18 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ticaret Bakanlığı’ndan Kasım fırsatlarına yakın takip!
Haberler

Ticaret Bakanlığı’ndan Kasım fırsatlarına yakın takip!

Nafizcan Önder
2 hafta önce
1 dk okuma

Kasım ayı, e-ticaret dünyasında “büyük indirimlerin” zirve yaptığı dönem… Ancak bu yıl markalar, yalnızca satış hedeflerine değil, denetimlere de odaklanmak zorunda. Ticaret Bakanlığı, kasım kampanyalarına ilişkin yaptığı açıklamada tüm reklam, tanıtım ve satış faaliyetlerinin titizlikle inceleneceğini duyurdu. Gerçeğe aykırı, abartılı veya tüketiciyi yanıltıcı nitelikte olduğu tespit edilen kampanyalara karşı Reklam Kurulu’nun ivedilikle idari yaptırımlar uygulayacağı bildirildi.

Bakanlık açıklamasında, özellikle “indirimli satış” reklamlarının tüketici kararlarını doğrudan etkilediği vurgulandı. Bu nedenle, kampanya döneminde markaların fiyatlandırma politikalarından kullandıkları görsellere kadar tüm iletişim materyalleri denetim kapsamına alınacağı bildirildi.

Gerçek indirim şeffaflığı: Yeni dönemin anahtarı

Ticaret Bakanlığı, markaları “gerçek indirim şeffaflığına” davet etti. Kampanyalarda başlangıç-bitiş tarihleri, stok sınırları ve varsa özel koşulların açıkça belirtilmesi gerektiği hatırlatıldı. “Gerçekte olmayan indirim oranları” ya da “yanıltıcı görsellerin” kullanılması durumunda Reklam Kurulu’nun yaptırım uygulayacağı ifade edildi.

Ayrıca, algoritma tabanlı kampanyalar yürüten platformların da tüketiciyi açık ve anlaşılır biçimde bilgilendirmesi gerektiği belirtildi.

Tüketicilere çağrı: “İndirim etiketine değil, gerçeğe bakın”

Bakanlık, tüketicilere de bilinçli alışveriş çağrısı yaptı.

Alışveriş öncesinde ihtiyaçların belirlenmesi, ürünlerin “yıldızlı fiyat”, “avantajlı ürün” gibi ifadelerden bağımsız biçimde farklı satıcılarla karşılaştırılması önerildi.

Online alışverişlerde SSL sertifikası, 3D Secure gibi güvenlik unsurlarının kontrol edilmesi; “1 alana 1 bedava”, “3 al 2 öde” kampanyalarında koşulların dikkatle okunması istendi.

Tüketiciler, karşılaştıkları aldatıcı kampanyaları Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu üzerinden bildirebilecek.

Kaynak: CNN Türk

Black Friday featured
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
4 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
5 Apple, moda ile teknolojiyi "iPhone Pocket" da buluşturdu
Apple, moda ile teknolojiyi “iPhone Pocket” da buluşturdu
Güncel Haberler
The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Kadınların yüzde 61'ine göre başarının anahtarı "finansal bağımsızlık"
Kadınların yüzde 61’ine göre başarının anahtarı “finansal bağımsızlık”
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sigortam.net, Türkiye'de bir ilke imza atarak "kuş pisliği haritası"nı yayımladı
Haberler
Sigortam.net, Türkiye’de bir ilke imza atarak “kuş pisliği haritası”nı yayımladı
İrem Alimoğlu
16 Eylül 2025
Sabancı Holding 100 yaşında!
Haberler
Sabancı Holding 100 yaşında!
Marketing Türkiye
11 Eylül 2025
Reklam Kurulu’ndan otomotiv ve temizlik sektörüne yönelik dikkat çeken kararlar
Haberler
Reklam Kurulu’ndan otomotiv ve temizlik sektörüne yönelik dikkat çeken kararlar
Sena Tufan
9 Eylül 2025
Yapay zeka yeni bir meslek yarattı: "Yerinde çözüm mühendisi"
Haberler
Yapay zeka yeni bir meslek yarattı: “Yerinde çözüm mühendisi”
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.