Türkiye’nin ilk ve en büyük espor zirvesine hazır mısınız?
Türkiye’de ve dünyada hızla yükselen espor ekosisteminin tüm paydaşları Marketing Türkiye tarafından gerçekleştirilecek “ESPORTS.con” zirvesinde bir araya geliyor. 17 Ocak 2019’da Nonstop Zula Espor Merkezi’nde düzenlenecek etkinlik “Brands engage with Esports” söylemiyle espor ve gaming ekositemini markalarla buluşturacak. Türkiye ve dünyadan espor ve gaming alanında önemli isimlerin konuşmacı olarak katılacağı zirve, Türkiye’nin ilk ve en büyük espor etkinliği olacak.
2000’li yıllarla birlikte hayatımıza giren espor, bugün global ölçekte yüz milyonlarca insanı doğrudan ilgilendiren, yüzlerce milyar dolarlık devasa bir sektöre dönüşmüş durumda. Sektör büyüklüğünden yatırım miktarlarına, oyuncu sayısından izlenme oranlarına, fenomenlerinden yayın platformlarına bambaşka bir dünya… Her anlamda yükselen grafikleriyle ve yeni kuşakları can damarından yakalayan atmosferiyle espor, baş döndürücü teknolojik gelişmelerin açtığı yepyeni bir fırsat alanı.
Son dönemde bu alana yönelik yapılan araştırmalar da espor pazarının ne denli hızlı bir şekilde büyüdüğünü etkileyici şekilde ortaya koyuyor. Espor, gaming ve mobil dünya konusunda yaptığı pazar araştırmalarıyla bilinen Newzoo’nun yaptığı güncel bir araştırmaya göre dijital oyunlar, 2017’de dünyada 116 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğüne ulaştı. 2020’de ise global oyun pazarının yüzde 8,2 oranında büyümesi bekleniyor. 2020’de dijital oyun pastasının yüzde 41’ine sahip olması beklenen mobil oyun pazarının gelirlerininse 72,3 milyara ulaşacağı tahmin ediliyor.
Dünya genelinde izleyici kitlesini hızla artıran espor, geleceğin en büyük spor pazarlarından biri olacak gibi görülüyor. Newzoo’nun verilerine göre espor pazarı bu sene sonunda yüzde 38,2 büyümeyle 906 milyon dolar gelire ulaşacak. Bunun 359,4 milyon doları sponsorluktan gelirken espora yapılan reklam yatırımlarının 2020’de yüzde 23,8 büyümeyle 173,8 milyon dolara ulaşması bekleniyor.
Türkiye en büyük 18’inci pazar
Dünyada gelişmeler böyleyken Türkiye pazarı da büyüyen bu sektörden payını alıyor. Newzoo’nun Haziran 2017’de yaptığı analize göre Türkiye’de 30 milyonu aşkın “gamer” bulunuyor. Türkiye’de bu yıl espordan 773,9 milyon dolar gelir elde edildiği tahmin edilirken bu rakam Türkiye’yi dünyanın en büyük 18’inci pazarı konumuna yükseltiyor. Böylesine gelecek vadeden dijital oyun sektörünün yakın zamanda Olimpiyat Oyunları’na dahil edilmesi de bekleniyor. Zira 2024 Olimpiyat Oyunları’nın aday kentlerinden Paris, espor oyunlarını olimpiyatlara dahil etmek istiyor. Espor daha önce de Asya Oyunları’nda takvime alınmıştı. Bu dalın 2022 Asya Oyunları’nda madalya yarışına sahne olması bekleniyor. Sektör böylesine görülmemiş bir hızla büyürken pastadan pay kapmaya çalışan markalar için dijital oyunlar bulunmaz fırsatlar sunuyor.
Espor ile markaların ilk büyük buluşması
Tüm bu gelişmelere rağmen, çığ gibi büyüyüp günden güne gelişen espor hâlâ çoğu marka tarafından “gri bir alan” olarak görülüyor. Bir pazarlama hatta bir doğrudan satış kanalı olarak esporu maharetle kullanıp hedef kitlesine ulaşan markalar olsa da pek çoğu için espor bilinmezliklerle dolu bir dünya. İşte bu içgörüden yola çıkan Marketing Türkiye markaları büyük fırsatlar barındıran espor dünyasının tüm paydaşlarıyla bir araya getirmek için çalışmalara başladı.
Marketing Türkiye önderliğinde ve Think Event organizasyonuyla pazarlama profesyonelleriyle espor ekonomistini bir araya getirecek olan Türkiye’nin ilk ve en büyük espor konferansı Esports.con, InGame Group’un mekan sponsorluğuyla 17 Ocak 2019’da Nonstop Zula Espor Merkezi’nde düzenlenecek. Zirvede şu an birçok sektör profesyonelinin zihnini meşgul eden, “Başarılı bir e-spor takımı nasıl kurulur? Markalar e-sporu bir mecra olarak nasıl kullanmalı? Espor alanında var olmak markalara ne kazandıracak? Esporla meraklılarının harcama ve medya tüketim alışkanlıkları neler?” gibi soruların yanıtları katılımcılarla paylaşılacak.
Dünya çapında esporun otorite isimlerinin konuşmacı olacağı zirvede spor dünyasının önde gelen isimleri pazarlama iletişimi profesyonelleri, kulüp yöneticileri, yatırımcılar, yıldız espor oyuncuları ve menajerlerde sahnedeki yerini alacak. Türkiye’nin en önemli marka-espor iş birliklerinin örneklerinin ele alınacağı etkinlikte sektörün önde gelen isimleri, espor endüstrisinin markalara yarattığı büyük iletişim fırsatlarını konuşacak.
Esports.con’da sporun yeni teknolojilerin gelişmesiyle birlikte etki alanını nasıl artırdığını, içeriği ve izlenme değeri günden güne artan bu platformu en iyi kullanan kurumların sırlarını, esporun yıldızlarının markalarını nasıl oluşturduğunu ve yönettiğini, yayın dünyasında sporun yarattığı eşsiz erişim ve algı gücünün nasıl kullanıldığını konunun en yetkin isimleri katılımcılarla paylaşacak. Zirvede gündem yaratan sunumlarla zengin bir konferans deneyimi yaşatılacak. Genç yaşta kazandıkları başarılar kadar gelirleriyle de dikkatleri üzerine çeken espor oyuncularının değişen yaşamları, çalışma koşulları, oyuncu-kulüp-sponsor ilişkileri ve gelecek hedefleri de çarpıcı sunumlarla anlatılacak. Ayrıca oyun üreticileri ve casual gamer’lar arasındaki en önemli kanal haline gelen influencer’lar, oyuncu-izleyici kitlelerine dair gözlemlerini etkinlikte katılımcılarla paylaşacak.
Zirvede Türkiye’deki espor sektörünün rakamsal büyüklüğü ve gelişim süreçleri, oyuncu profili ve marka iş birlikleri, gelişen espor teknolojileri, turnuvalar, esporun dizi film sektörüne yarattığı etki ve esporun geleceğine ışık tutulacak.
Detaylı bilgi esportscon.org‘da