Martı CEO’su ve Taksiciler Odası Başkanı arasındaki kavga büyüyor
Martı’nın CEO’su Oğuz Alper Öktem “hatır taşımacılığı” olarak adlandırdığı “TAG – Tek Araçla Gidelim” platformunu duyurmasının ardından İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu tarafından tehdit edildiğini açıkladı. Öktem, TAG’ın çevreci ve ekonomik olmasının yanı sıra trafik problemine de çözüm getireceğini savunurken Aksu, Öktem’i korsan taşımacılık yapmakla suçladı.
Öktem, İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu’nun hem ofisine iki adam göndererek tehdit ettiğini hem de ailesinin tehdit edildiğini açıkladı.
Oğuz Alper Öktem, bu bir tehdide cevap videosudur diyerek Eyüp Aksu’yu etiketlediği videoda şu sözleri sarf etti;
“Bu söyleyeceklerim ne taksi plakası sahiplerine ne de taksi emekçilerine. Doğrudan İTEO başkanı Eyüp Aksu’ya. Sen beni tehdit edebilirsin. Geçen sene Libadiye’deki ofisime iki tane adamımı gönderdin. Ki o şirket Türkiye’nin gururu bir teknoloji devi. Türkiye’ye milyonlarca dolar yatırım getiriyor. New York borsasına açılan ilk şirket olacak, Türk bayrağını orada dalgalandıracak.
Hadi bunu da yaptın ama sen kimsenin ailesini tehdit edemezsin. O kırmızı çizgiyi geçemezsin. İstanbul sizin yüzünüzden mağdur. İnsanlar taksi bulamadığı için karısını doğum için hastaneye götüremiyor. Çocuklar taksi bulamadığı için ÖSS’yi kaçırıyorlar. Biz senin yarattığın bu hastalıklı sisteme çare olsun diye çevreci, kanuni, ekonomik, trafiği çözen bir şey yaratıyoruz. İnsanlar hatır taşımacılığı yapabilsinler diye bir teknolojik altyapı kuruyoruz, buna da taş koyuyorsun.
Sana kalsa insanlar eşleriyle dostlarıyla da arabaya binmesinler. Bu carpool denen olay yıllardır yurtdışında var hatta ABD’de sol şeritten arabada tek kişi gidemezsin. Arabanda iki üç kişi varken sol şeride geçebilirsin.
Bir de Twitter’dan veya kulağıma geliyor, ‘Adliyedeki savcılar istediğimizi yaparlar, istediğimiz kararı aldırırız’ gibi imalarla insanları, savcıları, hakimleri töhmet altında bırakıyorsun. Sen adaletin üstünde değilsin, bunu yapma.
Taksi emekçisi kardeşim, günde 12 saat haftada 7 gün trafikte direksiyon sallıyorsun. Hiçbir sosyal güvencen ve mesain yok. Asgari ücret kazanmak için kendini paralıyorsun. Bu sistem adaletsiz bir sistem. Bu sistemi kuranların kimin olduğunu iyi bil. Emeği senden ama ekmeği başkası yiyor. Senin arkanda asıl ben varım. Bu olaydan sonra hele bu işin çözümü için bırak kariyerimi kellemi ortaya koydum, hodri meydan.”
TAG’ı korsan taşımacılık olarak adlandıran Aksu ise “Uygulamanın erişime engeli için bakanlık nezdinde başvuruda bulunduk. Ayrıca, Martı dahil tüm korsan taşımacılık yapan firmalar ile ilgili de savcılığa suç duyurusunda bulunduk” açıklamasında bulundu. Aksu, Öktem’in videosu hakkında da savcılığa suç duyurusunda bulunacağını açıkladı.
İstanbul uzun süredir taksi stresi yaşıyor…
TAG uygulaması bu konuya bir çözüm olur mu bilinmez ancak İstanbul çok uzun zamandır taksi stresi yaşıyor. Birçok insan için taksi bulmak büyük bir stresken, bulduğunuzda sizi alıp almayacağı bir muamma. Zira taksiciler trafikli bölgelere girmek istemiyorlar ya da yollarının üzerinde değilseniz almıyorlar.
Bitaksi’nin ise uygulamayı ekseriyetle GetirAraç’ı önermek için kullandığı dikkat çekiyor. Uygulama kısa süre önce taksi bulamama sorununu çözmek için “Taksimetre Aç-Gel” özelliğini kullanıma sunmuştu. Bu noktada müşteri, sürücüyü ikna etmek için şoförün taksimetreyi açıp gelmesi seçeneğini kullanabiliyor.
Öte yandan Taksiciler Odası’nın taksi sayısının artırılmasına yönelik talepleri karşılık bulmuyor.
Otomobil pazarı Eylül ayında nefes aldı! İşte en çok satılan araçlar…
Otomotiv dünyasında yaşanan krize ülke içerisindeki kur dalgalanmaları ve ekonomik kriz eklenince pazarın küçülmesi ve sıfır araç satışlarının azalması da sürpriz olmuyor elbette. Öyle ki bugün ülke genelinde 500 bin TL’nin altında sıfır araç sayısı yok denecek kadar az. Ağustos ayında yüzde 17,31 daralan otomotiv pazarı buna karşın Eylül ayına gelindiğinde yüzde 8,65 oranında büyümüş durumda. Geçtiğimiz yılın rakamlarına kıyaslandığında rakamlar olumsuz olsa da son bir aylık artış yine de pazar için dikkat çekici. Peki, bu dönemde en çok satılan araçlar hangileriydi? Gelin birlikte bakalım…