Ticaret Bakanlığı’ndan yeni karar: Coca-Cola artık “Gerçek Mucize” sloganını kullanamayacak
Coca-Cola yaklaşık 3 sene önce tüm dünyayda yeni global marka felsefesi ve platformu “Real Magic”i duyurmuştu. Marka iletişim diline de taşıdığı “Real Magic” söylemini Türkiye’de de “Gerçek Mucize” olarak kullanıyordu. Ancak Ticaret Bakanlığı Coca-Cola reklamlarında kullanılan “gerçek mucize” sloganının 6502 sayılı Tüketiciyi Koruma Kanunu kapsamında “tüketiciyi yanıltıcı” nitelikte olduğunu tespit ederek durdurma kararı aldı. Bu kararla birlikte marka artık “Gerçek Mucize” sloganını kullanamayacak…
“Gıda Dedektifi” geçtiğimiz ay CİMER üzerinden Ticaret Bakanlığı’na dilekçe sunarak Coca-Cola’nın “Gerçek Mucize” sloganını şikayet etmişti. Platformdan dün yaptığı paylaşımlarla Ticaret Bakanlığı’nın 6502 sayılı Tüketiciyi Koruma Kanunu kapsamında sloganının kullanımının durdurulması kararı alındığını duyurdu.
Alınan yeni karara ilişkin Coca-Cola tarafından henüz bir açıklama yapılmazken, markanın yeni iletişim stratejisi ve izleyeceği yol merakla bekleniyor.