Ocak ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları…
Sıkılmış bir kadının gazabı…
Reklam ajansı Great Guns’ın Volvo için hazırladığı son reklam filmi yaratıcılığıyla dikkat çekiyor. The Goldman Brothers’ın Call My Name şarkısından ilham alan, video klip tadındaki reklam filminde genç bir kadını taşrada araba kullanırken görüyoruz. Oldukça sıkılmış olduğu belli olan kadın özgürce yolda giderken kartondan bir adam ona musallat oluyor. Kadın kartondan adamdan kurtulmak için Volvo’nun üstün teknolojisinden yararlanırken bir süreliğine gerçekliğinden uzaklaşıyor. Stop motion tekniğinin de kullanıldığı reklam filminin yönetmenliğini ise Tal Zagreba üstlenmiş.
Tinder toplumsal sınıflaşmaya savaş açtı
Tasarım ajansı Buck’ın Tinder için hazırladığı “Birlikte olmanın keşfi” adlı video ilişkilerin geçmişine ve bugününe çarpıcı bir açıdan yaklaşıyor. Tinder’ın bizleri Taş Devri’ne götürdüğü reklam filminde geçmişte herkesin istediği kişiyle birlikte olabildiğine, bugün ise sınıfların ve “aptal kuralların” özgürce ilişki yaşamaya engel olduğuna dikkat çekiliyor. Tinder’ın ortaya çıkmasıyla insanlar yeniden Taş Devri’ndeki gibi istediği kişiyle istediği zaman beraber olabiliyor. “Gelecek nasıl olacak bilemeyiz ama daha iyi olacağı kesin” sloganıyla biten reklam filmi Joe Mullen ve Doug Doug Wilkinson iş birliğiyle hazırlandı.
New York Times, “Gerçek aslında çok basit” diyor
Son dönemde post-truth üzerine düşündürücü reklamlara imza atan New York Times yine düşündürücü bir reklamla okurlarının karşısına çıktı. Reklam ajansı Droga5 iş birliğiyle hayata geçirilen “He said, she said” adlı reklam filmi minimalist dizaynıyla dikkat çekiyor. Kampanyada gerçeğin basitçe anlatılması gerektiğine vurgu yapan New York Times ayrıca son dönemde Hollywood’u karıştıran cinsel taciz skandallarına da göndermede bulunuyor.
Korkularınızla yüzleşmeye hazır mısınız?
Amerikalı sigorta şirketi Turbotax, “Closet” adlı son reklam filminde yetişkin insanların kabusunu çocukların kabusuyla kıyaslıyor. Çocukken en çok korktuğumuz şeyin dolapta gizlenen canavarlar olduğunu hatırlatan reklam filmi gerçek ortaya çıktığında aslında pek de korkacak bir durum olmadığını ifade ediyor. Küçük sevimli canavarın sinir bozucu danslarına maruz kalan yetişkin bir bireyi korkularıyla yüzleştiren çalışma Wielden + Kennedy imzası taşıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=TaldfjkrHy4
Takımınızı kaç paraya değiştirirdiniz?
Almanya birinci futbol ligi Bundesliga ilgi çekici bir reklam filmiyle ülke genelindeki tüm taraftarlara seslendi. “Transfer A Fan” adlı reklam filminde Almanya’nın en büyük kulüplerinden Mönchengladbach, Borussia Dortmund ve Bayern Münich’in taraftar grubu liderleri gizli bir odaya çağrılıyor. Her birine yüklü miktarda para karşılığında rakip takımın taraftarı olmaları teklif ediliyor. Duval Guillaume reklam ajansı tarafından Bundesliga için çekilen reklam filmi taraftarlığın doğasını sorgulatıyor…
İngiliz ordusundan cesur kampanya
İngiliz ordusu daha fazla kadın, LGBT bireyi, dini azınlık ve ırktan insanları orduya dahil etmek için ezber bozan bir kampanya hazırladı. Ordu kampanyasında, “Eşcinseller askere alınabilir mi?”, “Duygusal birine orduda nasıl davranılır?”, “Askerde inancımı uygulayabilir miyim?” gibi sorulara cevap veren bir dizi animasyon yayınladı. 1,6 milyon poundluk reklamın tümü ordudaki askerler tarafından seslendirildi. Animasyonlar serisi, “Belonging 2018” kampanyasının bir parçası. İngiliz Ordusu “Belonging 2018” kapsamında “orduda duyguların ve çeşitliliğin ifade edilmesi zor” algısını yıkmayı hedefliyor.
Obama’nın derneği siyahi gençlere ilham veriyor
Eski Amerikan Başkanı Barack Obama’nın kurduğu kâr amacı gütmeyen kuruluş My Brother’s Keeper Alliance için hazırlanan reklam filminde Chance the Rapper, Steph Curry ve Barack Obama gibi isimler yer alıyor. Obama Foundation’ın Matter Unltd adlı reklam ajansına hazırlattığı çalışmada ünlü siyahi isimler, “Biz bir jenerasyona ilham veren kişileriz. Daha iyi bir gelecek için Amerika’nın büyük ideallerini gerçekleştirmemiz gerekiyor. Sadece kendi çocuklarımız için değil, komşularımızın çocukları için de.. Çünkü biliyoruz ki kaderimiz birbirine bağlı” ifadelerini kullanıyor.
Matthew McConaughey ideal ritmi buldu
New York merkezli reklam ajansı Hudson Rouge’un Lincoln Motor Company için hazırladığı reklam filminde dünyaca ünlü oyuncu Matthew McConaughey izleyici karşısına çıkıyor. Karizmatik oyuncu son model Lincoln arabasında hemzemin geçitte trenin geçmesini beklerken sıkılıyor ve çareyi direksiyona vurarak ses çıkarmakta buluyor. Ünlü yıldızın tutturduğu ritim doğadaki seslerle de birleşip bir müzik ziyafetine dönüşüyor. Reklam filmi otomotiv markası Lincoln’ün ünlü isimleri kullandığı TV spotları serisinin bir parçası.
https://www.youtube.com/watch?v=y_b2bE2IWlo
Çocuklar geleceğin otomobilini tanımladı
Otonom araçların otomobil dünyasının geleceğini şekillendireceği kesin. Ancak yetişkinlerin böylesine devrim yaratan bir değişimi hemen kabullenecekleri beklenmiyor. Bu nedenle Audi yeni kampanyasında dünyanın en inançlı grubuna, yani çocuklara “Geleceğin arabaları nasıl olmalı?” diye soruyor. Çocuklar da ilginç ve bir o kadar da gerçekçi yanıtlar veriyor. We Are Social adlı reklam ajansının hazırladığı kampanyanın yönetmeni ise Alistair Campbell.
Göçmenler hakkındaki klişeler yıkıldı
Birleşmiş Milletler iştiraki olan Central Emergency Response Fund (CERF) adına VML reklam ajansının hazırladığı “Another Silent Night” kampanyası dünyanın birçok yerinden Amerika’ya göç etmek zorunda kalmış savaş mağdurlarının hayat hikayelerini anlatıyor. Irak’tan 5 yaşında göç eden Fatma’dan Sudan’daki iç savaştan kaçan 27 yaşındaki Ekhlas’a birçok kadın durumlarının politikacıların anlattığı gibi olmadığını, sadece iyi bir hayat ve gelecek kurmayı düşündüklerini anlatıyor. Hristiyan ilahisi Silent Night’ın sözlerinin “küresel barış isteği” şeklinde uyarlanıp bir ağızdan söylendiği reklam filmi duygulandırırken düşündürüyor.