12 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Öfkeli müşteri" nasıl "mutlu müşteriye" dönüştürülür?
Haberler

“Öfkeli müşteri” nasıl “mutlu müşteriye” dönüştürülür?

Seda Başpınar
21 Aralık 2022
1 dk okuma

Müşterilerin şikayetlerini “öfkeli bir üslupla” dile getirdiği sosyal medya markalar için de müşteri memnuniyeti anlamında oldukça önemli bir mücadele alanı. Peki, markaların sosyal medya üzerinden dile getirilen öfkeli şikayetleri nasıl yanıtlaması gerekiyor? Vrije, Dartmouth Babson ve LUISS üniversitelerinden uzmanların katılımıyla yapılan 2020 Öfkeli Müşteri Araştırması işte bu soruya yanıt veriyor…

2020 Öfkeli Müşteri Araştırması’na göre şikayetlerini telefonla ya da çevrimiçi ortamda dile getiren müşteri sayısı son üç yılda üç kat arttı. Aynı çalışma tüketicilerin yüzde 48’inin ürün deneyimini paylaşmak için sosyal medyayı kullandığını gösteriyor. Geçmişte yapılan araştırmalardan bazıları, “şikayetlerin basitçe göz ardı edilmesi gerektiğini” söylese de Vrije, Dartmouth Babson ve LUISS üniversitelerinden araştırmacıların yaptığı son çalışma marka memnuiyeti sağlamanın en etkili iki yolunun aktif dinleme ve empati olduğunu ortaya koyuyor.

Şikayeti daha çözmeden memnuniyeti artırmak mümkün mü?

Aktif dinleme, müşterilerin şikayetlerini dikkate almak ve buna iletişim kurarak karşılık vermek anlamına gelirken empati müşterilerle duygusal düzeyde bağdaşıklık kurmayı ifade ediyor. Dolayısıyla, metne dayalı bir etkileşimde aktif dinleme, müşteriye verilen yanıtın üslubuyla, empati ise daha çok yanıtın içeriğiyle ilgili. Araştırma yazarları, şirketlerin çevrimiçi olarak müşterilere yanıt verirken aktif dinleme ve empatiden yararlanmalarının şikayet henüz çözülmemiş olsa bile memnuniyet uyandırdığını belirtiyor. Saha araştırmaları, aktif dinlemeyi yüzde 1 artırmanın müşteri memnuniyeti olasılığını yüzde 14’e kadar, empatiyi yüzde 1 artırmanın müşteri memnuniyeti olasılığını yüzde 90’a kadar artırdığını gösteriyor. Bu nedenle, aktif dinlemeye kıyasla empati, istenen sonuçları geliştirmek için daha güçlü bir kaldıraç olarak öne çıkıyor.

Kaynak: Study Finds

Gelecek 10 yıl içerisinde pazarlama dünyasını neler bekliyor?

featured
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
3 Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…
4 General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
5 “67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
Güncel Haberler
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
Apple, moda ile teknolojiyi "iPhone Pocket" da buluşturdu
Apple, moda ile teknolojiyi “iPhone Pocket” da buluşturdu
Turkcell ve Google Cloud’tan Türkiye’de ilk “hiper ölçekli” veri merkezi hamlesi
Turkcell ve Google Cloud’tan Türkiye’de ilk “hiper ölçekli” veri merkezi hamlesi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kim Kardashian'ın markası SKIMS, Türkiye pazarına girdi
Haberler
Kim Kardashian’ın markası SKIMS, Türkiye pazarına girdi
Sena Tufan
2 gün önce
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Haberler
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Golden Drum 2025'in sonuçları açıklandı... TBWA Istanbul'a tam 9 ödül!
Haberler
Golden Drum 2025’in sonuçları açıklandı… TBWA Istanbul’a tam 9 ödül!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Tarayıcı savaşlarında yeni dönem: OpenAI ChatGPT Atlas’ı tanıttı!
Haberler
Tarayıcı savaşlarında yeni dönem: OpenAI ChatGPT Atlas’ı tanıttı!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.