Metaverse’te gerçekleşecek olan ilk televizyon programı belli oldu | Son 24 saatin gündemi
Metaverse’te gerçekleşecek olan ilk televizyon programı belli oldu
Viewpark ve Soundpark, metaverse evreninde çekilecek olan ilk teelvizyon programını duyurdu. Global bir müzik yarışması konseptinde gerçekleşecek olan yarışmada avatarlar birbirleriyle mücadele edecek ve hayranlarıyla gerçek zamanlı olarak etkileşime geçeck. Yarışmanın, 2023 yılı başlarında izleyici beğenisine sunulacağını belirtiliyor.
Haberlere göre, “For the Love of Music Fund” isimli fon, yarışmadaki şarkıların fikri mülkiyet haklarının alınmasına ilişkin süreci destekleyecek. THIRTEEN Müzayede Evi ise kostümler, dekorlar ve albüm kapağı gibi diğer unsurlara ilişkin fikri mülkiyet haklarını güvence altına almaya yardımcı olacak. Ayrıca, yarışmacıların hayranları; sanal konserler, eğitimler, festivaller ve müzikallere katılım sağlayabilecek veya etkinlik alanından sanal arsalar satın alabilecek.
Garanti Bankası’nın tamamına talip olan BBVA teklifi artırdı!
Garanti Bankası’nın en büyük pay sahibi olan İspanya merkezli BBVA, geçtiğimiz aylarda bankanın tamamını satın almak için talip olduğunu açıklamıştı. O dönem şirketin yüzde 49,85’ine sahip olan BBVA, satın alım kapsamında gönüllü pay alım teklifi yapmış, 2.106.300.000 hisse payının her biri için hisse sahiplerine 12,20 TL teklif sunmuştu.
Söz konusu haberin ardından Garanti Bankası’nın hisseleri de sunulan teklif seviyesine doğru yükselirken, bugün hisselerini satan ve yakında satmayı planlayan yatırımcılar için son derece önemli bir haber paylaşıldı. Garanti BBVA, Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) sunduğu açıklamada hisse başına 12,20 TL olan teklifin 15 TL’ye yükseltildiğini açıkladı.
4 Nisan’dan bu yana hisseleri satmak isteyen yatırımcıların taleplerini almaya başlayan BBVA, yeni ile eski teklif arasındaki 2,8 TL’lik farkın, yeni fiyat açıklanmadan önce hisselerini satmaya karar veren yatırımcılara da ödeneceğini açıkladı. BBVA, gönüllü pay alım teklifinin geçerli olduğu son tarihi de iki hafta uzatarak 18 Mayıs olarak belirledi.
Twitter yönetim kurulu Musk’ın teklifini gözden geçiriyor
Twitter’ın en popüler hesaplarından biri olan Elon Musk, geçtiğimiz hafta satın aldığı hisselerle Twitter’ın en büyük hissedarı konumuna gelmişti. 43 milyar dolarlık bir teklifle Twitter yönetim kurulunun kapısını çalan ve en iyi teklifini sunduğunu belirten Musk’ın teklifi reddedilmişti. Ayrıca Musk’ın likit varlıklarının bu satın almaya yetmeyeceği de konuşuluyordu.
Musk’ın teklifini reddetmekle kalmayıp “poison pill” yöntemiyle hisse fiyatlarını düşürerek hisse paylarını artırma yoluna gitmişti yönetim kurulu. Fakat dengeler değişmiş görünüyor zira yönetim kurulu ünlü milyarderin teklifini değerlendirmek için tekrar bir araya geldi. Fakat henüz net bir karara varılmış değil.
Reklam erişimi en yüksek markalar hangileri?
Bahar hazırlıklarıyla oldukça hareketli geçen mart ayında markaların erişim savaşları tam gaz devam etti. Yeni kampanyalarıyla daha yüksek erişime ulaşmak isteyen bu markalar Gemius‘un da radarındaydı. Bu kapsamda Gemius Adreal 8 sektörde en yüksek erişim rakamlarına ulaşan ilk üç markayı belirledi.
