1 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklamlarda yüzde 35 olan kadın ana karakter oranı, yüzde 53'e yükseldi…
Haberler

Reklamlarda yüzde 35 olan kadın ana karakter oranı, yüzde 53’e yükseldi…

Marketing Türkiye
25 Mayıs 2022
2 dk okuma

Reklamverenler Derneği liderliğinde yürütülen Effie Awards Türkiye Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Karnesi Araştırması, 2018’den beri Türkiye’deki reklam endüstrisi için yol gösterici rolünü üstleniyor, daha eşitlikçi, çoğulcu ve kapsayıcı bir reklam endüstrisi yaratmak için veriye dayalı ve sürdürülebilir çözümlere kaynaklık etmeye devam ediyor.

Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) Reklamcılık öğretim üyeleri Dr. Gül Şener ve Dr. Eda Öztürk tarafından hazırlan 2021 raporu kapsamında, 111’i Effie ödüllü, 185’i finalist olmak üzere toplam 296 TV reklamı üzerinden nihai analiz gerçekleştirilmiştir.

Raporda yer alan en çarpıcı sonuçlar;

  • 2018’de açıklanan 10 senelik trend ortalamasında yüzde 35 olan kadın ana karakter oranı, 2021 itibariyle yüzde 53’e ulaştı.
  • Banka ve finans reklamlarında kadın ana karakter oranı 2019’da yüzde 27, iken 2021’de yüzde 54 oldu.
  • Geleneksel olarak kadınlarla özdeşleştirilen Ev Temizlik ve Bakım reklamlarında erkek ana karakter oranı 2019’da yüzde 8 iken 2021’de yüzde 50 oldu.
  • TV reklamlarında, kadın ana karakterlerin çalışan rolünde gösterilme oranı yüzde 33 olarak gerçekleşti, geçen yıl bu oran yüzde 24’tü.
  • Kariyer kadınları görünürlüğünü en çok artıran cinsiyet rolü oldu, yüzde 9’dan yüzde 20’ye yükseldi.
  • Evi çekip çeviren rolündeki erkeklerin oranı 2020’ye göre 3 kat yükselmiş durumda (yüzde 4’ten yüzde 13’e).

Değişmeyen tek şey; Kadınlar dış ses olarak seslerini hala duyuramıyor, erkek dış ses hakimiyeti devam ediyor! Her 4 Effie TV reklamından sadece 1’inde kadın dış ses kullanılıyor. Reklam endüstrisinin kadın dış ses kullanma konusunda ikna edilmeye ihtiyaç duyduğu görülüyor.

Ahmet Pura: “Reklamlardaki dönüşüm eşitlik adına memnun edici ama bu tablo sürdürülebilir de olmalı”

Araştırmanın 4. Faz sonuçları ile ilgili ilk açıklamaları Effie Awards 2022 ödül töreninde yapan Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, her geçen yıl eşitlik adına memnun edici sonuçlar alındığını söyledi. “2019 yılında başlattığımız araştırmamızın bu son raporunda, kadın ana karakter oranının yüzde 53’e ulaşmış olması hepimizi memnun ediyor, bu işe gönül veren herkesi kutluyorum. Şimdi bunu sürdürülebilir kılmak için çalışmalıyız.” diyerek TV reklamlarında kadın ve erkeklerin artık eşit görünürlüğe sahip olduğunu vurgulayan Pura, “Eşit görünürlük tamam, artık kadın ve erkek temsillerinin niteliğine odaklanma zamanı geldi” diyerek reklam sektörüne kapsayıcılık ve çoğulculuk konularına odaklanma çağrısında bulundu.

Effie Awards Türkiye Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Karnesi Araştırmasıİndir

Ahmet Pura onuncu kez WFA Yönetim Kurulu’nda

Ahmet Pura featured Reklamverenler Derneği
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
3 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
4 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
5 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
Güncel Haberler
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!
Haberler
Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!
Sena Tufan
2 hafta önce
Öğrenci evinin olmazsa olmaz markaları
Haberler
Öğrenci evinin olmazsa olmaz markaları
Nafizcan Önder
28 Eylül 2025
Greggs'ten Londra Moda Haftası'na esprili dokunuş: "Sosis çanta"
Haberler
Greggs’ten Londra Moda Haftası’na esprili dokunuş: “Sosis çanta”
İrem Alimoğlu
25 Eylül 2025
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Haberler
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
İrem Alimoğlu
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.