12 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
perakende-metaverse
Haberler

Metaverse, perakende sektörünü nasıl şekillendirecek?

Seda Başpınar
18 Ağustos 2022
2 dk okuma

Pek çok sektör geleceğin ekosistemi gibi görünen sanal dünyada yerini şimdiden almaya çalışıyor. Perakende de bu sektörlerden biri… Son dönemlerde Türkiye’nin önde gelen perakende markalarının gündeminde ise sanal gerçek ortamda tüketicinin güvenini kazanmak var.

Önümüzdeki 10 yıllık süre içerisinde giderek öneminin artacağı düşünülen metaverse dünyası son dönemde perakende dünyasının da en gözde yatırım alanlarından biri. Hem global hem yerli markaların birbiri ardına yatırımlarını şekillendirdikleri metaverse ile birlikte iletişim ve pazarlama şekillerinin değişmesi, alışverişlerin farklılaşması, müşteri hizmetlerinin bile çalışma koşulları değişmesi bekleniyor.

Perakende sektörünün sanal dünyadaki en büyük hedefi: Z kuşağı

Metaverse, perakende sektörünü nasıl şekillendirecek?
Mezo Dijital Yönetim Kurulu Başkanı ve Dijital Dönüşüm Uzmanı Dr. Nabat Garakhanova

Mezo Dijital Yönetim Kurulu Başkanı ve Dijital Dönüşüm Uzmanı Dr. Nabat Garakhanova perakende dünyasının nasıl insanların güvenini kazanarak, kaliteli bir müşteri hizmeti sunması konusunda ciddi çalışmalar yapıldığını belirtiyor ve ekliyor:

“Özellikle yapay zekâ temelli perakende uygulama çözümleri ile birlikte, yeni nesil perakende analitikleri ile birlikte yeniliklerle dolu bir dünya geliyor. Perakende sektörünün sanal dünyadaki özellikle Z kuşağının müşteri güveni ve bağlılığını arttırmada kullanılıyor. Z kuşağı için bir şeyin parçası olmak önemli bir kriter. Onlar oyun sektöründe büyüdükleri ve orada karakterleriyle var oldukları için metaverse’de avatarlarının bir deneyim yaşaması kendilerinin deneyim kazanması anlamına geliyor. Metaverse’ün en temel mantığı Z kuşağı ile örtüşüyor ve onu bir evrenin parçası yapıyor. Birkaç şeyi aynı anda deneyimleyebiliyor. Perakende markalarının ise onlara bu deneyimi sunacak çeşitlilikte ve ulaşılabilir bir düzeyde metaverse’de yer almaları gerekiyor”

“Türkiye en çok ilgi gösteren dördüncü ülke”

Perakende müşterilerinin yüzde 66’sının metaverse evreninde ürün deneyimle fikrine sıcak baktığını ayrıca yüzde 61’inin AR teknolojisini sunan perakendecileri tercih ettiğini, yüzde 72’sinin ise AR nedeniyle planlamadıkları ürünleri satın aldığını anlatan Garakhanova, konuyla ilgili öne çıkanları şöyle sıralıyor:

  • Türkiye’de metaverse kelimesini duyma oranı 2021’de yüzde 41 iken 2022’de bu oran yüzde 58,1 ‘e yükseldi.
  • Türkiye’de yaklaşık 30 binin üzerinde parsel sanal platformda satılırken, İstanbul 11 binden fazla alanın satılmasıyla en çok ilgi gören şehir konumunda bulunuyor.
  • 2030 yılı itibarıyla metaverse, 13 trilyon dolarlık bir ekonomi yaratacak ve beş milyar insana ev sahipliği yapacak.
  • Yapılan araştırmalar ABD, Endonezya ve Hindistan’dan sonra metaverse’e en büyük ilgi gösterilen dördüncü ülkenin Türkiye olduğunu gösteriyor.
  • Genç nüfusumuzun yoğunluğu sebebiyle ülkemizde perakende sektörünün kalbinin bu evrende atacağını, mağazaların sadece deneyim alanı olarak konumlanacağını söyleyebiliriz.

Teknoloji sağlık sektörünü şekillendirdi. Peki sonrası?

featured
1 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
2 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
3 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
4 Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
5 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Güncel Haberler
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
"AI Özet"leri tıklamaları düşürürken, AI platformları yayıncılara trafik sağlıyor
“AI Özet”leri tıklamaları düşürürken, AI platformları yayıncılara trafik sağlıyor
Şirketlerin üretken yapay zeka yolculuğunda odaklanması gerek 4 temel alan...
Şirketlerin üretken yapay zeka yolculuğunda odaklanması gerek 4 temel alan…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Evyap’tan geleceğe yatırım: “Kendine İyi Bak Gençlik” programı başladı
Haberler
Evyap’tan geleceğe yatırım: “Kendine İyi Bak Gençlik” programı başladı
Nafizcan Önder
12 Mayıs 2025
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
Haberler
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
Nafizcan Önder
8 Mayıs 2025
53. İstanbul Müzik Festivali 11-26 Haziran'da "Sınırların Ötesinde" temasıyla müzikseverlerle buluşuyor
Haberler
53. İstanbul Müzik Festivali 11-26 Haziran’da “Sınırların Ötesinde” temasıyla müzikseverlerle buluşuyor
Advertorial
11 Haziran 2025
TikTok'tan yapay zeka destekli akıllı filtre: İstenmeyen içerikler filtrelenecek
Haberler
TikTok’tan yapay zeka destekli akıllı filtre: İstenmeyen içerikler filtrelenecek
Sena Tufan
5 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.