Netflix abone kaybının faturasını çalışanlara kesti! | Son 24 saatin gündemi
Netflix abone kaybının faturasını çalışanlara kesti!
Netflix, Nisan ayında yaptığı açıklamayla on yıldan uzun bir süredir ilk kez abone kaybettiğini açıkladı. Firmanın yaptığı açıklamaya göre platform, Nisan ayında 200.000 bin toplamda 2 milyona yakın abone kaybetti. Netflix aboneleri, özellikle aynı hane dışında şifre paylaşan kullanıcılarına yaptırım uygulayacağının açıklanmasından ve yapılan zamlardan sonra platformdan ayrıldı. Netflix, bu kadar abone kaybını, çalışanlarına bağlayarak yaklaşık 150 elemanını işten çıkarmaya gitti.
Bir Netflix sözcüsü, işten çıkarma konusuyla ilgili yaptığı açıklamada şu sözleri söyledi: “Çoğunlukla ABD merkezli çalışanları etkileyen işten çıkarmalar, yavaşlayan gelir artışından kaynaklanıyor. Bu değişiklikler öncelikle bireysel performanstan ziyade iş gereksinimleri tarafından yönlendiriliyor. Bu da onları özellikle zorlaştırıyor.”
Firmanın toplamda 11.000 tane çalışanı bulunuyor. Bu işten çıkarmalarda ise yönetici kademeleri dahil olmak üzere birçok farklı departman payını aldı. Ek olarak şirket, geçtiğimiz Nisan ayında 25 çalışanını daha işten çıkarmıştı.
McDonald’s Rusya’dan çekiliyor
ABD’li hızlı servis restoran zinciri McDonald’s, 30 yılı aşkın süredir faaliyet gösterdiği Rusya pazarından çıkacağını duyurdu. Restoran zinciri Rusya’daki operasyonlarını satma sürecini başlattığını açıkladı.
McDonald’s cephesinden yapılan açıklamada “Ukrayna’daki savaşın neden olduğu insani kriz ve hızla öngörülemeyen çalışma ortamı, McDonald’s’ın Rusya’daki işletmesinin devam eden sahipliğinin artık savunulabilir olmadığı ve McDonald’s değerleriyle tutarlı olmadığı sonucuna varmasına neden oldu.” sözlerine yer verildi.
Şirketin Rusya’daki McDonald’s restoranlarından oluşan portföyünün tamamını yerel bir alıcıya satmaya çalıştığı belirtilen açıklamada, şirketin Rusya’daki çalışanlarına ödeme yapılmaya devam edilmesinin ve çalışanların potansiyel alıcı ile gelecekte istihdam edilmesinin McDonald’s’ın öncelikleri arasında yer aldığı bilgisi paylaşıldı.
Apple’ın ofise dönüş kararı önemli bir yetenek kaybıyla sonuçlandı
Pandemi döneminde uzaktan çalışma modeline geçen Apple, salgının hafiflemesiyle birlikte ofise dönüş çağrıları yapmaya başladı. Teknoloji devi 23 Mayıs itibarıyla çalışanlarının en az 3 gün ofise dönmesini istiyor. Çalışanlar tarafından olumlu karşılanmayan bu karar yetenek kayıplarını da beraberinde getiriyor. Zira Apple’ın Makine Öğrenme Liderlerinden Ian Goodfellow bu yeni karar sonucu istifa etti.
Goodfellow’ın yeni adresiyse Google’ın çatı şirketi olan Alphabet’e bağlı Deepmind. Apple’ın yetenek kaybetmeye devam edip etmeyeceği ya da verdiği karar konusunda geri adım atıp atmayacağı henüz net değil.
Twitter profiliniz ne kadar siyasi?
Siyaset insanların Twitter’da konuşmayı sıkça tercih ettiği bir konu ancak Twitter profillerinin neredeyse hiçbirinde siyasi görüş bildiren bir içeriğe rastlanmıyor. Bu çelişkiden yola çıkan Pew Araştırma Merkezi 1.021 kişinin Twitter profilleri üzerinde yaptığı analiz sonucunda profillerinin yalnızca yüze 6’sının bir siyasi partiyi, ideolojiyi, figürü, örgütü veya büyük bir hareketi destekleyen siyasi bir dil içerdiğini keşfetti. Buna karşın insanların Twitter profillerinde meslekleri veya çalıştıkları kurumdan bahsetmeyi sevdiği gözlemleniyor…
Verilere göre, 50 yaş ve üstü kullanıcıların yüzde 12’si profillerinde siyasi eğilimlerden bahsederken, bu oran 18 ile 49 yaş arasındakilerde sadece yüzde 4. Siyaseti bir kenara bırakırsak, katılımcıların yüzde 73’ü profillerine daha tanımlanabilir metinler eklediğini, ancak yüzde 27’si kullanıcı adı gibi alanlar dışında hiçbir metin eklemediğini söylüyor. Ek olarak, katılımcıların yüzde 23’ü profillerinde iş veya mesleklerinden bahsederken, yüzde 8’i ise doğrudan işverenlerinden veya bağlı kuruluşlarından bahsediyor.
Ankete katılanların yüzde 86’sı sosyal ağın varsayılan avatarından farklı bir resim eklediğini ve yüzde 58’si banner fotoğrafı kullanıyor olduğunu ifade ediyor…
FLO’dan Reebok Rusya’yı aldığına yönelik iddialara yanıt
Rusya merkezli Kommersant gazetesi, Reebok’un Rusya bölümünün Türkiye merkezli FLO Mağazacılık tarafından devralındığını açıkladı. Açıklamalara göre, anlaşmanın tamamlanmasıyla birlikte Rusya’daki 100’den fazla Reebok mağazası Flo tarafından kontrol edilecek. Rus gazeteye konuşan analistler, anlaşmanın 1,5 milyar ruble (yaklaşık 24,8 milyon dolar) değerinde olabileceğini belirtiyor.
FLO Mağazacılık’ın Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, Reebok’ın Rusya’daki mağazalarını satın almak için görüştüklerini ancak şu aşamada kesinleşen bir durum olmadığını söyledi. Reuters’a konuşan Ziylan, “Konuşuyoruz ama daha kesin bir şey yok” dedi.