Semercioğlu, gazetecileri ve fenomenleri topa tuttu
Hürriyet gazetesi yazarı Cengiz Semercioğlu bugün yayınlanan “Eliz: Hayır, aldatmadım!” başlıklı yazısının bir bölümünde gazetecilerin ve fenomenlerin sosyal medya hesaplarında reklam içerikli gönderi paylaşımlarına değindi.
Global paylaşılan bu tür içeriklerde “Şu markayla ücretli ortaklık” ibaresinin kullanıldığını belirten Semercioğlu, Türkiye’deki durumuysa şöyle özetledi: “Bizde ise gizli saklı, çaktırmadan yapılıyor genelde bu sosyal medya reklamları. Hem maliyeye para vermemek hem de “Paralı paylaşım yapıyor” dedirtmemek için.”
İşte Semercinin o yazısı:
Reklam yapıyorsanız “ücretli ortaklık” ibaresi koyun
Emily Ratajkowski, son dönemin çok konuşulan modellerinden.
Şubat ayında evlendiği oyuncu eşine verdiği çıplak pozlarla gündeme gelmişti en son.
Onun Instagram sayfasında rastladım.
Pek çok markanın para karşılığı reklamını yapıyor sayfasında.
Bizdeki ünlüler gibi.
Ama arada önemli bir fark var…
Ünlü modelin sayfasında reklam karşılığı yaptığı paylaşımlar, “Şu markayla ücretli ortaklık” ibaresiyle yayınlanıyor.
Anlıyorsunuz ki bu bir reklam…
Bizde ise gizli saklı, çaktırmadan yapılıyor genelde bu sosyal medya reklamları.
Hem maliyeye para vermemek hem de “Paralı paylaşım yapıyor” dedirtmemek için.
Oysa takipçilerin kafasını karıştırmamak gerekiyor.
Bizim ünlüler de “ücretli ortaklık” paylaşımını koymalı, etik açıdan gerekli bu…
Tabii onlardan önce sosyal medya sayfasına reklam alan gazeteciler yapmalı…
Yazının tamamına buradan ulaşabilirsiniz.