17 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Twitter algoritması ırkçı ve cinsiyetçi seçimler mi yapıyor?
Haberler

Twitter algoritması ırkçı ve cinsiyetçi seçimler mi yapıyor?

Marketing Türkiye
11 Ağustos 2021
2 dk okuma

Geçtiğimiz yıl, ırkçı fotoğraf kırpma algoritmasıyla gündeme gelen Twitter, hala algoritmasının önyargılarını giderememiş görünüyor. Beyaz yüzleri öne çıkarmayı tercih eden algoritmanın ayrıca daha genç ve feminen yüzlere odaklandığı ortaya çıktı.

Twitter geçtiğimiz sene fotoğraf kırpma algoritmasının kullanıcılar tarafından yapılan araştırmalar sonucunda taraflı davrandığı ve daha açık tenli yüzleri tercih ettiğini fark etmişti. Bu skandalın ardından kullanıcılardan özür dileyen firma, algoritmayı devre dışı bırakarak herkesin kendi fotoğraflarını manuel olarak kırpmasına olanak tanımıştı. Geçtiğimiz günlerde ise sorunu daha yakından incelemek ve başka problemler olup olmadığını görmek isteyen Twitter, bir hata bulma yarışması başlatarak kullanıcılardan sorunları tespit etmelerini istedi.

https://twitter.com/bascule/status/1307440596668182528

Yarışma sonucunda daha önceki iddialar doğrulandı ve algoritmanın taraflı seçimler yaptığı ortaya çıktı. Yarışmanın kazananı Bogan Kulynych, algoritmanın yüzde 37 oranınla daha açık cilt tonu olan yüzleri tercih ettiğini tespit etti. İkinci ve üçüncü olan yarışmacılar ise algoritmanın ayrıca yaş ayrımı yaparak beyaz ve gri saçlı kişilere önyargılı davrandığını ve yüzde 18 oranla genç görünen yüzleri tercih ettiğini keşfetti. Ayrıca, Arapça yerine İngilizce’yi öne çıkaran uygulama yüzde 25 oranla daha feminen yüzleri ön plana çıkarıyor.

Twitter’ın META ekibinin yöneticisi Rumman Chowdhury, DEF CON 29 konferansında verdiği demeçte, “Modellerimizdeki önyargılar hakkında düşündüğümüzde, bu sadece akademik ya da deneysel değil aynı zamanda toplumsal düşüncelerimizle de alakalı. Bu filtreleri yaratıyoruz çünkü güzel olanın bu olduğunu düşünüyoruz. Bu da modellerimizi eğitmek ve çekici olmanın ne anlama geldiğine dair gerçekçi olmayan fikirleri yönlendirmekle sonuçlanıyor,” dedi.

Twitter-yapay zeka yüzler

Algoritmanın her yönüyle incelenmediğini söylemekte fayda var. Kulynych, testler sırasında yapay zeka tarafından yaratılan yüzler kullanmıştı ve şu an yalnızca onun çalışmasından yola çıkarak tam bir sonuca varmak mümkün değil. Ayrıca, fotoğraflarda farklı arka planların bulunmasının da yanıltıcı sonuçlar verip vermeyeceği de bilinmiyor.

Kulynych’in çalışmasını buradan inceleyebilirsiniz.

featured Twitter
1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
3 EspressoLab'in yeni uygulaması: EslabFinder ya da "EslabTinder"!
EspressoLab’in yeni uygulaması: EslabFinder ya da “EslabTinder”!
4 CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
5 İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Temmuz)
İki Akdeniz ülkesi, bir tarz: Türkiye’de İtalyan etkisi
İki Akdeniz ülkesi, bir tarz: Türkiye’de İtalyan etkisi
Gündem Endeks (Marketing Türkiye x Bundle): Dijitalde en çok okunan mecralar
Gündem Endeks (Marketing Türkiye x Bundle): Dijitalde en çok okunan mecralar
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TikTok'ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter'a dönüşmek...
Haberler
TikTok’ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter’a dönüşmek…
Sena Tufan
31 Mayıs 2025
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Haberler
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Nafizcan Önder
3 Mayıs 2025
Türkiye Voleybol Milli Takımlar'ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
Haberler
Türkiye Voleybol Milli Takımlar’ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
İrem Alimoğlu
13 Mayıs 2025
Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!
Araştırma
Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!
Nafizcan Önder
8 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.