Okul alışverişinde en önemli kriter kalite
Crowdsourcing platformu Roamler Türkiye tarafından 25 ilde 200 okul çağında çocuk sahibi olan anne ile yapılan araştırmaya göre okul alışverişlerinde satın alma kararını etkileyen en önemli kriter kalite. Yaşları 25 ile 57 arasında değişen anneler ile yapılan araştırma annelerin tercihleri ile ilginç bilgiler sunuyor.
Okul Alışverişi İçin Para Biriktiriyoruz
Araştırmaya katılan annelerin büyük çoğunluğu (%77) okul alışveriş dönemi yaklaşırken para biriktirmeye başladıklarını ifade etti. Annelere göre okul alışverişi aylık bütçelerinde kayda değer bir paya sahip oluyor.
Dikkat çeken bir diğer sonuç ise annelerin ciddi bir kısmının (%66), okul alışverişinde ilk tercihinin kalite olması. Aylık bütçelerinde önemli bir yer tutması sebebiyle anneler çocuklarının ihtiyaçlarını karşılarken satın aldıkları ürünün imkânları dâhilindeki en kaliteli ürün olmasına dikkat ediyor.
Mağaza içi tavsiye ise anneleri en az etkileyen faktör (%2). Araştırmaya göre anneler satın alma ile ilgili tercihlerini satın alma gerçekleşmeden önce almış oluyor ve mağaza içindeki tavsiyenin etkili olmadığını belirtiyorlar.
Okullardan Verilen Listeler Kararlarda Etkili
Okullarda öğretmenler tarafından verilen listelere göre hareket etmeyen anneler ise sayıca oldukça azınlıkta. Annelerin neredeyse yarısı tamamen bu listelere sadık kaldığını söylerken, %36’sı ise kısmen bu listelere bağlı kalıyor. Listeleri hiç dikkate almayan ya da okullardan liste almayan annelerin oranı ise yalnızca %13.
Araştırmaya göre annelerin %64’ü alışverişlerini tamamlamak için en fazla 2 mağaza ziyaret ederken, annelerin en çok tercih ettiği kanallar zincir marketler oldu. Araştırmaya katılan annelerin %20’si ise okul alışverişinin büyük bir kısmını internet üzerinden gerçekleştiriyor.
Alışveriş Kararlarında Çocuklar Etkin Rol Oynuyor
Çocukların alışveriş kararı üzerindeki etkisini ölçen soruya verilen cevaplara göre 200 anneden 152’si çocuklarının satın alma kararları üzerinde etkili olduğunu ifade ediyor. Çocukların etkili olduğunu söyleyen 152 annenin %67’si ise çocukların hem giyim hem de kırtasiye malzemeleri konusunda söz sahibi olduğunu belirtiyor.
Okulların başlaması ile birlikte beslenme çantalarında en çok taze meyve tercih eden anneler, çocuklarının sağlıklı beslenmesini ön planda tutuyor. Sağlık açısından zararlı olabilecek şekerli atıştırmalıklar ise cevaplar arasında çok küçük bir paya sahip.
Annelerin seçimleri ile ilgili kayda değer bilgiler veren Roamler Türkiye’nin araştırmasında bir diğer dikkat çeken taraf ise bulguların mobil bir uygulama üzerinden crowdsourcing yöntemi ile toplanması. Crowdsourcing yönteminin, mobil ve dijitale yöneliş trendi dâhilinde, sağladığı avantajlar sayesinde araştırma sektöründe de etkili olmaya başladığı görülüyor.
Crowdsourcing ile şirketler saha aktivitelerini gerçek zamanlı ve kanıtlı olarak analiz edebilirken aynı zamanda tüketicilerin de iç görüsüne anlık olarak ulaşabiliyor.