Reklam söz konusu olduğunda ses görüntüden büyük!
Yeni bir araştırmaya göre, TV izlemek izleyicinin dikkatini çekerken, TV reklamlarını izlemek çekmiyor. Bu pazarlamacıların istediği bir sonuç değil, ancak dikkati dağılmış tüketicileri yakalamak ve reklamların etkisini artırmak için bazı yollar var…
Thinkbox tarafından dikkat dağınıklığı ve reklam etkinliği üzerine yapılan bir araştırmaya göre, sesli müzikler ve jingle’lar, izleyici başka bir yere bakarken dahi dikkatini yakalamaya yardımcı oluyor.
Bilim İnsanı Dr. Alastair Goode ve ekibi çeşitli dikkat dağıtıcı faaliyetlerin reklam farkındalığı ve hatırlama üzerindeki etkisini ölçmek için bir dizi deney yaptı. Temel bulgusu, bu aktivitelerin bilişsel yükünün reklam farkındalığını olumsuz etkilediği, ancak “reklamlar için yeterli alanın kaldığı” yönündeydi.
Araştırma ayrıca, konuşma ve sosyal medyaya bakma gibi dikkat gerektiren faaliyetlerin daha az bilişsel alan bıraktığını ve müzik dinlemekten daha dikkat dağıtıcı olduğunu ortaya koydu.
Markalar tüm duyulara hitap etmeli
Bu sezgisel olsa da, ekip bir duyudaki dikkat dağıtıcıların diğerleri üzerinde bir etkisi olduğunu buldu. Goode, “Görsel dikkatle görsel, işitsel dikkatle işitsel dikkat arasında kesişme olabileceğini düşündük. Ancak… sesi işitmek görsele verilen dikkati engellerken, bir şeye bakmak da işitsel dikkati engelliyordu” dedi.
Araştırma ayrıca, bir duyuda güçlü olan reklamların diğer duyularda da etkili olmadığını gösteriyor. Çalışma, Nike’nin görsel anlamda oldukça etkili olduğunu ancak ses etkinliği açısından çok daha kötü performans gösterdiğini, Tiffany’nin ise bunun tam tersini yaşadığını kaydediyor.
Kaynak: The Drum
Dijital dönüşümün şirketlerin kar ve performansına katkısı ne?