Gemius Adreal’in verilerine göre Meta çatısı altında faaliyet gösteren Facebook, birbirinden farklı yapımlarıyla öne çıkan TRT 1 ve dijital müzik platformlarının önde gelen isimlerinden Spotify, Mart ayında ilk 3’te yer aldı.
Eğlence sektöründe de en yaygın oynanan oyunlardan biri olan PUBG’nin liderliği dikkat çekiyor. Konser dahil pek çok etkinliğin bilet satışını gerçekleştiren Biletix ve LEGO da öne çıkan diğer isimler oldu.
Yakıt fiyatlarıyla birlikte araç fiyatları günden güne artarken, otomotiv sektöründeki hareketlilik Mart ayında da devam etti. Özellikle araç kiralama ve ikinci el araçlar söz konusu olduğunda erişimin yoğun olduğu dikkat çekti. Otomotiv sektöründe erişime göre ilk 3 marka sıralamasında Letgo’nun yeni araç platformu Letgo Oto+ ipi göğüsleyen isim olurken, Opel ve araç kiralama platformu TikTak da ilk 3’te kendine yer bulabildi. Diğer kategorilere göz atmak için TIKLAYIN.
Türkiye’den dünyaya… Kurumsal iletişimin bölgesel liderleri
Küresel şirketler, kurumsal iletişim söz konusu olduğunda faaliyet gösterdikleri her ülkede genellikle bağımsız bir lider belirlemeyi tercih ediyor. Yine de dijital çağın sağladıklarından faydalanarak daha farklı bir yol izlemeyi tercih edenler de yok değil. Mesafeleri ortadan kaldırıp insanları birbirine yakınlaştıran dijitalleşme, ülkeleri de bir araya getiriyor ve bölgesel kurumsal iletişim çalışmalarının tek bir merkezden yönetilmesinin önünü açıyor.
Gerek stratejik konumu gerekse bölge insanını iyi tanıyan iletişimcileriyle Türkiye de bu merkezlerden biri olarak öne çıkıyor. Birden fazla ülkede yapılan çalışmaları Türkiye’den yöneten kurumsal iletişimin bölgesel liderleri, kelimenin tam anlamıyla küresel çapta fark yaratıyor. Bu da elbette oldukça büyük bir operasyonu yönetmek anlamına geliyor. Sorumluluk alanlarındaki pek çok farklı kültürü kucaklayan kurumsal iletişimin bölgesel liderleri, küresel düşünüp yerel hareket ediyor. Sürdürülebilirlik odaklı küresel stratejilerinden şaşmadan farklılıkları ve çeşitliliği benimsiyor, buna göre iş yapış şekillerini dönüştürüyorlar.
Kurumsal iletişim çalışmalarını genellikle o bölgenin ihtiyaç ve gerekliliklerine göre şekillendiren liderler sorumlulukları altındaki tüm ülkelerin birbirleriyle devamlı iletişimde olduğunu belirtiyor. Bir bölgede bir konuyla ilgili edinilen deneyimi dünyanın farklı bir bölgesine taşıyor, deneyimi paylaşarak kurumsal iletişimdeki zenginliği artırıyorlar. Hal böyle olunca kimi zaman Türkiye’den yayılan bir proje, tüm bölgede fark yaratıyor. Kurumsal iletişim dünyasının öne çıkan isimlerinin deneyimlerine göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Ermeni |
2 | Talat Paşa |
3 | Bozkurt |
4 | #SkandalLig |
5 | Alkol |
6 | Mevlüt Çavuşoğlu |
7 | Fazıl |
8 | turkish super league |
9 | #GaroPaylanYalnızDeğildir |
10 | Garo Paylan |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Inter |
2 | Jorge Jesus |
3 | PSG |
4 | Liverpool |
5 | 500 TL banknot |
6 | Real Betis |
7 | Bayram tatili kaç gün 2022 |
8 | Yüz Numaralı Adam |
9 | Monaco |
10 | Antalyaspor |