Netflix, kaybettiklerini kazanmaya başladı
Dizi ve film denince ilk akla gelen platformlardan Netflix, yılın başından beri abone kaybetmesiyle gündeme geliyordu. Yılın ilk iki çeyreğinde abonelerden yana aldığı hasarla kan kaybeden platform, yaralarını sarmaya başlamış gibi görünüyor.
Her yıl dört kez toplam kullanıcı sayısını ve diğer istatistikleri paylaşan Netflix, üçüncü çeyrek verilerini açıkladı. Data analiz şirketi Refinitive, 2022 yılının ilk 6 ayında yaklaşık 1,2 abone kaybeden Netflix’in abone sayısının, üçüncü çeyrekte 1,07 milyon kişi atmasını ön görüyordu. Ancak platform yeni aboneleriyle bu tahminin nerdeyse iki katı yeni üyeye ulaşmayı başardı. Bu yılın Temmuz-Ağustos bilançosuna göre platform, yeniden atağa geçti ve abone sayısı 2,41 milyon kişi arttı. Şirketin yılın üçüncü çeyreğinde elde ettiği gelir ise geçen yılın aynı dönemine kıyasla yaklaşık yüzde 6 artarak 7,93 milyar dolara çıktı. Diğer taraftan şirketin net karı üçüncü çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 4 azalışla 1,39 milyar dolara geriledi.
Netflix’in reklam destekli abonelik paketiyle ilgili detaylar belli oldu
Son iki dönemde yoğun bir abone kaybı yaşayan Netflix, daha uygun bir abonelik paketi sunabilmek adına Microsoft iş birliğinde çalıştığını duyurmuştu. Daha önce söz konusu pakette çevrimdışı izleme özelliğinin olmayacağını öğrenmiştik. Şimdi ise tüm detaylar şekillenmeye başladı. 3 Kasım’da kullanıma açılacak olan reklamlı abonelik paketi 6,99 dolardan satışa çıkacak. Bu, bugün kullanılan en uygun Netflix abonelik fiyatının 3 dolar aşağısında bir rakam… Basic with Ads ile yayınlanacak olan reklamlar izlemek istediğiniz yapıma başlarken 4-5 dakikalık bir süre zarfında gösterilecek. Yayınlanacak her bir reklamın 15-30 saniye aralığında olması bekleniyor. Yeni abonelik paketi ilk etapta 12 ülkede kullanıma sunulacak. İlk lanse edileceği ülkeler arasında Türkiye bulunmuyor ancak kısa süre içerisinde yaygınlaşması planlanıyor.