Nasıl yeni müşteri kazanılır?
Dijital dönüşümde çevikliğin ne kadar kritik öneme sahip olduğunu artık biliyoruz. Müşteri davranışlarını analiz eden ölçümleme teknolojileriyle müşteri beklentilerine uyum sağlamak en büyük odağımız oldu. Kullanıcının alışveriş yolcuğunda hangi kanaldan satın alma işlemini tamamladığından bağımsız, online temas noktalarının önemi hızla arttı ve artmaya da devam ediyor. Bu süreçte artan rekabette en uygun maliyetle yeni ve satın alma potansiyeli yüksek kullanıcıya ulaşabilmek zorlaşmaya başladı. İşte, Adidas Türkiye Senior Digital Marketing & Media Activation, Consumer Engagement Specialist İrem Güler ve MediaCom Türkiye Performance Marketing Manager İpek Gürün Gürel’den bu yolculuğu daha anlamlı hale getirecek 3 detay…
Kullanıcı deneyimini önceliklendirin
Web sitemizden veya uygulamamızdan alışveriş yapan adidas müşteri havuzumuzu genişleterek, yeni kullanıcı kazanımı ile satışlarımızı artırmamız gerekiyordu. Ana vitrinimiz olan web sitemiz ve uygulamamızda kusursuz bir kullanıcı deneyimine öncelik veriyoruz ve yeni kullanıcı dönüşüm oranlarına bu deneyimin katkısı olacağını düşünüyoruz.
Birçok büyük perakendecide de olduğu gibi, müşterilerimiz pandemi sırasında göz atmak, satın almak ve bağlantı kurmak için giderek daha fazla mobil cihazlara yöneldi. Zaman içerisinde adidas’ın mobil uygulaması da en sadık müşterilerimiz ve premium üyelerimizle ilişkileri geliştirmek için merkezi bir konuma geldi. Mobil cihazlara öncelik veren bir dünyada marka sadakatini artırmak kolay değil. Mobilde güçlü bir temele sahip olmak, müşterilerle ilgili bilgileri hızla toplamamıza ve bunlara gerçek zamanlı olarak yanıt vermemize olanak sağladı.
Yeni teknolojilere şans verin
Google’ın yeni ürünlerinden olan Akıllı Alışveriş kampanyaları için yeni müşteri dönüşüm hedefi, Akıllı Alışveriş kampanyalarımızı sadece satış değil yeni kullanıcı kazanımı için de kullanmamızı mümkün kılıyordu.
Yeni müşteri edinme hedefini etkinleştirdikten sonra her yeni müşteri için dönüşüm değeri belirledik. İlk olarak Google Ads’in geçmiş kampanya verilerimizi inceleyerek önerdiği yeni müşteri dönüşüm değerini kampanyalarımızda kullandık. Bu değer, yeni müşteriler kazanmak için daha güçlü bir teklif vermek isteyip istemediğimize bağlı olarak daha sonraki dönemlerde de uyarlandı.
Standart Akıllı Alışveriş kampanyalarıyla kıyasladığımızda adidas websitesinden ilk kez ürün satın alan kullanıcılardan gelen dönüşüm değerinde yüzde 83 yükseliş gözlemlendi. Yeni kullanıcıların dönüşüm oranları ise yüzde 47 daha yüksek oldu.
Gerçek zamanlı otomasyondan faydalanın
Karışık bir ekosistemde, kullanıcı talep ve geçmiş davranışlarından beslenen her niyet sinyalinin gerçek zamanlı otomasyona dönüştüğü alışveriş ağı reklamcılığı büyük bir dijital evren oluşturuyor.
Her niyet sinyaliyle gelişen makine öğrenimi ve gerçek zamanlı otomasyon, daha geniş kitlelere ulaşmamızı sağlarken hem üye havuzumuzu hem de gelirimizi artırmamıza olanak sağladı.
Bu yeni kampanya modeliyle birlikte yeni sunulan otomasyon araçlarının her zamankinden daha hızlı somut iş performansı sunduğunu fark ettik. Yeni planlamalarımızda her niyet sinyaliyle beslenen kişiselleştirilmiş deneyimle optimize bir sonuç sunan kampanya modellerini denemeye ve kullanmaya devam edeceğiz.
Gerçek zamanlı otomasyon ve makine öğrenimi stratejimizin temelini oluşturuyor. Doğru tüketici içgörülerini tespit ederek, gelişen teknolojiler ile mesajlarınızı ve ürünlerinizi tüketiciye özel bir deneyim ile birlikte sunmak çok önemli. Veri, içgörü ve aksiyonlar arasındaki boşluğu kapatmak ise markanızı ileriye taşıyacak en kritik adım. Bu boşluğu kapattığınızda sadece kampanya ve hedef optimizasyonunda değil, aynı zamanda stratejik kararlarda da daha hızlı hareket edebileceğinizi görebilirsiniz.
Kaynak: Think with Google