17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Etkili dijital pazarlama nasıl yapılır?
Pazarlama

Etkili dijital pazarlama nasıl yapılır?

Marketing Türkiye
4 Kasım 2020
2 dk okuma

Etkili bir şekilde dijital pazarlama yapabilmesi için küçük işletme sahipleri ve girişimcilerin hedef kitlelerine birkaç farklı kaynaktan kişiselleştirilmiş mesajlarla ulaşması gerekiyor. Araştırmalar, kitlelere birden çok kanal üzerinden kişiselleştirilmiş mesajlar ile ulaşabilen markaların gelirlerini yüzde 5-15 artırdığını gösteriyor. Küçük işletme sahipleri ve girişimciler,  ilgili hedef kitlelerine ne tür kişiselleştirilmiş mesajlarla ulaşmaları gerektiğini anlamak için müşteri profilleri oluşturmanın avantajlarından yararlanabilir.

İnternetin tüm dünyayı insanların hizmetine sunduğunu biliyoruz ve bu, işletmeler için de faydalı. GoDaddy Türkiye, MENA ve Güney Afrika Kıdemli Bölge Direktörü Selina Bieber konuyla ilgili, “Herkese yönelik pazarlama yapmaya çalışmak en verimli strateji olmayabilir. Bu nedenle, küçük işletme sahipleri ve girişimcilerin, müşteri profilleri oluşturarak ideal müşterilerinin net bir resmini çıkartmaları ve ardından pazarlama faaliyetlerini bunun etrafında inşa etmeleri önemli” açıklamasında bulundu.

İşletmelerin potansiyel kitlelere dair; cinsiyet, konum, mobil cihazlarda veya masaüstünde daha fazla vakit geçirip geçirmediklerine ilişkin demografik ve davranışsal verileri ölçümlemesi gerekiyor. İlgili kitlelerini tanımlamak, küçük işletme sahipleri ve girişimcilerin müşterilerinin ihtiyaçlarını daha iyi anlamalarına, onlara nasıl yaklaşabileceklerini ve onlarla nasıl iletişim kurabileceklerini anlamalarına ve onlara yönelik kişiselleştirilmiş mesajlar, içerikler, teklifler ve promosyonlar oluşturmalarına yardımcı olabilir.

İşletmeleri hedef kitleye ulaştıracak ipuçları

Demografik veriler, küçük işletme sahipleri ve girişimcilerin kendileriyle etkileşime giren insanları daha iyi anlamalarına ve bu verilere göre hedef kitlelerini segmentlere ayırmalarına yardımcı olabilir. Örneğin, Kayseri’de yerel olarak büyümek isteyen bir yerel işletme, ulaşmak istediği yerdeki insanlara ulaştığından emin olmak için Türkiye’deki diğer şehirleri pazarlama faaliyetlerine dahil etmemeyi tercih edebilir.

Özelliklerini tanımlarken sorulabilecek bazı sorular, tipik bir günlerinin nasıl geçtiği olabilir. Büyük veya küçük, işle alakalı ne tarz sorunları çözmeye çalışıyorlar? Başka nelerle ilgileniyorlar? Mevcut topluluklarıyla iletişim kurmak, küçük işletme sahipleri ve girişimcilerin bu soruların cevaplarını almalarına yardımcı olabilir. Fiziksel bir mağazanız varsa müşterilerinizle sohbet edin ve bu etkileşimi çevrimiçi dünyaya da taşıyın. Örneğin, ziyaretçilerin düşüncelerini ve yorumlarını size ulaştırmalarını istemek için web sitenize bir iletişim formu ekleyebilirsiniz. Hazır web sitesi gibi araçlar, işletmelerin sosyal profillerini kendi web siteleriyle kolayca bağlamasına ve yönetmesine olanak tanıyarak, farklı hesapları tek bir platformdan yönetmelerini sağlıyor. Böylece, aldıkları yorumları ve soruları takip edebiliyorlar. Bu tarz sosyal etkileşimler aynı zamanda küçük işletme sahipleri ve girişimcilerin hedef kitlelerinin temel özelliklerini tanımlamasına da yardımcı olabilir.

Temel bir müşteri segmenti oluşturulduktan sonraki adım, onlara nerede, ne zaman nasıl ulaşabileceğinizi bulmaya çalışmaktır. Türk İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre geçen yıl yüzde 75,3 olan 16-76 yaş arasındaki internet kullanım oranı yüzde 79’a ulaştı.

E-posta pazarlama, arama motoru optimizasyonu (SEO), sosyal medya pazarlama, işletme listeleri ve ücretli aramayı içeren alternatif araçlar, işletmelerin dijital pazarlamaya kolay bir başlangıç yapmasına ve faaliyetlerini tek bir platformdan yönetmesine yardımcı olmak için tasarlandı. Kişiye özel mesajlar ile müşterilerinize ilgilerini çekebilecek ürün veya hizmetlerinizle ulaşarak katma değer sunabilirsiniz.

dijital pazarlama marka pazarlama TUİK Tüketici
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

BYD Seal, reklamları "solladı"
Haberler
BYD Seal, reklamları “solladı”
Sena Tufan
3 hafta önce
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Haberler
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
İrem Alimoğlu
7 Mayıs 2025
Yapay zeka botları Wikipedia’yı kuşattı!
Haberler
Yapay zeka botları Wikipedia’yı kuşattı!
İrem Alimoğlu
4 Nisan 2025
EGD 7. Olağan Genel Kurul'u yapıldı: Hasan Arslan başkan seçildi
Haberler
EGD 7. Olağan Genel Kurul’u yapıldı: Hasan Arslan başkan seçildi
Sena Tufan
16 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.