Tüketici aboneliklere doymuyor
Recurly tarafından Birleşik Krallık’ta 2,612 katılımcıyla gerçekleştirilen bir tüketici araştırması, aboneliklere yönelik bir iştah artışı olduğunu ortaya koyuyor. Tüketicilerin yaşam maliyetinin ön planda olması nedeniyle, ankete katılanların yüzde 90’ı enflasyondan endişe duysa da sadece yüzde 28’lik bir kesim bazı aboneliklerini iptal etmeyi düşünüyor. Öte yandan veriler, katılımcıların dörtte üçünün mevcut aboneliklerini (yüzde 49) sürdüreceğini veya daha fazla abonelik alacağını (yüzde 24) gösteriyor. Ayrıca pandeminin abonelik hizmetlerini yeniden gözden geçirmelerine neden olduğunu söyleyenler de var.
Araştırmada öne çıkan veriler şöyle;
- Tüketicilerin yüzde 24’ü daha fazla abonelik hizmetine kaydolmayı planladıklarını söylüyor.
- Bulgular ayrıca tüketicilerin abone oldukları markaya daha sadık olduğunu (yüzde 59) ve abone oldukları marka ve işletmelere daha fazla para harcama eğiliminde (yüzde 45) olduğunu gösteriyor.
- Tüketicilerin aboneliklerini artırmasındaki ana faktörler, bir abonelik oluşturma, değiştirme veya iptal etme kolaylığı (yüzde 56), ücretsiz denemeler (yüzde 56) ve sadakat puanları, avantajlar veya indirimler kazanma (yüzde 51).
- Bununla birlikte, abonelik iptallerinin ana nedenleri, fiyat artışları (yüzde 72), hizmetin artık kullanılmaması (yüzde 67) ve bir rakibin daha iyi bir teklif sunması (yüzde 47).
- Şaşırtıcı olmayan bir şekilde streaming (yüzde 69), perakende (yüzde 42) ve gıda (yüzde 22) bugün en çok aboneye sahip olan platformlar.
Güncel Haberler