Mobil oyun dünyasının liderleri sektörün gelişimini nasıl değerlendiriyor?
İstanbul, dünyanın en popüler oyunlarından bazılarını yaratmasıyla birlikte uluslararası oyun endüstrisi için yadsınamaz bir merkez haline geldi. Son zamanlarda gerçekleşen bir dizi yatırım, şehrin bir inovasyon yuvası olduğunu dünyaya bir kez daha gösterdi. Peki mobil oyun dünyası liderleri oyun sektörünün geleceği hakkında neler düşünüyor? İşte yanıtlar…
Think with Google, Mart sonunda İstanbul’da gerçekleşen Google ve Deconstructor of Fun Gaming etkinliğinde oyun dünyası, yatırımcılar ve liderlerle bir araya geldi. Etkinlik boyunca 2022 tahminlerinden yükselen oyun kategorilerine, lansman stratejilerinden Blockchain ve NFT oyunlarına kadar mobil oyun sektöründeki trend konular hakkında konuşuldu.
Şirketleri, aynı anda hem rekabet edebileceklerini hem de işbirliği yapabileceklerini keşfetmeye davet ediyorum. Siz büyürken başkalarını aşağı çekmek zorunda değilsiniz.
Gerçek bir işbirliği ortamı yaratmanın tek yolu yatırımdır
Michail Katkoff, CEO Savage Game Studios & Founder, Deconstructor of Fun
- Türkiye oyun sektörü tartışmasız yükselişte ve bu fırsatı hızlandırmanın bir yolu var; melek yatırımcılık. Melek yatırımcılık, yani kurucuların birbirlerinin şirketlerine yatırım yapmaları, Türkiye’deki oyun ağını büyütmenin en kritik yolu. Örneğin, Deconstructor of Fun & Google İstanbul etkinliğindeki konuşmacıları düşünürseniz, ben onların şirketlerine, onlar da benimkine yatırım yaptı. Bu elbette bir kazan-kazan durumu ama aynı zamanda birbirimizin girişimlerine ilgi duyduğumuz anlamına da geliyor.
- Gerçek bir işbirliği ortamı yaratmanın tek yolu yatırımdır. Halihazırda büyümüş veya çıkış yapan kurucuların gelecek vaat eden şirketlere yatırım yaptığı bir ekosistem oluşturmak, sektörde bir sonraki adım olacak. Bu durum hem rekabeti sınırlandırır ve hem de işbirliği içinde sağlıklı bir rekabet ortamı yaratır.
- İkinci önemli nokta ise gizlilik. Kitleniz hakkındaki anlayışınızı genişletmek, oyun sektöründeki fark yaratan etmenlerden biri olacak. Daha önceden edinebildiğimiz üçüncü taraf bilgileri aynı miktarda edinmemiz artık mümkün değil. Bu yüzden birinci taraf verilerinize gerekli ilgiyi göstermek ve bunları etkin bir şekilde kullanmak, oyun stüdyolarını bir sonraki seviyeye taşıyacak.
Bir oyunu yayınlarken asıl düşman, onu geçmiş deneyimlerinizden gelen inancınıza dayandırmak.
Yalnızca büyük etkisi olan şeyler üzerinde çalışın
Sophie Vo, Studio & Game Lead, Voodoo
- Geçmişten zaten bildiğimizi düşündüğümüz ya da şimdiki zamandan gözlemlediğimiz şeyler konusunda haklı olmak isteriz. Ancak tekrar tekrar öğrendiğim bir şey var ki, pazarlar hızla gelişirken her zaman öğrenecek yeni bir şeyiniz var. Kendi bildikleriniz hakkında eleştirel olun ve varsayımlarınızı her zaman hızlı bir şekilde test edin. Oyun sektörü kendi bilginizden çok daha hızlı hareket ediyor, bu nedenle sektörde ne kadar deneyiminiz olursa olsun sürekli test ederek öğrenmeniz gerekiyor.
