19 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye'de online alışveriş yeni normal
Haberler

Türkiye’de online alışveriş yeni normal

Nafizcan Önder
15 Ekim 2020
2 dk okuma

Inveon, Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı (UNCTAD) ve İsviçre E-ticaret ve Dijital Derneği (NetComm Suisse) ile ortak olarak “COVID-19 ve Küresel E-ticaret Dinamikleri” başlıklı bir rapor yayımladı. COVID-19’un Türkiye, Brezilya, Çin, Almanya, İtalya, Kore Cumhuriyeti, Rusya Federasyonu, Güney Afrika ve İsviçre’deki yer alan tüketiciler üzerindeki çevrimiçi satın alma davranışına etkisini inceleyen ve 3.700 kişinin yanıtlarından yola çıkılarak oluşturulan rapora göre; Türkiye’de tüketicilerin yüzde 60’ı pandemi sona erdiğinde de edindikleri online satın alma alışkanlıklarını devam ettireceklerini belirtiyor.

 

Türkiye’de 54 yaş üstü tüketiciler internetten alışveriş yapmaya başladı.

Araştırmanın bulguları uluslararası geniş katılımla gerçekleşen online bir etkinlik ile kamuoyu ile paylaşıldı. Rapora göre; Çin, Türkiye ve Kore Cumhuriyeti’ndeki tüketicilerin yüzde 50’den fazlasının Covid-19 nedeniyle çevrimiçi alışverişe geçiş yaptığı ortaya çıkarken, Türkiye’de 54 yaş üzeri tüketicilerin neredeyse yüzde 80’i internetten daha sık alışveriş yaptıklarını belirtiyor.

Covid-19 öncesi ve Covid-19 sonrası internetten alışveriş oranlarının da karşılaştırıldığı raporda, seyahat ve turizm satışları genel olarak ciddi bir azalmaya giderken; yeme-içme kategorisinin ciddi bir ilgi görerek en çok tercih edilen e-ticaret ürün kategorilerinde kozmetik-kişisel bakım ve dijital eğlence-streaming platformları ile ilk 3’e girdiği görülüyor.

Türkiye, besin ve vitamin takviyeleri ile sağlık ürünleri siparişinde ilk sıralarda…

Haftalık satışlarda Türkiye’de, yaklaşık 4 müşteriden 1’i kişisel bakım ürünleri satın alırken; Çin, Kore ve Türkiye, besin ve vitamin takviyeleri ile sağlık ürünleri sipariş sıklığında büyük bir artış gösteriyor.

Covid-19’un çevrimiçi harcamalara etkilerinin de incelendiği raporda, Türkiye Covid-19 döneminde haftalık moda ve aksesuar alımlarında en yüksek orana sahip ülke olarak dikkat çekse de; ortalama harcama açısından bakıldığında, Türkiye’de müşterilerin bu kategorideki ürünlerde diğer ülkelere göre düşük harcama yaptığı anlaşılıyor.

Eve teslimat seçeneği lider…

Tüketicilerin tercih ettikleri teslimat yöntemleri de ülkelere göre farklılık gösteriyor. Türkiye’de kapıda ödeme tercihi 2020’nin ilk aylarında yüzde 4 olurken, bu oran Covid-19 sonrası yüzde 31 olarak gerçekleşiyor.Türkiye’de teslimat seçeneklerinde; eve teslimat yüzde 96, işyerine teslimat yüzde 32, teslim alma noktasından teslim alma ise yüzde 15 oranında tercih ediliyor.

Türkiye, Çin ve Rusya interneti temel ürün alışverişinde kullanıyor…

Covd-19 ile birlikte Türkiye, Çin, Rusya gibi ülkelerde insanlar internet üzerinden “temel ürün” alışverişine yönelirken Almanya, İsviçre gibi ülkelerde böyle bir durum söz konusu değil. Özellikle 55 yaş üstü tüketicilerin yüzde 73’ü temel ürün alışverişine ağırlık verirken; Brezilya, Türkiye, Çin ve Güney Afrika’dan katılımcıların yaklaşık yüzde 50’si dijital eğlence ve isteğe bağlı ürünlere de ilginin arttığını belirtiyor.

Rapor, insanların seyahat ve eğlenceye bakış açısını da yansıtıyor…

Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 70’ten fazlası seyahat tercihlerinin ülke içine yöneleceğini belirtiyor. Bunun yanı sıra, Türkiye, Çin ve Güney Afrika vatandaşları çoğunlukla dijital eğlence platformlarında daha fazla zaman geçirmeyi seviyor. Çinli katılımcıların yüzde 43’ü ve Türk katılımcıların yüzde 39’u yalnızca dijital kanallar üzerinden tüketmekle kalmayıp aynı zamanda kendi dijital içeriklerini de oluşturmaya başladıklarını belirtiyor.

Covid-19 ile birlikte tüketici davranışları hızlı bir şekilde değişiyor ve buna ayak uydurmak için doğru partnerlerle iyi planlanmış aksiyonlar alınması gerekiyor. Değişen dinamiklere çevik cevaplar vermek bu dönemde başarıyı belirleyen en önemli etken haline geldi. Görünen o ki e-ticareti iş stratejilerinin merkezine koyan şirketler Covid sonrası döneme en hazır olanlar…

COVID-19 ve Küresel E-ticaret Dinamikleri Dijitalleşme e-ticaret gobal Inveon pandemi yeni normal
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
5 Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Güncel Haberler
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Yeni nesil katlanabilir ev deneyimi: Foldy House
Yeni nesil katlanabilir ev deneyimi: Foldy House
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Rekabet Kurumu'ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Haberler
Rekabet Kurumu’ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
İrem Alimoğlu
17 Ekim 2025
Kim Kardashian yine sınırları zorluyor! "Yapay kasık kılı iç çamaşırı" saatler içinde tükendi...
Haberler
Kim Kardashian yine sınırları zorluyor! “Yapay kasık kılı iç çamaşırı” saatler içinde tükendi…
İrem Alimoğlu
15 Ekim 2025
OpenAI’dan kritik adım: ChatGPT’ye ruh sağlığı kalkanı geliyor
Haberler
OpenAI’dan kritik adım: ChatGPT’ye ruh sağlığı kalkanı geliyor
Nafizcan Önder
3 Eylül 2025
Lüksün yeni koordinatları ve kodları Marketing Türkiye Kasım sayısında!
Haberler
Lüksün yeni koordinatları ve kodları Marketing Türkiye Kasım sayısında!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.