18 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’deki dijital reklamların yüzde 65’i programatik oldu
Haberler

Türkiye’deki dijital reklamların yüzde 65’i programatik oldu

Marketing Türkiye
4 Nisan 2018
2 dk okuma

Türkiye’de programatik satın alma yatırımları 2017 yılında 1,4 milyon liranın üzerine çıkarken, bu eğilimin arkasında yer alan yapay zekâ temelli kişiselleştirilmiş yeniden hedefleme çözümleri rekor sonuçlar doğuruyor

RTB House, dijital reklamcılık sektörünün yapay zeka temelinde gelişen otomasyona doğru gittiğini açıklıyor. Reklamcılık sektöründe son yıllarda, insanlardan daha iyi kişiselleştirme olanağı sunduğu için otomasyon kullanılıyor. Geleneksel pazarlama faaliyetlerinin birçoğunun yerini makineler alıyor ve yapay zekâ sayesinde reklamcılıkta otomasyon süreci daha önce hiç olmadığı kadar hızlı bir şekilde gelişiyor. Programatik yoluyla satın alma ve satış yapma, teknolojide gerçekleşen bu hızlı değişimlerden en fazla etkilenen alanlardan biri oldu.

Zenith’in Programatik Pazarlama Tahminleri raporuna göre, dünyadaki görüntüleme esaslı dijital reklamcılığın yüzde 67’si 2019 yılına kadar programatik yoluyla pazarlanacak. Aynı yıl içinde programatik yoluyla satışı yapılan reklamcılığın değeri 84,9 milyar ABD dolarına yükselecek.

Türkiye’de programatik satın almanın 2017 yılında bir önceki yıla kıyasla yüzde 41’den fazla arttığını belirten RTB House Türkiye Ülke Müdürü Can Tunçer, “Türkiye’de programatik satın almanın büyüklüğü 1,4 milyon liranın üzerine çıkarak toplam dijital reklam yatırımlarının yüzde 65’ini oluşturdu. Programatik söz konusu süreçte, insanlar adına karar vermek için yüksek hızlı verileri ve algoritmaları kullanarak insan faktörünün yerini aldı. Bu sayede reklam satın alma süreci daha verimli, daha ucuz ve daha hızlı bir hale geldi. Makineler bir sürecin tamamını mikro saniyeler içinde yürütebiliyor. Güvenilir nihai sonuçlar elde edilebiliyor ve bunlar tüm dünyada 7/24 çalışabiliyor” dedi.

Gelişmiş otomasyon için yapay zeka ve derin öğrenme

Otomasyon, programatik çözümleri daha da ileriye taşıdı. Yapay zekâ gibi teknolojiler, yalnızca genel gruplara dayalı olarak tahmin yürütebilen geleneksel segmentasyon yerine kullanıcıların tek tek analiz edilmesini mümkün kıldı. Kullanıcının nerede, ne zaman, hangi reklamı göreceğine göre karar verebilen ve bunu dönüşüm potansiyelini de hesaba katarak yapabilen algoritmalar, başarılı sonuçlar elde ediyor.

Gelişmiş otomasyon, bir hedef kitleyi takip edip insanların başaramayacağı yüksek doğruluk oranlarıyla reklamları bir kullanıcının davranışına ve tercihlerine göre özelleştirmeye olanak tanıyor. Kendi kendine öğrenen algoritmalar, kullanıcıların reklam tıklamalarını daha doğru bir şekilde tahmin ederek, aynı bütçe sınırları içinde toplam tıklama sayısını yüzde 16,5 oranında artırabiliyor. Ayrıca dönüşüm oranı ve dönüşüm değeri tahmin algoritmaları da yeniden hedefleme faaliyetleri sayesinde genel performansı yüzde 29 oranına kadar yükseltiyor. Dahası derin öğrenme bazlı öneriler, aynı yöntemlerden faydalanmayan kampanyalara kıyasla ürün seçim verimliliğini yüzde 41’e kadar yükseltiyor. Genel olarak; çalışmalarımıza göre, kendi kendine öğrenen algoritmalar reklamcılık faaliyetlerini yüzde 50’ye kadar daha verimli hale getiren, doğruluk oranı son derece yüksek önerilerin elde edilmesine yardımcı oluyor.

 

1 Refik Anadol şampiyonlar liginde
Refik Anadol şampiyonlar liginde
2 Balenciaga lüksün canına okudu: Eskisi yenisinin 4 katı
Balenciaga lüksün canına okudu: Eskisi yenisinin 4 katı
3 Apple “Dünyanın en değerli şirketi” unvanını kaptırdı! | Son 24 saatin gündemi
Apple “Dünyanın en değerli şirketi” unvanını kaptırdı! | Son 24 saatin gündemi
4 McDonald's Türkiye Katarlılar'a satıldı
McDonald’s Türkiye Katarlılar’a satıldı
5 Netflix’te “hesabı ortak kullanma” devri ne zaman bitiyor? | Son 24 saatin gündemi
Netflix’te “hesabı ortak kullanma” devri ne zaman bitiyor? | Son 24 saatin gündemi
Güncel Haberler
İş dünyası karma iş gücüne hazır mı?
İş dünyası karma iş gücüne hazır mı?
Siyasi tweetler
Twitter profiliniz ne kadar siyasi?
Getir deposu Rotterdam'da sanat galerisine dönüştü!
Getir deposu Rotterdam’da sanat galerisine dönüştü!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Girişimciler için "online varlık" ne anlama geliyor?
Haberler
Girişimciler için “online varlık” ne anlama geliyor?
Berçem Sultan Kaya
29 Mart 2022
The WARC iletişim sektörünün en etkililerini açıkladı!
Haberler
The WARC iletişim sektörünün en etkililerini açıkladı!
Nafizcan Önder
23 Mart 2022
Meta ilk çeyrek raporunu yayınladı, hisseleri tavan yaptı!
Haberler
Meta ilk çeyrek raporunu yayınladı, hisseleri tavan yaptı!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Şubat ayında en çok ilgi gören otomobil markası belli oldu
Haberler
Şubat ayında en çok ilgi gören otomobil markası belli oldu
Berçem Sultan Kaya
13 Mart 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.