnızca paket servis olarak hizmet sunan bu işletmeler ve iş modeli pandeminin de etkisiyle büyük bir popülarite yakaladı.

Yemek sektöründe yeni fırsat: Hayalet mutfak!

ABD’de de restoranların pandemi sebebiyle kapatılmasının ardından zarar eden pek çok küçük işletme hayalet mutfak sistemine geçerek kira ve lojistik gibi büyük gider kalemlerinden kurtuldu. Kimi işletmeler ortak kullanımlı hayalet mutfaklara yönelirken, kimileri ise yolculuğuna tek başına devam etti. Sonuç olarak da mevcut krizi yeni iş modelleriyle fırsata dönüştürmeyi başardılar!

Hayata geçtiği ilk yıllarda Y ve Z kuşağına hitap eden “hayalet mutfaklar” korona kriziyle birlikte her kesime hitap edebilecek, işletmeci için de yarar sağlayacak bir iş modeli haline dönüştü.

Peki ya Türkiye? Ülkemizde henüz yeni gelişmekte olan bu iş modelinin nasıl bir noktaya geleceğini zamanla göreceğiz.

Son zamanlarda internet üzerinden verdiğiniz yemek siparişlerini düşünün… Gerçekten kaçında fiziksel olarak orada bulunup yemek yediniz? Verdiğiniz online siparişlerde bir restoranın boyutu, kaç masaya servis yaptığı sizin için ne kadar önemli? İşte bu sorulara verdiğiniz yanıtlar yeni trendin geleceğine dair ipuçları taşıyor.

Ghost Kitchen trend
1 Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli Boxer
Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli boxer
2 sürdürülebilir
Türkiye’de sürdürülebilir moda yükselişte
3 sanal alem
Sanal alemin yeni çalışanları: Altın ve yeşil yakalılar
4 IKEA eski mobilyaları hack'leyip yerine yenisini koyuyor | Son 24 saatin gündemi
IKEA eski mobilyaları hack’leyip yerine yenisini koyuyor | Son 24 saatin gündemi
5 Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
Golden Drum son başvuru tarihi 5 Ağustos
Golden Drum son başvuru tarihini açıkladı
Pringles'tan sıra dışı hamle: Pringles Örümceği için imza kampanyası başlatıldı! | Son 24 saatin gündemi
Pringles’tan sıra dışı hamle: Pringles Örümceği için imza kampanyası başlatıldı! | Son 24 saatin gündemi
ekonomi
Dünya ekonomisindeki canlanma maaşlara yansımadı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

2. el araç piyasasının yeni gözdeleri "yorgun"lar!
Haberler
2. el araç piyasasının yeni gözdeleri “yorgun”lar!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Pazarlama dünyasını 5 trend şekillendiriyor
Haberler
Pazarlama dünyasını 5 trend şekillendiriyor
Berçem Sultan Kaya
4 Mayıs 2022
Otokoç Otomotiv Pazarlama Müdürü Esra Arslanbaş Kaynak
Haberler
Esra Arslanbaş Kaynak: “Stratejilerimiz çoklanabilir ve ölçeklenebilir”
Gizem Yıldız
5 Nisan 2022
Reklamlarda yüzde 35 olan kadın ana karakter oranı, yüzde 53'e yükseldi…
Haberler
Reklamlarda yüzde 35 olan kadın ana karakter oranı, yüzde 53’e yükseldi…
Marketing Türkiye
25 Mayıs 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.