28 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Canlı yayın alışverişi mi link mi? İşte sosyal ticaretin etki analizleri...
Haberler

Canlı yayın alışverişi mi link mi? İşte sosyal ticaretin etki analizleri…

Gizem Yıldız
10 Nisan 2022
2 dk okuma

Hepimiz hemen her gün uzun saatlerimizi sosyal medya platformlarında geçiriyoruz. ClickMeLive ve Fram’in hazırladığı rapora göre bununla da kalmayıp alışverişlerimizi de sosyal medya üzerinden paylaşılan linkler ve canlı yayınlar üzerinden yapıyoruz. Fakat hangi kitleler hangi ürün gruplarına rağbet gösteriyor? Canlı yayın izleyicileri sadık mı? Canlı yayın üzerinden satın alım kararını etkileyen unsurlar neler? İşte yanıtlar…

Canlı yayın izleyicisi sadık

Canlı yayın alışverişi mi link mi? İşte sosyal ticaretin etki analizleri...

Katılımcıların yüzde 94’ü haftada en az bir kez sosyal medya kullandıklarını belirtiyorlar. Canlı yayın izleme oranı yüzde 91; sık sık izleme oranı ise yüzde 32. Canlı yayın izleyenlerin yüzde 47’si özellikle takip ettikleri canlı yayınların olduğunu belirtiyorlar.

Sosyal medya platformlarında sık sık canlı yayın izleyenlerin yüzde 78’i özellikle takip ettikleri canlı yayın olduğunu belirtiyorlar. Nadiren canlı yayın izleyenler arasında bu oran yüzde 14’e düşüyor.

Linklerle başlayan yolculuk sepette bitiyor

Canlı yayın alışverişi mi link mi? İşte sosyal ticaretin etki analizleri...

Katılımcıların yüzde 78’i influencerlar tarafından paylaşılan linklere tıklayarak tanıtımlı ürün aldıklarını belirtiyor.

Influencer linkleri ile alışveriş yapmayı tercih etmeyen yüzde 6’lık bir kesim bulunuyor; bu kesimde erkek yoğunluğunun daha fazla olduğu görülüyor.

Canlı yayın alışverişlerinde giyim başı çekiyor

Canlı yayın alışverişi mi link mi? İşte sosyal ticaretin etki analizleri...

Katılımcıların yarısı canlı yayın üzerinden ürün satın aldıklarını belirtiyor; katılımcıların en fazla satın aldıkları ürün gruplarının giyim, market, kitap/dergi/müzik/video ve kozmetik olduğu görülüyor; özellikle 25-34 yaş grubu diğer gruplardan satın aldıkları ürün grubu çeşitliliği ile farklılaşıyor.

Platformun güvenilir olması esas

Canlı yayın alışverişi mi link mi? İşte sosyal ticaretin etki analizleri...

Canlı yayın üzerinden satın alımda kararsız olduğunu belirten katılımcılara, hangi koşullarda buradan alışveriş yapabileceği sorulduğunda; alışverişi gerçekleştireceği platformun güvenilir olması ilk sırayı alıyor.

Dostlar alışverişte görsün: Türkiye’nin e-ticaret rakamları belli oldu

featured
1 Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli Boxer
Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli boxer
2 sürdürülebilir
Türkiye’de sürdürülebilir moda yükselişte
3 Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru | Son 24 saatin gündemi
Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru | Son 24 saatin gündemi
4 sanal alem
Sanal alemin yeni çalışanları: Altın ve yeşil yakalılar
5 IKEA eski mobilyaları hack'leyip yerine yenisini koyuyor | Son 24 saatin gündemi
IKEA eski mobilyaları hack’leyip yerine yenisini koyuyor | Son 24 saatin gündemi
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
ekonomi
Dünya ekonomisindeki canlanma maaşlara yansımadı
OkCupid LGBT+ Onur Yürüyüşü
OkCupid: “Biz de buradayız aşkım”
Arda Öztaşkın yazdı: Parlak yeşil yalanlar!
Arda Öztaşkın yazdı: Parlak yeşil yalanlar!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

dalgaları aşmak
Haberler
Yeni dünya düzeni için çözüm önerileri “Dalgaları Aşmak” kitabında toplandı
Seda Başpınar
6 gün önce
Pazarlamacılar için yeni çalışma modelleri yükleniyor
Haberler
Pazarlamacılar için yeni çalışma modelleri yükseliyor
Gizem Yıldız
19 Mayıs 2022
Türkiye Araştırmacılar Derneği bilimsel olmayan siyasi araştırmalardan rahatsız: Amaç toplumu manipüle etmek!
Haberler
Türkiye Araştırmacılar Derneği bilimsel olmayan siyasi araştırmalardan rahatsız: Amaç toplumu manipüle etmek!
Marketing Türkiye
4 hafta önce
En son ne zaman gerçekten mutlu hissettik? Yanıt mutluluk raporunda...
Haberler
En son ne zaman gerçekten mutlu hissettik? Yanıt mutluluk raporunda…
Nafizcan Önder
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.