Mobil reklamın lideri iOS mu, Android mi?
mobilike’ın yayınladığı madreport’un 3’üncü çeyrek sayısında, en çok kullanılan ve en popüler işletim sistemlerinin mobil reklam gösterimlerinde iOS liderliği ve işletim sistemlerinin avantaj ve dezavantajları açıklandı! iOS kapalı bir ekosisteme sahip olan ve dışarıdan müdahaleyi zorlaştıran bir işletim sistemi. Örneğin, bir müzik indirmek istenildiğinde dışarıdan yazılım yardımıyla bu işlem yapılmak zorunda. (iTunes) kapalı eko sistemin avantajı dışarıdan gelen tehlikelere karşı daha dayanıklı olması. Google’ın işletim sistemi Android ise açık bir eko sisteme sahip. Bu kullanım açısından kolaylık sağlasa da tehlikelere karşı korunmasız olmasına neden oluyor. Uygulama mağazalarındaki karşılaştırmalara göre ise, geçtiğimiz günlerde Apple, App Store’da kendilerine ait 700.000 uygulama olduğunu açıkladı. Bu oranlar Android’de 650.000. Ayrıca Apple bu 700.000 uygulamadan, % 90’ının ayda en az bir kere indirildiğini bildirdi. State of Mobile Advertising mobil reklamcılık raporuna göre Android’in hızlı büyümesine karşın, iOS piyasayı yönetmeye devam ediyor. Aynı raporda yer verilen bir başka bilgi ise mobil reklamcılık gelirlerinin % 73’lük kısmı mobil uygulamalardan gelmesi. iOS etkili bin gösterim başı maliyet (eCPM) ortalamasında rakipleri arasında en iyi olamaya devam ediyor. Trafiğin %46.37’sini ve gelirin %58.40’ını, 1.64 $ eCPM maliyetiyle sektörde liderliğini iPhone, iPad ve iTouch cihazlarıyla sürdürürken, Android %25.66 trafik ve %16.79 gelir oranıyla, 0.88 $ eCPM maliyetiyle ikinci sırada yer alıyor. Raporun tamamına bu linkten ulaşabilirsiniz: http://bit.ly/Sn3VCB