Pazarlamacılar şimdiden geleceği planlamalı
Koronavirüs’ün yarattığı pazarlama ve iş zorluklarıyla mücadele edebilmek için yapılması gerekenler hakkında markalarla görüşerek bilgi paylaşacağını belirten The Drum, RocketMill CEO’su Sam Garrity ile pazarlamacıların şimdiden geleceği planlamalarının önemini vurguluyor.
Toplum sağlığı ve refahı en önemli öncelik olsa da, pazarlamacılar olarak ekonomiyi desteklmenin önemine değinen The Drum, RocketMill CEO’su Sam Garrity ile pazarlamacılara bu süreçte sormaları gereken en önemli soruları paylaşıyor. İşte o sorular ve konu başlıkları…
Şu an
Nakit akışının ve arz talebin ya da her ikisinin tamamen çökmesi nedeniyle bazı markalar reklam veremez hale geldi. Geri kalan markalar ise haklı olarak şu anda reklam verip vermemeleri gerektiğini sorguluyor. Coca-Cola GB ile gördüğümüz gibi, markalar şu anda tüketicilerine en iyi şekilde nasıl hizmet vereceklerini düşünmek için faaliyetlerini askıya alıyor.
Reklam verebilen ve reklam vermek isteyen markalar için, şu anda göz önünde bulundurulması gereken bazı temel bilgiler olduğunu biliyoruz. Geçtiğimiz hafta boyunca markaların kendilerine “Bu kritik zamanda insanlarımız için nasıl en değerli olabiliriz?” diye sorduğu, ürün inovasyonuna ve özgecil sonuçlara yol açan örnekler var.
FMCG markaları, alışveriş yaparken sorumlu davranışı teşvik eden yaratıcı bir çalışma ile mevcut durumda da reklam vermeye devam edebilir. Doğrudan reklamcılığın yanı sıra, birçok marka karşılaştıkları acil talepler nedeniyle birçok işletme pazarlama analitiği ve teknolojisine yatırım yaparak doğru temele ve doğru araçlara sahip olduklarından emin olarak çalışabilir. Dolayısıyla sektörler hatırı sayılır yaratıcılık ve teknik bilgi birikiminden faydalanarak bir şekilde devam etmekten korkmamalı.
Gelecek
Çin’deki ajanslar, müşterilerinin çok fazla beklentisi olduğunu dile getiriyor. Dolayısıyla pazar canlanmaya başlayacak fakat bir sonraki hamleyi doğru yapmak gerekiyor. Bu noktada stratejiden yaratıcılığa, medyadan aktivasyona kadar her adım kampanyanın başarılı olmasını etkiliyor ve bu süreç birkaç ay alıyor. Salgın süresi boyunca koronavirüs’ün kitlelerin davranışını nasıl değiştireceğini, bu süreçte tüketiciye nasıl ulaşılacağını, nasıl konuşulacağını ve nasıl bir pazarlamanın yapılması gerektiğini düşünen markalar pazara daha hızlı bir şekilde geri dönebilecek. Pazarlamacılar olarak geleceği planlıyoruz, markaları pazarlarına gitmeye hazır hale getiriyoruz. İşte, şu anda da düşüncelerinizi canlandırmanıza yardımcı olacak markaların kendilerine sorması gereken sorulardan birkaçı…
Hedef kitleniz:
- Tüketiciler şimdi nasıl hissediyor?
- Tüketiciler gelecekte nasıl davranacak?
Strateji:
- İşletmeniz bu kritik zamanda insanlara nasıl yardımcı olabilir?
- Koronavirüs sonrası işletmeniz kendini nasıl konumlandırabilir?
Medya:
- Sosyal mesafenin korunmasının öneminin vurgulandığı bir dönemde markaların projelerini evde görülebilen ve görünmeyen kanallar arasında bölerek planlaması ve bu kapsamda yatırım yapması gerekiyor.
- Markalar kullandıkları kanalların, son dönemde yükselen sosyal medya gibi, kitle sayılarıyla ilgili son verileri takip ederek hareket etmeli.
- Kitle doğru belirlenmeli.
- Şu anda gelir kaybına uğrayan medya kanalları ve bunları kullanmanın doğru ve yeterli bir strateji olup olmadığı düşünülmeli.
- Koronavirüs sonrası için medya planları belirlenmeli.
Yaratıcı:
- Toplumu desteklemek için iletişiminizi nasıl kullanabilirsiniz?
- Mevcut mesajlaşmayı uygun ve sorumlu olmak için nasıl düzenlemeler yapabilirsiniz?
- Koronavirüs sonrası dönemde kendinizi nasıl konumlandıracaksınız?
Veri Bilimi:
- Gelecekteki müşteri davranışlarını analiz etmek ve tahmin etmek için davranış bilimini nasıl kullanabilirsiniz?
Teknoloji:
- Salesforce uygulaması veya Google Analytics 360 gibi hangi altyapı projelerini öne çıkarabilirsiniz?