2 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

TL’nin yeni simgesi kamuoyunu ikiye böldü…

Marketing Türkiye
2 Mart 2012
1 dk okuma

Türk Lirası’nın dünyada bilinirliğinin artırılması amacıyla Merkez Bankası’nın düzenlediği “TL Simge Yarışması”nın sonuçlarının açıklanmasından sonra kamuoyunun ikiye bölündüğü ortaya çıktı. Medya takip ajansı Interpress’in yaptığı araştırmada, 8 bini aşkın başvurunun yapıldığı Merkez Bankası simge yarışmasının son beş gün içinde yazılı basında 158 haber ve yazıyla yer aldığı belirlendi. Siyasi çevreler ve tasarımcılar kırık not verdi Ulusal, bölgesel ve yerel iki bini aşkın gazete ile derginin Interpress tarafından taranarak yapılan analize göre, siyasi çevreler ve tasarımcılar TL’nin yeni simgesine yabancı para birimlerine benzerliği, vurucu ve özgün olmaması ile güven vermediği görüldü. Vatandaş yorumlarını sosyal medya üzerinden aktardı Daha yarışma sonuçları açıklanmadan hakkında onlarca fikir yürütülen yene Türk Lirası simgesi, resmi açıklamanın yapılmasından sonra sosyal medyanın da gündemine oturdu. Medya takip ajansı Interpress’in, Facebook, Twitter, Youtube ve Dailymotion aracılığıyla sosyal medyada yapılan bini aşkın yorumu mercek altına aldığı araştırmada, simgeyi beğenenler kadar eleştiri yapanların da çokça olduğu görüldü. Türk Lirası’nın uzun zamandır ihtiyacı olan simge boşluğunu kaldırması, tasarımdaki oranlar ve basitliği konusunda beğeni toplarken, Euro ve Ermeni para birimi Dram’ın simgesine olan benzerliğinin yanı sıra tuğraya, golf sopasına, çapaya, Japon ve Çin harflerine benzeterek eleştirenlerde ağırlıktaydı.

1 ​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
2 Gençler hangi markayla “flört etmek” istiyor?
Gençler hangi markayla “flört etmek” istiyor?
3 çikolata
Türkiye hangi çikolatanın bağımlısı?
4 İnsanlar tüketici olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar
İnsanlar “tüketici” olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar
5 mısır
Mısır’ın modada favorisi LC Waikiki oldu
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
Kadınlar saç düzleştiricisiyle aşk yaşıyor
Kadınlar kuaförün yolunu unuttu: Saç düzleştiricisiyle aşk yaşıyorlar
Yerli yerinde 5. yaşında Kars'ta!
Yerli yerinde 5. yaşında Kars’ta!
İş dünyasında haftanın atamaları
İş dünyasında haftanın atamaları
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Her iki kişiden biri kıyafetini “dijital vitrinden” seçiyor
Araştırma
Her iki kişiden biri kıyafetini “dijital vitrinden” seçiyor
Seda Başpınar
1 Haziran 2022
Twitter yeni alışveriş özelliğini Dior'la test ediyor
Haberler
Kuş sepete girdi: Twitter yeni alışveriş özelliğini Dior’la test ediyor
Gizem Yıldız
3 hafta önce
1 Mayıs Emek ve Dayanışma Bayramı
Haberler
1 Mayıs Emek ve Dayanışma Bayramı kutlu olsun…
Marketing Türkiye
1 Mayıs 2022
Johnny ve Amber nasıl başladı nasıl bitti?
Haberler
Johnny ve Amber’ın ilişkisi belgesel oluyor: Nasıl başladı nasıl bitti?
Gizem Yıldız
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.