Yapay zekadan yapay zekaya ticaret dönemi yakın
Mastercard Signals‘in yayınladığı son rapor, üretken yapay zekânın özellikle bankacılık, perakende, turizm gibi sektörlerdeki büyük şirketler ve küçük işletmeler için müşteri etkileşimini güçlendirme, iş operasyonlarının verimliliğini artırma ve yazılım geliştirmeyi destekleme gibi birçok potansiyele sahip olduğunu ortaya koyuyor. Ayrıca bu dönüşümün en geç yedi yıl içerisinde tamamlanabileceğinin altını çiziyor.
Mastercard, güncel teknoloji trendlerinin farklı alanlarına ışık tutan Mastercard Signals raporunun yeni sayısını yayınladı. Hızla gelişmeye devam eden, yeni çözüm ve fırsatlar sunan yapay zekâ teknolojisinin son ürünü “üretken yapay zekânın” ticaretin geleceğine yönelik potansiyel etkilerine odaklanan rapor, son dönemde duyurulan diğer teknolojilerin aksine bu teknolojinin net kullanım alanları sunduğunu ve hemen her sektörde dönüştürücü bir rol oynayabileceğini ortaya koydu.
Rapora göre üretken yapay zekâ, insan ifadelerini taklit etme ve insan üretimine benzer içerik yaratma konusundaki şaşırtıcı yeteneği sayesinde son zamanda büyük ilgi görüyor. Veriler üretken yapay zekânın, müşteri etkileşimini güçlendirme, iş operasyonlarının verimliliğini artırma, yazılım geliştirmeyi destekleme ve daha birçok potansiyel faydaya sahip olduğuna işaret ediyor. Üretken yapay zekânın özellikle bankacılık, perakende ve turizm gibi sektörlerdeki hem büyük hem küçük işletmelerin ticari dönüşümünde önemli rol oynayacağı da belirtiliyor.
Bu dönüşüm sürecinde ayrıca, “yapay zekâdan yapay zekâya ticaret” için diğer botları düzenlemek üzere tek bir kişiselleştirilmiş yapay zekâ botu kullanan; satın alma, teslimat ve ödemeyi çok az müdahale ile veya hiç insan müdahalesi olmadan koordine eden yapay zekâ uygulamaları da karşımıza çıkacak. Beş ila yedi yıl içerisinde tamamlanması beklenen bu dönüşümün özellikle veriye duyarlı ve kritik verileri işleyen sektörlerde bu entegrasyonu gerçekleştiren kuruluşlara başarı getirmesi bekleniyor.
Öte yandan Raporda, güncel haliyle bile son derece güçlü olan bu teknolojinin insan gözetimiyle gelişimine devam etmesi durumunda inanılmaz fırsatlar vaat ettiği de vurgulanıyor. Üretken yapay zekânın güvenli kullanımının, küresel bir topluluk olarak kolektif eylemlere bağlı olduğunun da altını çizen raporda, riskler ve zorlukları ele alınarak benimsenirse, teknolojinin ticaret için dünyayı olumlu yönde etkileyecek bir dönüşüme yol açabileceği de belirtiliyor.
Pazarlamanın metal yakalısı: Yapay Zeka
Yapay zekanın entegre olamayacağı tek bir alan dahi olmadığının artık hepimiz farkındayız. Deyim yerindeyse bu orantısız yetenekli yazılımlar profesyonel hayatın her kademesine hızla adapte oluyor. Peki, yapay zeka pazarlama evreninde nasıl bir karşılık buluyor? En çok hangi alanlarda kullanılıyor? Yarının dünyasında bizleri neler bekliyor?