1 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Türkiye’nin yarısı “sağlık” ve “para” istiyor

Marketing Türkiye
7 Ocak 2014
2 dk okuma

Penti’nin her yıl Aralık ayında mağazalarında ve internet üzerinden gerçekleştirdiği Dilek Ağacı Projesi’nin sonuçları açıklandı. 170 mağaza, 30 AVM ve Facebook üzerinden gerçekleşen projede, dilek oranları arasında geçen yıla göre belirgin değişiklikler ortaya çıktı. Dilekler arasında, son iki senedir “sağlık” ilk sırada yer alırken, “aşk”ın yerini “para” alarak ikinci sıraya yükseldi.

Penti Dilek Ağacı Projesi kapsamında bu yıl, aşk, iş, para, eğitim, sağlık ve barış dileklerini içeren toplam 1.514.000 dilek dilendi ve toplam 151 km kurdele kullanıldı. Türkiye’nin gerçeklerini ve yeni yıldan beklentilerini gözler önüne seren uygulamada Türkiye’nin yarısı dileklerini sağlık ve paradan yana kullandı.

Bu yıl “sağlık” % 33,4 oranıyla birinci sırada yer alırken, “para” %21.2 oranıyla ikinci sırada yerini aldı. “Barış” % 14,7 ile üçüncü, “aşk” %12.7 ile dördüncü, “iş” %10.6 ile beşinci ve “eğitim” % 7.5 ile altıncı sırada yer aldı.
Geçtiğimiz yıl ise “sağlık” birinci sırada, “barış” ikinci, “eğitim” üçüncü, “para” dördüncü, “aşk” beşinci sırada yer almıştı. 

“Aşk” yerini “sağlık”a teslim etti

2014’ün sürprizi geçen yıl “aşk” dileyen İzmir’den geldi. Türkiye’de en fazla sağlık dileyenler İzmirliler oldu. İzmir bu yıl aşk yerine açık ara “sağlık”ı tercih etti.  Her 100 İzmirlinin yarısı “sağlık” diledi. Buna karşın “eğitim” en az istenen yeni yıl dileği oldu. Hem büyük şehirlerde hem de Anadolu şehirlerinde her 100 kişiden sadece 7’si eğitim için dilekte bulundu.

İstanbullular “aşk” diledi

2014’te aşkı en çok arayanlar İstanbullular oldu. İstanbul’u Ankara takip ederken, İzmir ise “aşk”ı Anadolu şehirlerinin ortalamasından da geride diledi. Her 100 İzmirli’nin sadece 10’u aşk diledi. Geçtiğimiz senelere kıyaslandığında Türkiye genelinde “aşk” dileyenlerin sayısında bir azalma olduğu görüldü. İş konusunda ise en istekli olanlar sırası ile Ankara, Anadolu şehirleri ve İstanbul olurken, İzmir bu konuda çekingen davrandı. Her 100 İzmirlinin sadece 8’i iş diledi.

Her şeyin başı “sağlık” 

İstanbul, İzmir ve Ankara olmak üzere 3 büyük ilin sonuçları geçtiğimiz yıl ile karşılaştırılınca ilginç sonuçlar ortaya çıktı. 2013 yılından “para” isteyen 3 büyük il, totalde % 34.4 oranla 2014’ten  “sağlık” dileğinde bulundu. 3 büyük ilde toplam 20,8 oranla “para” ikinci sırada; %14.1 oranla “barış” üçüncü sırada, % 13,1 oranla “aşk” dördüncü sırada %10.3 oranla “iş” beşinci sırada, % 7.3 oranla “ eğitim” altıncı sırada yer aldı. Bölgesel olarak incelendiğinde, Akdeniz ve Ege’de “iş”, İç Anadolu’da “para”, Trakya’da “eğitim” ve Karadeniz’de “sağlık” dileklerinin öne çıktığı görüldü. Anadolu şehirlerinde %31,8 oranla “sağlık” birinci sırada, %21,8 oranla “para” ikinci sırada, %15.6 oranla “barış” üçüncü sırada, %12,1 oranla “aşk” dördüncü sırada, %11,0 oranla  “iş” beşinci sırada, %7,8 oranla “ eğitim” altıncı sırada yerini aldı.
                         
 

1 2025’in en çok kazandıran beş mesleği...
2025’in en çok kazandıran beş mesleği…
2 İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
3 Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
4 BYD Seal, reklamları "solladı"
BYD Seal, reklamları “solladı”
5 Ticaret Bakanlığı'ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Ticaret Bakanlığı’ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Güncel Haberler
Gizli müşteri uyarıyor: "Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!"
Gizli müşteri uyarıyor: “Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!”
TikTok'ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter'a dönüşmek...
TikTok’ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter’a dönüşmek…
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi...
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Boykotların anatomisi
Haberler
Boykotların anatomisi
Hüseyin Tapınç
1 Nisan 2025
Pazarlamanın gündemini Marketing Türkiye Insight Report'tan takip edin...
Haberler
Pazarlamanın gündemini Marketing Türkiye Insight Report’tan takip edin…
Marketing Türkiye
30 Nisan 2025
Yeni dünyanın enerji canavarları: Yapay zeka ve veri merkezleri!
Haberler
Yeni dünyanın enerji canavarları: Yapay zeka ve veri merkezleri!
Nafizcan Önder
16 saat önce
Warner Bros. Discovery’nin dijital yayın platformu Max artık Türkiye’de
Haberler
Warner Bros. Discovery’nin dijital yayın platformu Max artık Türkiye’de
İrem Alimoğlu
15 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.