24 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketiciler restoranlara tepkili peki ama neden?
Haberler

Tüketiciler restoranlara tepkili peki ama neden?

Nafizcan Önder
23 Mart 2021
3 dk okuma

Pandeminin ilk günlerinden bu yana toplumun sürece ilişkin nabzını tutan Ipsos, Koronavirüs Salgını ve Toplum Araştırmasının 48. dönem verileriyle vatandaşların; kontrollü normalleşmeye desteğine, yeme- içme mekanlarının yeniden açılmasına ilişkin değerlendirmelerine ve kuralların uygulanmasına dair görüşlerine ışık tutuyor.

Yeme-içme mekanlarında kurallara uyulmadığını düşünenlerin sayısı daha fazla

Ipsos’un gerçekleştirdiği araştırma; yeme-içme mekanlarında kurallara uyulma konusunda olumlu bir resim çizmiyor… Vatandaşların yüzde 44’ü bu işletmelerde kurallara uyulmadığını ifade ederken, tersini düşünenlerin oranı yüzde 32 ile sınırlı kalıyor. Bu durumun etkilerinin önümüzdeki günlerde yakından hissedilmesi olası olarak değerlendiriliyor.

Tüketiciler restoranlara tepkili peki ama neden?

Toplum yeme-içme mekanlarının açılmasını olumlu karşılıyor

Yeme-içme mekanlarına dair düzenlemeye destek düzeyinde 5 puanlık bir düşüş olsa da henüz bu düşüş istatistiki olarak anlamlı değil. Ancak; önümüzdeki haftalarda bu düşüş eğiliminin devam edip etmediğini yakından takip etmek gerekiyor. Normalleşmenin ikinci haftasında, yeme-içme mekanlarının açılmasını destekleyenlerin oranı kapasite ve saat sınırlamasının kaldırılması gerektiğini düşünenlerle birlikte yüzde 62. Toplumun dörtte biri ise yeme-içme mekanlarının şu anda açılmaması gerektiğini savunuyor.

Tüketiciler restoranlara tepkili peki ama neden?

Yaklaşık her 5 kişiden 1’i yeniden faaliyete başlayan yeme-içme mekanlarına gitmiş

Vatandaşların yüzde 18’i normalleşme sürecinin ilk haftasında yeme-içme mekanlarına gittiğini ifade ediyor. Bu oran erkekler arasında (yüzde 22) kadınlara (yüzde 15) kıyasla daha yüksek. Yaş gruplarına göre incelendiğinde, gençlerin yeme-içme mekanlarına gitme eğiliminin yüksek olduğu tespit ediliyor. 18-25 yaş grubundan her 3 gençten birisi (yüzde 32), ilk hafta yeme-içme mekanlarına gitmiş. Salgından önce bu işletmelere gitme sıklığının da bu davranışta etkili olduğu görülüyor. Örneğin; salgından önce yeme-içme mekanlarına sıklıkla veya bazen gittiğini ifade edenlerin yüzde 23’ü normalleşmenin başlamasıyla beraber bu işletmelere gittiğini beyan ediyor. Toplumun beşte biri ise henüz gitmediğini ancak yakın zamanda gitmeyi düşündüğünü dile getiriyor. Çoğunluğun ise yakın zamanda böyle bir niyeti yok. Her ne kadar yeme-içme mekanlarının çok dolu olduğuna dair haberlerle karşı karşıya gelsek de henüz toplumun büyük kesiminin aslında halen temkinli olduğu ortaya çıkıyor denilebilir. 

Tüketiciler restoranlara tepkili peki ama neden?

Kontrollü normalleşme uygulamasına yönelik kamuoyu desteğinde düşüş var

Ipsos bu araştırmasında; 2 Mart 2021 tarihinde başlayan kontrollü normalleşmeye yönelik kamuoyunun değerlendirmelerini almaya devam ediyor. İlk hafta yapılan değerlendirmelerde, toplumun yarısı (yüzde 50) bu kararı desteklerken, üçte birinden fazlası (yüzde 37) yanlış bulduğunu ifade etmişti. İkinci haftanın değerlendirmelerine bakıldığında, kamuoyu desteğinde kısmi bir düşüş görülüyor.  Vaka sayılarında artışın yanı sıra bu süreçte hem işletmelerin hem de vatandaşların kurallara yeteri kadar uymadıklarına dair görüşlerin bunda bir etkisi olabilir. İkinci hafta normalleşme kararını doğru (yüzde 44) ve yanlış bulanların (yüzde 43) oranı arasındaki fark kapandı.

Tüketiciler restoranlara tepkili peki ama neden?

Ipsos’un Türkiye CEO’su Sidar Gedik konuyla ilgili değerlendirmesinde: “Vaka sayılarındaki artış, normalleşmeye dair ilk düşünceleri etkiledi. İlk hafta tedbirlerin gevşetilmesine destek oranı yüzde 50 iken, takip eden haftada yüzde 44’e geriledi. Gevşemeyi doğru bulanlar ile yanlış bulanların oranı eşitlendi. Benzer trendi, yeme-içme mekanlarının kısmen hizmet vermeye başlaması konusunda da görüyoruz.  Mevcut gevşemeyi destekleyenlerin oranı  %55’den %50’ye düştü. Hiç açılmamalıydı diyenlerde artış var. Sadece üçte birlik bir kesim bu mekanlarda salgınla mücadele kurallarına uyulduğunu düşünüyor. Vatandaşların %61’i mevcut tabloda restoran-kafe gibi mekanlara gitmediğini, gitmeyi de düşünmediğini ifade ediyor. Vaka sayılarındaki artışa sokakların, mekanların özellikle güzel havalarda dolup taşması eklenince endişelenmemek zor. Önümüzdeki haftalarda bazı illerde tedbirlerin yeniden sıkılaştığını görürsek şaşırmamalıyız.” dedi.

ARAŞTIRMA KÜNYESİ

Ipsos tarafından gerçekleştirilen Koronavirüs Salgını ve Toplum Genel Kamuoyu Araştırması ile Türkiye’de koronavirüs vakasının ilk kez tespit edilmesini takiben vatandaşların bu konuya ilişkin farkındalık düzeylerini, endişelerini, değişen davranışlarını ortaya koymak ve hükümetin bu konudaki politika ve uygulamalarının kamuoyundaki yansımasını anlamak hedeflenmiştir. Araştırma, Online Görüşmeler (CAWI) ile 18 yaş üstü İBBS 1 düzeyinde Türkiye temsili 800 birey ile gerçekleştirilmiştir. 12- 17 Mart 2021 saha tarihleri ile 48. Dönem verilerini kapsayan araştırmanın istatistiki hata payı, %95 güven aralığında ± %3’tür…

araştırma featured ipsos pandemi Sidar Gedik
1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
4 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
5 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Güncel Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

XChat geliyor: Musk'tan WhatsApp'a rakip hamle
Haberler
XChat geliyor: Musk’tan WhatsApp’a rakip hamle
İrem Alimoğlu
10 Nisan 2025
En çok konuşulan dizi oyuncuları: Genç yetenekler sosyal medyada, tecrübeli oyuncular geleneksel medyada öne çıkıyor!
Haberler
En çok konuşulan dizi oyuncuları: Genç yetenekler sosyal medyada, tecrübeli oyuncular geleneksel medyada öne çıkıyor!
Marketing Türkiye
16 Mart 2025
Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!
Haberler
Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!
Advertorial
4 gün önce
Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
Haberler
Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.