“Mobil, pazarlamacıların düşündüğünden 10 kat daha önemli”
Google’dan Matt Bush’a göre mobil reklamlar pazarlamacıların düşündüğünden 10 kat daha önemli.
Google’a göre pazarlamacılar mobil reklamların önemini küçümsüyor ve yeterli değeri vermiyor. Brighton’daki Jellyfish Digital Journeys etkinliğine katılan Google’ın performans yöneticisi Matt Bush, reklamverenlere yeni hizmet vermeye başlayan Store Visits uygulamasının sonuçlarının mobil reklamcılığın önemini ortaya koyduğunu söylerken pazarlamacıların henüz bu durumun farkında olmadığını ya da gereken önemi göstermediğini belirtti.
Henüz beta aşamasında olan Store Visits, online reklamların offline alışverişe etkisini verilerle ortaya koymayı ya da öngörmeyi amaçlayan bir Google servisi. Mağazalara girişleri anonim takip verileriyle izleyen Store Visits, bu sayede akıllı cihazlar ve geri kalan tüm online reklamların fiziki mağaza alışverişlerine etkilerini belirliyor.
Matt Bush’a göre pazarlamacılar özellikle mobil video içerikler ve reklamlara daha fazla önem göstermeli. YouTube izlemelerinin %50’sinin artık mobil cihazlardan olduğunu belirten Bush, izleyicinin hali hazırda orada bulunduğunu ve ajansların da bu alana daha fazla yönelerek daha eğlenceli mobil içerikler oluşturması gerektiğini söylüyor.