14 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Mercedes greenwashing konusunda frene basmaya çağırılıyor
Haberler

Mercedes “Nature or Nothing” kampanyasıyla “yeşil yıkama” mı yapıyor?

Gizem Yıldız
18 Ağustos 2022
1 dk okuma

Mercedes, Nature or Nothing (Doğa ya da Hiç) kampanyasıyla, yaprak, petek ve gül gibi doğa görüntülerini logosundaki çembere dahil ediyor. Kampanya LinkedIn’de oldukça yüksek bir etkileşim aldı. Ve tepkilerin çoğu olumluydu ancak sürdürülebilirlik inceleme platformu Wherefrom’un incelemesinden sonra durum tamamen değişti… Kampanya Nothing or Nature (Hiç ya da Doğa) olarak değiştirilirken kadraja yeni görüntüler eklendi…

Nature or Nothing kampanyası Mercedes-Benz AG’nin çevreyi korumak için yeterince çaba göstermemesi iddiasıyla Almanya’da devam eden bir dava ile eş zamanlı yürütülüyor.

Buradan hareketle Wherefrom ve reklam ajansı 10 Days logoyu yeni bir kadrajla ele aldı.

Mercedes-Benz projesini tamamen tersine çeviren kampanya, “Nothing or Nature” (Hiç ya da Doğa) olarak adlandırılıyor ve logoyu petrol sızıntısı, orman yangını, kavrulmuş arazi ve buzdaki çatlaklar gibi iklim değişikliği sembolleriyle bütünleştiriyor.

Wherefrom’un korumaya karar verdiği tek görsel, şimşek çakan Mercedes-Benz amblemi oluyor. Bir temsilci, “Elektrikli fırtına görüntüsü aynı kalıyor çünkü aslında iklim değişikliğiyle ilişkili artan fırtına sıklığını gösteriyor” diyor.

Eleştiriler sadece Mercedes’i değil tüm reklam endüstrisini hedefliyor

Wherefrom, şirketler tarafından yapılan “yeşil” iddiaların yüzde 42’sinin abartılı, yanıltıcı veya düpedüz sahte olduğunu belirten yakın tarihli bir Avrupa Komisyonu raporundan alıntı yapıyor.

10 Days’in Strateji Direktörü ve Kurucu Ortağı George White, orijinal kampanyayı “greenwashing 101” olarak kınıyor.

White, “Yaratıcı ajanslar kendilerine iyice bakmalı ve yeşil yıkama fikirlerinin yaratıcıları olarak sorumluluk almalı” diyor.

Kaynak: DesignTaxi

Z’ler ve Baby Boomers hemfikir: Elektrikli bile olsa yeni araç satın almak çevre dostu değil

featured Greenwashing Mercedes
1 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
2 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
3 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
4 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
5 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Güncel Haberler
Yaşlanan nüfus ile evde bakım talebi artıyor. Çözüm ise akıllı evlerde...
Yaşlanan nüfus ile evde bakım talebi artıyor. Çözüm ise akıllı evlerde…
Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
"Enerji canavarı" yapay zeka iklim krizine çözüm olabilir mi?
“Enerji canavarı” yapay zeka iklim krizine çözüm olabilir mi?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030'dan bildiriyor: "Reklamcının bir günü"
Haberler
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030’dan bildiriyor: “Reklamcının bir günü”
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-23 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-23 Ekim)
Sena Tufan
23 Ekim 2025
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Haberler
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Sena Tufan
4 gün önce
The Ordinary "Periodic Fable" ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
Haberler
The Ordinary “Periodic Fable” ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
Sena Tufan
16 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.