Türkiye’den 8 yaratıcı gerilla pazarlama manzarası
Öncelikle “Gerilla pazarlama nedir?” sorusuna cevap verelim: Gerilla pazarlama, düşük maliyetli, alışılmamış pazarlama teknikleri kullanılarak maksimum sonuç elde etmeye odaklanan bir reklam stratejisidir.
Listelist‘ten Duygu Arslan Türkiye’den Gerilla reklam örneklerini listeledi.
Yani hem bütçeyi zorlamamak hem de bu şekilde hedef tüketiciyi şaşırtarak yüksek miktarda kitleye ulaşmaktır gerilla pazarlanmanın amacı. Böylelikle markalar geleneksel ve artık klişeleşmiş pazarlama tekniklerden bıkan müşteriyi yaratıcı bir şekilde kendilerine çekebilirler ve gerilla yöntemlerle daha akılda kalıcı olabilirler.
Yeni nesil reklamcılığın en önemli direklerinden biri olan gerilla pazarlamanın dünyada çok yaratıcı örneklerine rastlanabiliyor. Peki durum Türkiye’de ne diye kendimize sorduk ve şakayla karışık bir liste hazırladık.
Listedekilerin bir kısmı gerçek gerilla pazarlama örnekleriyken bazıları ise tamamen amatör ve rastgele oluşmuş gerilla reklamcılık enstantaneleri.
İyi seyirler.
1. Markayı rakibiyle trollemek
2. Para görünümlü kartvizit
3. Duvar yazısı reklamcılık
4. Belediyeden billboard üzerinden gerilla
5. Mesajına uygun gerilla
6. Yandex.Navigasyon üzerinden pazarlama
7. Damacanaları ışıklandırma olarak kullanma
8. Gerillada ünlü kullanımı