Mitsubishi Motors ayrımcılıkla savaşını “dilde” başlattı…
Portekizcede erkek isimleri genellikle “o” ile, kadın isimler ise “a” ile bitiyor. Bu kural meslek tanımları için de geçerli. O kelimelerden biri de kadın pilotları tanımlayan “pilota” kelimesi… Ancak bu kelime Portekizcede daha çok “yenilgi” ve “kayıp” anlamlarıyla öne çıkıyor. Mitsubishi Motors yeni kampanyasında işte bu farklı anlamlara savaş açarak “pilota” kelimesini pozitif bir anlama taşımayı amaçlıyor…
Kampanyada “pilota” kelimesi eski anlamından çıkarılarak sadece yarış pilotlarını değil, havacılık ve denizcilikte de kadın pilotları ve çeşitli alanlarda liderlik eden kadınları tanımlamak için kullanılıyor.
Kampanyayla yaratılmak istenen değişim sadece dilbilgisiyle ilgili değil, kampanyanın söylemi motor sporlarında toplumsal cinsiyet eşitliği mücadelesinde de önemli bir ilerlemeyi temsil ediyor.
Sosyal medyada binlerce kişiyi harekete geçirerek toplumsal cinsiyet eşitliğinin önemini vurgulayan kampanya “TECH AND SOUL” imzası taşıyor.
Devasa Netflix House’lar geliyor: Hangi Netflix evrenine gitmek istersiniz?