Philips TV, “Geleceğin Televizyon Tasarımcısı”nı arıyor
Dünyada ve Türkiye’de Philips markalı televizyonları pazara sunan TP Vision, televizyonda tasarım anlayışında büyük bir dönüşüm getiren yeni serisi Philips DesignLine’ı Türkiye pazarına sunarken, bu lansmana paralel olarak “Geleceğin Televizyonu Tasarım Yarışması”nı da başlattı. Yarışma, 7 Mayıs’ta W Studios Akaretler’de düzenlenen lansman toplantısı ve 8 Mayıs günü Mimar Sinan Üniversitesi’nde düzenlenen öğrencilere yönelik etkinlikle kamuoyuna duyuruldu.
Pazara sunduğu tasarım harikası DesignLine serisiyle birlikte televizyon tasarımına yeni bir boyut getiren Philips TV, bu öncü konumunu ileriye taşımak için “Geleceğin Televizyon Tasarımcıları”nı ve “Geleceğin Televizyon Tasarımları”nı arıyor. TP Vision, üniversite-sanayi işbirliğine ve gençlerin yaratıcılıklarını teşvik etmeye büyük önem verirken, bu alanda “Geleceğin Televizyonu Yarışması” ile önemli bir hamlede bulunuyor.
İlk üçe giren genç tasarımcılar Amsterdam’a gidiyor
Yarışma için ön başvurular, 1 Mayıs 2013’te başladı. Başvuru tarihleri 31 Mayıs –31 Ağustos 2013 arasında olacak. Yarışmada ilk üçe giren tasarımlar Dutch Design Week ve Amsterdam Philips Stüdyoları’na gezi kazanacaklar. Başvurular Gelecegintelevizyonu.com üzerinden gerçekleştirilecek.
“Televizyon tasarımını yeniden tanımlıyor, geleceğin tasarımcılarını teşvik ediyoruz”
Yarışma ile ilgili konuşan TP Vision Kreatif Direktörü Rod White, “TP Vision olarak bu yıl tasarıma her zamankinden daha da çok odaklandık. Teknoloji ve içerik gibi çok güçlü olduğumuz alanların yanında tasarım konusunda da gücümüzü göstermeyi hedefliyoruz. 2013’ün yıldız ürünlerinden biri olacak DesignLine ve de tüm diğer 2013 serilerimizle birlikte bu alanda iddiamızı ortaya koyduğumuzu düşünüyoruz. Sadece teknoloji ve ürün bazında, çok çeşitli alanlardaki faaliyetlerimizle de bu alandaki öncülüğümüzü sürdüreceğiz. Geleceğin Televizyonu Tasarım Yarışması da bunun için mükemmel bir başlangıç olacaktır. Televizyonda tasarımı yeniden tanımlarken, genç tasarımcıları da geleceği şekillendirecek tasarımları ortaya koymaları için teşvik ediyoruz” dedi.
“Kazanan, Türk televizyon pazarı olacak”
Yarışmanın büyük bir ilgi ve katılım göreceğine inandığını anlatan TP Vision Türkiye Genel Müdürü Faruk Kocabaş, şunları söyledi: “Türkiye’de de tasarım konusunun önemi günden güne artıyor. Tasarım Türkiye’de tüketicilerin satın alma kararlarında önemli bir kriter haline gelirken, diğer yandan da tasarım konusu gençler için de gittikçe ilgi çekici bir alan olmaya başladı. Biz de bu yarışmayla televizyon pazarında daha önce Türkiye’de atılmamış bir adım atıyoruz. Çok önemli isimlerden oluşan jürimizin değerlendirmeleri sonucunda televizyon pazarına önemli değerler kazandıracak, çok inovatif tasarımlar ortaya çıkacağını, esas kazananın ise Türkiye ve televizyon pazarı olacağını düşünüyoruz.”
Yarışma jürisi
1. Sertaç Ersayın, Kale Group’un Tasarım ve İnovasyondan Sorumlu Başkan Yardımcısı.
2. Arhan Kayar, İstanbul Design Week Direktörü, dDf’in (Dream Design Factory) Kurucu Ortağı.
3. Derin Sarıyer, Derin Design Tasarım Geliştirme Departman Başkanı
4. Hans Robertus. Dutch Design Week Direktörü, Eski Philips Design, Ürün ve İletişim Tasarımı Senior Stüdyo Direktörü.
5. Rod White, TP Vision Kreatif Direktörü
6. Serdar Kuzuloğlu, Teknoloji Yazarı
7. Faruk Kocabaş, TP Vision Türkiye Genel Müdürü