PR dünyası toplumsal fayda odaklı işlere ses vermeli
Dünyayı Etkileyen Kadınlar Forumu (Women Influence Forum- WIF), her yıl İsviçre’de düzenlenen Dünya İletişim Forumu’nun (World Communication Forum) bir inisiyatifi olarak bu yıl ilk kez 20 Eylül’de Paris’te gerçekleştirildi. Forumda Türkiye’yi İletişim Danışmanı ve KAGİDER Yönetim Kurulu Üyesi Seçil Şendağ temsil etti.
Güçlü kadınların dünyayı olumlu yönde değiştirmek üzere neler yapabileceklerini tartışmayı hedefleyen foruma, 18 ülkeden girişimci, sanatçı, sivil toplum örgütü temsilcisi, akademisyen ve iş dünyası mensubu 30 kadın konuşmacı olarak katıldı. Forumda, güçlü kadınların küresel etkisi “Girişimci”, “Vatandaş”, “Anne”, “Yaratıcı”, “Profesyonel” ve “İlham Perisi” başlıkları altında masaya yatırıldı.
Toplumsal fayda için iletişimi büyütme vakti
“Vatandaş Olmak” başlıklı oturumda konuşan Seçil Şendağ, iş dünyasını toplumsal fayda odaklı stratejilere yönlendirmenin önemine dikkat çekti. Şendağ, kurucusu olduğu 360 İletişim’de özellikle toplumsal faydaya yönelik iletişim projelerine odaklandıklarını belirterek, şunları söyledi: “Bir kadın ve bir iletişimci olarak benim vatandaşlık anlayışım, içinde yaşadığımız topluma fayda sağlayacak, daha iyi bir dünya hayaline hizmet edecek somut çalışmalar yapmayı gerektiriyor. Bunun da yolu, iş dünyasını ortak hedeflerde toplumsal faydaya yönlendirmekten geçiyor. İletişimciler, özellikle kadın iletişimciler olarak bizlerin ‘dünyayı değiştirmek isteyen’ şirketlere ve liderlere vereceği destek, toplumsal faydaya dönük mükemmel örneklerin giderek çoğalmasını sağlayacaktır. İş stratejilerine ve gündelik operasyonlarına bir şekilde topluma fayda sağlayacak modelleri entegre eden şirketlerin sesini yükseltmeli, görünürlüklerini ve motivasyonlarını artırmalıyız. İletişimin gücünü kadının doğasıyla birleştirip ‘toplumsal fayda için iletişim’ yaklaşımını büyütmenin vakti geldi.”
Hamdi Ulukaya ve Ebru Baybara Örneği
Şendağ, Hamdi Ulukaya ve Ebru Baybara Demir örneklerini anlattığı konuşmasında, bir süredir çok daha büyük umutlar veren yeni bir iş anlayışının geliştiğini vurguladı: “Bir hikaye anlatıcısı olarak benim anlatmak istediğim, işte onların hikayesi. Bunlardan biri, dünyaca ünlü Chobani markasının kurucusu Hamdi Ulukaya. Ulukaya, 2015 yılında “The Giving Pledge”i (Bağış Taahhütü) imzalayarak servetinin büyük bir kısmını küresel mülteci krizine çözüm bulunmasına ayırdı ve iş dünyasını bu krizin çözümünde harekete geçirmek amacıyla Tent Vakfı’nı kurdu. Geçtiğimiz günlerde Ulukaya’nın sahibi olduğu Chobani, Fortune dergisi tarafından Dünyayı Değiştiren 50 Şirketten biri seçildi. Biz iletişimci olarak Ulukaya’nın bu anlayışını Türkiye’deki irili ufaklı şirketlere, liderlere ve bireylere ilham vermesi için mümkün olduğunca yüksek sesle temsil etmeye çalışıyoruz. Chobani dev bir şirket ve Hamdi Ulukaya da dünyaca tanınan bir lider ama bence yaratılan etki, sadece büyüklükle ilgili değil. Mardin’de bir restoran işleten Şef Ebru Baybara Demir, bölgede yaşayan ekonomik gücü yetersiz kadınlar ve mülteciler için yürüttüğü projesiyle bunun muhteşem bir örneği. Ebru, Bask Dünya Aşçılık Ödülleri’nde bu projesiyle finalistler arasına kalan ilk Türk şef oldu. Biz de Ebru’nun iletişimini tıpkı Hamdi Ulukaya ve Chobani için yaptığımız gibi, toplumsal fayda odağıyla yürüttük. Bu örneklerin çoğalması en büyük dileğim.”
