19 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk basını, “sorunlu”dan “vahim”e terfi etti | Son 24 saatin gündemi
Haberler

Türk basını, “sorunlu”dan “vahim”e terfi etti | Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
4 Mayıs 2023
3 dk okuma
Türk basını, “sorunlu”dan “vahim”e terfi etti | Son 24 saatin gündemi

Uluslararası Sınır Tanımayan Gazeteciler (RSF) örgütünün hazırladığı 2023 Dünya Basın Özgürlüğü Endeksi’nde, Türkiye geçtiğimiz seneye kıyasla 16 sıra gerileyerek 180 ülke içinde 165’inci sırada yer aldı. Söz konusu gerileme, RFS’ye göre Türk basının “sorunlu” kategorisinden “vahim” kategorisine geçtiği anlamına geliyor.

3 Mayıs Dünya Basın Özgürlüğü Günü’nde yayımlanan RSF’nin raporunda, Türkiye’de 31 gazeteci ve bir medya çalışanının cezaevinde olduğu kaydedildi. Ayrıca raporda Türkiye’de ulusal medyanın yüzde 90’ının hükümet kontrolünde olduğu belirtildi. RSF’nin endeksinde listenin ilk üç sırasında Norveç, İrlanda ve Danimarka; son üç sırasında ise Kuzey Kore, Çin ve Vietnam yer alırken 16 sıra gerileyen Türkiye’nin önünde 164’üncü sırada ise Rusya var.

Kaynak: BBC Türkçe

Tinder, Rusya’yla eşleşmeyi kaldırdı

Türk basını, “sorunlu”dan “vahim”e terfi etti | Son 24 saatin gündemi

Ukrayna’yı işgalinden dolayı Rusya pazarından çekilme kararı alan şirketler arasına bir yenisi daha eklendi. Flört uygulaması Tinder, 30 Haziran 2023’ten itibaren Rusya’dan çekileceğini duyurdu.

Rusya’nın Ukrayna’yı 24 Şubat 2022’de işgal girişimini başlatmasının ardından pek çok şirket, Rusya pazarından çekilmişti. Aradan geçen yaklaşık bir seneyi aşkın zaman zarfına rağmen taraflar arasındaki sular durulmadığı gibi Rusya’ya karşı tepkiler sürüyor. Son olarak Tinder’ın çatı grubu Match Group, hazırladıkları yıllık etki raporunda, “İnsan haklarını koruma konusunda kararlı olduklarını” belirterek uygulamanın Rusya’dan tamamen çekileceği bildirdi.

Kaynak: Reuters

Google şifresiz bir gelecek inşa ediyor

Türk basını, “sorunlu”dan “vahim”e terfi etti | Son 24 saatin gündemi

Google, şifresiz döneme geçiş için çalışmalarını hızlandırdı. Yazılım devi, tüm büyük platformlarda şifreleri kaldırarak kullanıcıların parmak izi veya yüz taramayı şifre olarak kullanabileceği “Google Passkey” özelliğini devreye aldı. Google Passkey aracılığıyla kullanıcılar Google hesabına tanımladığı “passkey”i tüm cihazlarında ve uygulamalarında kullanabiliyor.

Google’ın şifresiz bir gelecek yaratmak istemesi hem daha güvenli hem de kullanıcı dostu bir kimlik doğrulama sisteminin kapılarını da aralıyor.

Bir başka teknoloji devi olan Apple da geçtiğimiz yıl parolaları ortadan kaldırmak için “Apple Passkeys”i geliştirmişti. Apple’ın yeni özelliği, kullanıcılara hesaplarını biyometrik kimlik doğrulama yoluyla giriş yapma fırsatı sunacak ancak Apple bu özelliğini henüz erişime açmış değil…

Duygusuz strateji sonuç getirmiyor!

duygu

Strateji geliştirme denince ilk akla gelen kelime her zaman “duygu” olmuyor… Oysa geliştirilirken ve uygulanırken duyguların göz önüne alındığı stratejiler her zaman daha çok yankı uyandırıyor, duyguların göz ardı edildiği stratejiler ise başarısızlığa uğruyor. Tam da bu nedenle liderlerin hem çalışanlarının motivasyonlarını artırmak hem hedef kitlesinin istek ve beklentilerini karşılamak için duyguları önceleyen stratejiler geliştirmesi gerekiyor. Peki, gücünü duygulardan alan stratejiler ortaya koymanın yolu ne? Gelin, BBC, Microsoft ve The Guardian gibi şirketlerde liderlere marka danışmanlığı yapan David Lancefield’in kaleme aldığı makaleyle bu soruya yanıt arayalım… Haberin devamını buradan okuyabilirsiniz.

Anneler Günü hediyesi seçerken reklam tavsiyeden daha etkili oluyor…

Türk basını, “sorunlu”dan “vahim”e terfi etti | Son 24 saatin gündemi

Anneler gününe az bir zaman kaldı. Kimi hediyelerini çoktan aldı kimi ise hala ürün keşfinde… Elbette her yeni Anneler Günü’nde annelerin dönemsel ihtiyaçları gibi hediye keşfinde kullanılan yöntemler de değişiyor. Ainapr tarafından gerçekleştirilen “Anneler Günü” araştırmasına göre bu yıl hediye keşfinde en çok “reklamların” dikkate alındığı kaydediliyor. Öyle ki karşılaşılan reklamlar tavsiyelerden daha etkili oluyor… Haberin devamını buradan okuyabilirsiniz.

featured
1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
3 Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor...
Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor…
4 sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak...
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak…
5 Yapay zeka terapist mi, tehlike mi?
Yapay zeka terapist mi, tehlike mi?
Güncel Haberler
Derya Açar Ergüç yazdı: "İletişim yeni dili: Kültür ve sanat"
Derya Açar Ergüç yazdı: “İletişim yeni dili: Kültür ve sanat”
Yayıncılar Z kuşağına ulaşmakta zorlanıyor
Yayıncılar Z kuşağına ulaşmakta zorlanıyor
WFEB Başkanı Dr. Sanjay Pradhan: “Güçlü etik uygulamaları olan şirketler, diğerlerinden yüzde 40 daha iyi performans gösteriyor”
WFEB Başkanı Dr. Sanjay Pradhan: “Güçlü etik uygulamaları olan şirketler, diğerlerinden yüzde 40 daha iyi performans gösteriyor”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
Haberler
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
19 Haziran 2025
Türk CEO'ların risk algısı, küresel meslektaşlarına kıyasla daha yüksek
Haberler
Türk CEO’ların risk algısı, küresel meslektaşlarına kıyasla daha yüksek
Marketing Türkiye
16 Mayıs 2025
"Borusan EnBW Şarj - 5" ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
Haberler
“Borusan EnBW Şarj – 5” ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
İrem Alimoğlu
13 Haziran 2025
Yapı Kredi BANKO ile nakit akışında yeni dönem
Haberler
Yapı Kredi BANKO ile nakit akışında yeni dönem
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.