- Bir oyunla ilgili devam edip etmemeye karar vermek için göz önünde bulundurmanız gereken tek şey zamandır. Özellikle pandemi sırasında, ekip olarak zamanımızı ve enerjimizi nasıl harcamak istediğimizi düşünmek için bolca vaktimiz oldu. Kendinize sorun; zamanınızı doğru şeylere harcıyor musunuz? Yalnızca büyük etki sahibi olan şeyler üzerinde çalışın.
- Oyun dünyasında büyümek istiyorsanız öğrenmeye ve kendinize meydan okumaya devam etmelisiniz. Bu sadece oluşturduğunuz bir oyunla ilgili değil, aynı zamanda bir ekip olarak birlikte nasıl büyüyüp gelişmeye devam ettiğinizle de ilgili.
Oyuncuların, ücretsiz bir oyunda para harcamasının temel nedeninin eğlenmeleri olduğunu unutmayın.
Eğlenceyi göz ardı edemeyiz
Javier Barnes, Game Design and F2P Specialist, King
- Oyun ekonomisi söz konusu olduğunda sadece sistem içinde düşünmeye meyilliyiz ama oyuncuları ve eğlenceyi göz ardı edemeyiz. Bir satın alma oluyorsa eğer, burada seçim yapan bir kişiden bahsediyoruz demektir. Bu nedenle, oyuncuların neye değer verdiğini, ne için ödemeye istekli olduklarını ve ayrıca oyunda ne için ödeme yapmak istemeyeceklerini bilmek çok önemli. Kesinlikle ödemek istemeyecekleri şeylerden para kazanmaya çalışırsanız, gelir elde edersiniz, ancak aynı zamanda kitlenizi de kaybedebilirsiniz.
- Oyuncunun bütçesinin ne olduğunu ve harcama koşullarını anlamak da gerçekten çok önemli. Örneğin, çocuklar için bir oyun yapacaksanız iki müşteriniz var; hem çocuğu hem de ebeveynleri ikna etmeniz gerekiyor. Oyununuzun, bir çocuğun satın alabileceği ve ebeveynlerin kendilerini güvende hissedeceği bir para kazanma modeli sağlaması gerekiyor.
- Para kazanmayı artırmak istiyorsanız, harcamanın oyunu daha eğlenceli hale getireceğini gösteren ikna edici nedenler göstermeyi amaçlayın ve tabii eğlenceyi artırın.
Bir yatırımcıya oyununuzu sunarken asıl önemli olan oyun değil, ekiptir.
Yatırımcının baktığı ilk şey ekip ve ekibin geçmişidir
Anton Backman, Principal, Play Ventures
- Oyununuz için yatırım almak istediğinizde, rekabeti hatırlamak önemli. Yatırımcının baktığı ilk şey ekip ve ekibin geçmişidir; daha önce ne yaptıklarını, hangi oyunları geliştirdiklerini, hangi oyunları yayınladıklarını ve devamlılığını sağladıklarını, bu oyunların ne kadar iyi performans gösterdiğini ve önceki deneyimin bir sonraki geliştirecekleri oyunla nasıl bağlantılı olduğunu görmek isterler.
- Diyelim ki, son 5 yıldır Match 3 bulmaca oyunları geliştiren bir ekip, şimdi 4X midcore strateji oyunları geliştirme eğiliminde. Bu durumda deneyimlerini bu tamamen farklı kategoriye nasıl dönüştürdüklerini veya kategoride başarılı olmalarına yardımcı olacak eşsiz bir içgörüye sahip olup olmadıklarını öğrenmek istiyoruz. Kısacası ekibin, sundukları oyunu geliştirmek için neden en iyi ekip olduklarını göstermesi gerekiyor. Yatırımcı sadece bir oyuna değil, gelecekte birçok oyun geliştirecek bir şirkete, bir ekibe yatırım yapıyor.
Kaynak: Think with Google