Forum seneye Türkiye’ye geliyor
Yapılan görüşmelerde, gelecek yıl Türkiye’nin bu organizasyona ev sahipliği yapmasının planlandığını belirten Seçil Şendağ, konuşmasının sonunda Soma maden kazasının ardından Soma’da kurulan Kadın Kooperatifi tarafından üretilen keçe çantaları konuşmacılara hediye etti.
Prof. Dr. Ali Murat Vural: “Dünya İletişim Forumu’nu İstanbul’a kazandırdık. Şimdi sırada Dünyayı Etkileyen Kadınlar Forumu var.”
Dünya İletişim Forumu Yönetim Kurulu (WCF) Üyesi ve Türkiye Direktörü Prof. Dr. Ali Murat Vural, Türkiye’nin içine düşürüldüğü tüm bunalımlara rağmen, geçtiğimiz yıl Kasım ayında Dünya İletişim Forumu’nu İstanbul’da toplamayı başardıklarını ve uluslararası düzeyde önemli başarılara imza atmış iletişim profesyonellerini İstanbul Üniversitesi’nin ev sahipliğinde bir araya getirdiklerini belirtti. Vural, “Şimdi sırada önemine ve işlevine çok inandığım Dünyayı Etkileyen Kadınlar Forumu var. Bu forumu da Türkiye’ye kazandırmamız gerekiyor. Kadın girişimciliğini yüreklendirmemiz ve kadınların mükemmel değişimler yapabilme gücünü ortaya çıkarmamız gerekiyor” dedi.
Prof. Dr. Vural, dünyanın en iyi iletişim profesyonellerinin bir araya getirilerek, krizlerle dolu bir ortamda, krizlerin nasıl şansa dönüştürebileceğinin konuşulduğu gibi, dünyayı etkileyen ilham verici kadınların da bir araya getirilerek onların başarı hikayelerinden yeni ilhamlar kazanmanın mümkün olduğunu sözlerine ekledi.
Forumun ilham kaynağı Coco Chanel
Dünyayı Etkileyen Kadınlar Forumu’nun (WIF) yaratıcısı, Dünya İletişim Forumu Genel Direktörü Yanina Dubeykovskaya, ilham kaynağının Coco Chanel olduğunu söylüyor. Etkinliğin insanlık değerlerini geliştirecek kaynaklar bulma arayışının doğal bir uzantısı olduğunu belirten Dubeykovskaya, tesadüf eseri Coco Chanel’in hikayesi ile yollarının kesiştiğini belirterek, çıkış hikayesini şöyle anlatıyor: “Onun dünyaya ve girişimciliğe etkisini fark ettiğimde kadınların bu etkiyi büyütebileceği başka alanlar da olduğunu keşfettim. Biz, kadınların kendilerine şu soruları sormasını istiyoruz: Ben ne yapıyorum? Etkili bir kadın mıyım değil miyim? Yoksa etkili kadınlar yalnızca sosyal hiyerarşide önemli bir yeri olanlar mıdır? Onlar dergi kapaklarında, konferanslarda, ekranlarda boy gösteriyorlar, peki ya ben? Ben dünyayı etkiliyor muyum? Pek çok kadın için bu soruların yanıtının ‘evet’ olduğuna inanıyorum.”